AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #21 Skrevet 10. mars 2019 Dette skulle megler ha fikset i selve oppgjøret, det er han/hennnes jobb å sikre at ny eier ikke mottar regninger fra gamle eier. Kommunen har ingenting med dette å gjøre, kontakt megler, evt ansvarlig megler på meglerkontoret og få dem til å gå på tidligere eier. Anonymkode: ef246...778
mmd Skrevet 10. mars 2019 #22 Skrevet 10. mars 2019 Har solgt/kjøpt bolig 5 ganger og det med kommunale avgifter har alltid vært en del av oppgjøret. Dumt at dere ikke passet på å gjøre opp alt slikt, tror det blir vanskelig å få forrige eier til å betale noe mer nå. Jeg hadde ikke gjort det. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #23 Skrevet 10. mars 2019 27 minutter siden, mmd skrev: Har solgt/kjøpt bolig 5 ganger og det med kommunale avgifter har alltid vært en del av oppgjøret. Dumt at dere ikke passet på å gjøre opp alt slikt, tror det blir vanskelig å få forrige eier til å betale noe mer nå. Jeg hadde ikke gjort det. Kunne nesten ikke få dem til å gjøre opp for en regning som først kom 3 mnd etterpå. Kommunale avgifter betales etterskuddsvis. Vi trudde jo vi fikk regning for den perioden vi har eid slik de ser ut til å gjøre det i nabokommunen vi bodde i før. Anonymkode: e4c98...665
Gjest Blondie65 Skrevet 10. mars 2019 #24 Skrevet 10. mars 2019 Jeg har solgt bolig to ganger og i kontraktsmøtene listet man opp alle utgifter man hadde og ble enig om hvordan det skulle gjøres opp. Megler hadde også oversikt over terminene for kommunale avgifter og foreslo hvordan dette skulle løses. Det eneste som oppstod ved forrige salg var at forretningsfører rotet det til og sendte krav på det jeg alt hadde betalt og ny eier hadde gjort opp med meg til ny eier. Fullstendig hjernedødt av dem siden de fikk alt de trengte i tide. Dette løste seg ved at vi avtalte med dem hvordan det skulle løses. Så det virker ikke som megler har gjort jobben eller dere har fulgt godt nok med på kontraktsmøtet.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #25 Skrevet 10. mars 2019 Har solgt/kjøpt hus tre ganger, og alle tre gangene har kommunale avgifter vært et av punktene på det arket man går gjennom ved overtagelse. Der man leser av strøm, vann og krysser av for at det er tilfredsstillende rengjort osv. Det er altså ikke noe med megler/oppgjøret å gjøre, men gjøres opp direkte mellom kjøper og selger. Personlig har vi skrevet i overtakelsesprotokollen at "x overfører kr.. til y for kommunale avgifter" og betalt med vipps der og da. Du kan jo sende en meldig/epost til selger og ta det opp. Det er jo fair av ham å betale for det. Ps: Ser at det er mange ulike svar her, så kanskje det er forskjellige løsninger rundt om i kommunene. Anonymkode: 23375...763
mmd Skrevet 10. mars 2019 #26 Skrevet 10. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne nesten ikke få dem til å gjøre opp for en regning som først kom 3 mnd etterpå. Kommunale avgifter betales etterskuddsvis. Vi trudde jo vi fikk regning for den perioden vi har eid slik de ser ut til å gjøre det i nabokommunen vi bodde i før. Anonymkode: e4c98...665 Det går helt greit å beregne sånn noenlunde riktig, dette var jo en regning dere alle visste ville komme. Tror ikke set er særlig vanlig at kommunen gidder å stye med å dele opp regningen. Som sagt tror jeg dette ikke er noe dere får gjort noe med nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå