AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #81 Del Skrevet 10. mars 2019 2 minutter siden, Mass skrev: Nei, jeg synes ikke 12 egenmeldinger er for mye. Er man borte fredag og mandag bruker man faktisk 4 egenmeldingsdager. Influensa varer ofte i 7 - 10 dager, og får man omgangssyke skal man jo helst være hjemme i to dager etter siste utbrudd. Har man barn i bhg så drar jo de med seg en del smitte hjem. Og noen ganger får man bare alt. Noen år er verre enn andre. Sånn er det bare. Bare hvis man jobber på lørdag og søndag. Jobber man man - fre så er det to egenmeldingsdager. Anonymkode: 60857...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 10. mars 2019 #82 Del Skrevet 10. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare hvis man jobber på lørdag og søndag. Jobber man man - fre så er det to egenmeldingsdager. Anonymkode: 60857...bf4 Sånn er det ikke på min jobb. Vi må bruke egenmeldinger på dager vi i utgangspunktet har fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 10. mars 2019 #83 Del Skrevet 10. mars 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortsetter å dra på jobb jeg. Og det samme gjør mine kollegaer. Så fortsetter vi å holde sykefraværet nede i stedet for å sitte hjemme og klage over litt tett neste Anonymkode: 21509...231 Hadde du holdt deg hjemme ville dere ikke hatt så mye sykdom på arbeidsplassen din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #84 Del Skrevet 10. mars 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye. Håper du får skjerpet deg litt. Her er det mange år siden jeg var så syk at jeg måtte være borte og skrive egenmelding. Men når det har skjedd. Så har det vært så ille at jwg ikke har kunnet jobbe. Anonymkode: 5c696...a27 Skjerpet seg? Anonymkode: 0920f...523 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #85 Del Skrevet 10. mars 2019 11 minutter siden, Mass skrev: Sånn er det ikke på min jobb. Vi må bruke egenmeldinger på dager vi i utgangspunktet har fri. Du har faktisk rett på generelt grunnlag: https://www.virke.no/lovverk-radgiving/jus-arbeidsliv/fagartikler/nar-kan-en-ansatt-bruke-egenmelding/ "Merk at en arbeidstaker som er syk på fredag og mandag, må levere sykmelding fra lege på mandagen, ettersom mandag vil være den fjerde kalenderdagen med egenmeldt fravær." Anonymkode: 60857...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #86 Del Skrevet 10. mars 2019 7 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Det må da finnes noe vettugt de kan gjøre fra sengen. Førstelinjesupport eller noe slikt som ikke krever noe som helst av de som gjør det. Førstelinjesupport er ikke mulig i alle yrker da. Er det mulighet for de i din jobb feks? Sjåførlærer fra sengekanten? Anonymkode: 14da8...403 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #87 Del Skrevet 10. mars 2019 13 minutter siden, Mass said: Sånn er det ikke på min jobb. Vi må bruke egenmeldinger på dager vi i utgangspunktet har fri. Jepp. Man kan være borte åtte dager (IA) som da tilsvarer en uke og mandagen i uken etter. Ikke mandag til onsdagen i uken etter). Anonymkode: 4abeb...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #88 Del Skrevet 10. mars 2019 7 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Hadde du holdt deg hjemme ville dere ikke hatt så mye sykdom på arbeidsplassen din. Den du siterer skriver at det er 2%, syntes ikke det er så mye i det store og hele, med tanke på at sykefraværet totalt sett ligger på ca. 6% i gjennomsnitt i Norge. Dersom alle hadde tenkt som deg, så hadde Norge stoppet opp hver vinter når forkjølelsessesongen melder seg. Anonymkode: 60857...bf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #89 Del Skrevet 10. mars 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare hvis man jobber på lørdag og søndag. Jobber man man - fre så er det to egenmeldingsdager. Anonymkode: 60857...bf4 Nope, ihht IA avtalen så telles også lørdag og søndag med, dersom man er borte man-fre. Anonymkode: dd395...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 10. mars 2019 #90 Del Skrevet 10. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har faktisk rett på generelt grunnlag: https://www.virke.no/lovverk-radgiving/jus-arbeidsliv/fagartikler/nar-kan-en-ansatt-bruke-egenmelding/ "Merk at en arbeidstaker som er syk på fredag og mandag, må levere sykmelding fra lege på mandagen, ettersom mandag vil være den fjerde kalenderdagen med egenmeldt fravær." Anonymkode: 60857...bf4 En kjip ting å ha rett i, men regelverket har vel et utgangspunkt i noe da det ble dannet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #91 Del Skrevet 10. mars 2019 13 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Hadde du holdt deg hjemme ville dere ikke hatt så mye sykdom på arbeidsplassen din. Vi har lite sykdom. 2% sykefravær, som tidligere nevnt. Fordi vi evner å ha god handhygiene og ta hensyn når vi snufser litt på jobb. Grøsser av tanken på å jobbe på et sted der 10%-20% er borte gjennom vinteren, fordi man innbiller seg at man reduserer sykefraværet ved å holde seg hjemme med en gang det klør litt i halsen. Anonymkode: 21509...231 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #92 Del Skrevet 10. mars 2019 Jeg synes 12 var mye. For min del har jeg tatt ut egenmelding to ganger på fire år, i min nåværende jobb. Det går faktisk an å gå på jobb om man er pjusk. Jeg har gått på jobb forkjølet med dundrende hodepine, jeg har gått på jobb etter å ha sovet to timer nattestid, jeg har gått på jobb dager hvor jeg bare har hatt lyst til å krølle meg sammen og gråte. Grensen går ved omgangssyke. Hvorfor jeg går på jobb? Jeg har ikke samvittighet til å la kollegaene mine ta støyten fordi jeg føler meg litt uggen. Anonymkode: 84209...9b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 10. mars 2019 #93 Del Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, Gagaen skrev: Ikkje alle som har ein jobb der ein kan ha heimekontor veit du, er vel dei færrast. De som er sjuke i hytt og gevær kan jo bytte jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #94 Del Skrevet 10. mars 2019 Jeg håper det blir innført karensdager og at sykepengene blir senket til 90%. Vi trenger en kulturendring, hvor man ikke kjenner etter her og der etter vondter og plager og holder seg hjemme. Det er ikke alltid sykefravær gjør en friskere heller. Anonymkode: 1c59d...e43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #95 Del Skrevet 10. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Pga sånne som dere i tråden her går fraværet opp. Er man sjuk blir man hjemme. Bare denne mpneden har jeg blitt smitta to ganger på jobb. Først influensa med 40 i feber i fire dager. Og etter en uke omgangssyke og fire nye dager hjemme. Kun fordi dere absolutt skal jobbe når dere er syke og smitte oss andre. Det er uakseptabelt å gå syk på jobb og spre rundt seg med basselusker. Anonymkode: 0610f...c26 Det du beskriver er jo soleklart tilfeller hvor man bør holde seg hjemme. Det tror jeg ingen er uenige i. Spørsmålet er vel heller når man er «ikke helt i form», er forkjølet og lignende. Anonymkode: 008f8...a76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #96 Del Skrevet 10. mars 2019 16 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: De som er sjuke i hytt og gevær kan jo bytte jobb. Til hva? Fortell meg hvor de kronisk sjuke kan få jobbe hen? Anonymkode: 70b6c...bea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #97 Del Skrevet 10. mars 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes 12 var mye. For min del har jeg tatt ut egenmelding to ganger på fire år, i min nåværende jobb. Det går faktisk an å gå på jobb om man er pjusk. Jeg har gått på jobb forkjølet med dundrende hodepine, jeg har gått på jobb etter å ha sovet to timer nattestid, jeg har gått på jobb dager hvor jeg bare har hatt lyst til å krølle meg sammen og gråte. Grensen går ved omgangssyke. Hvorfor jeg går på jobb? Jeg har ikke samvittighet til å la kollegaene mine ta støyten fordi jeg føler meg litt uggen. Anonymkode: 84209...9b3 Har du tenkt på at noen faktisk er sykere enn du er og at selv om du ikke har vært så uheldig at du har blitt skikkelig syk flere ganger i løpet av året så er det andre som blir det? At det ikke handler om å være hjemme bare man er litt pjusk, men at det handler om at man presser seg max til å gå på jobb, men når man ligger der med frostrier og lungebetennelse så er det ganske trasig å gå på jobb eller om man har så kraftig forkjølelse at snørra renner over alt og man nyser ukontrollert og at det er litt dumt å gå på jobb når man har en jobb der folk kan dø av å bli smittet av en kraftig forkjølelse? Anonymkode: 34a4e...483 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #98 Del Skrevet 10. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du beskriver er jo soleklart tilfeller hvor man bør holde seg hjemme. Det tror jeg ingen er uenige i. Spørsmålet er vel heller når man er «ikke helt i form», er forkjølet og lignende. Anonymkode: 008f8...a76 Så du hadde gått på jobb med forkjølelse med en avdeling full i nøytropene pasienter? Så du hadde risikert andres liv fordi du bokstavelig talt på død MÅ gå på jobb med kraftig forkjølelse? Anonymkode: 34a4e...483 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #99 Del Skrevet 10. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du hadde gått på jobb med forkjølelse med en avdeling full i nøytropene pasienter? Så du hadde risikert andres liv fordi du bokstavelig talt på død MÅ gå på jobb med kraftig forkjølelse? Anonymkode: 34a4e...483 Det skal naturlig nok stå "på død og liv" Anonymkode: 34a4e...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #100 Del Skrevet 10. mars 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du hadde gått på jobb med forkjølelse med en avdeling full i nøytropene pasienter? Så du hadde risikert andres liv fordi du bokstavelig talt på død MÅ gå på jobb med kraftig forkjølelse? Anonymkode: 34a4e...483 De fleste i denne tråden har kontorjobber. Og jobber med andre, relativt unge (30-60), friske mennesker som fint står i en forkjølelse. Om alle disse skulle vært hjemme hver gang de føler seg litt syk ville kostnadene skutt i været. Regner med barnehager, sykehjem og sykehus har egne retningslinjer for når man skal på jobb. Hadde jeg jobbet et slikt sted ville jeg holdt meg til retningslinjene. Anonymkode: 21509...231 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå