Gå til innhold

Trenger tips til utendørs vielse!

Anbefalte innlegg

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Vi skal sannsynligvis vies på en strand i Mexico. Og nå trenger jeg tips til hvordan vi kan gjøre dette mest mulig romantisk, personlig og stemningsfylt. Har ikke fått endelige opplysninger på hvordan sermonien der blir lagt opp (vies borgelig), men det virket som vi kunne legge opp vielsen omtrent akkurat som vi ville.

Så nå trenger jeg masse tips, bl.a. på disse tingene:

-Vil gjerne at noen skal spille når jeg/vi kommer gående, gjerne på trompet. Noen som har tips til melodi? Denne må være godt kjent internasjonalt, da det sikkert blir en mexikaner som skal spille. Tror ikke jeg tar sjansen på å sende noter og be vedkommende lære en melodi han/hun aldri har hørt...

-Trenger også tips til solosang. (men det kan jeg sikkert finne ved å søke i forumet også)

-Tips til andre ting vi kan gjøre for å gjøre vielsen spesiell? Rammen rundt er jo spesiell i seg selv, men vi vil gjerne gjøre litt "ekstra".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig ingen som har noen tips å komme med??? Alt mottas med takk!

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Jeg har egentlig ikke så mange tips å komme med, men jeg tror det at hvis vi skulle vies på en strand så ville jeg gjerne ha gjort det på kvelden når det var litt mørkt. Så skulle vi ha pyntet med massevis av lys og fakler rundtomkring og kanskje også fått til at et bord kunne dekkes ved samme sted slik at man kunne innta en romantisk middag på stranden med massevis av lys rundt omkring...

Men det var kanskje ikke slike tips du var ute etter?

Skrevet

Joda, er interessert i alle tips jeg!! Og ditt tips var jo superromantisk!! Har tenkt litt på å bli viet akkurat ved solnedgang faktisk. Eneste ulempen er at vi da må ta bilder før vielsen pga lyset, men det gjør vel egentlig ikke så mye.

Middag på stranden vet jeg ikke om det blir, men det er jo noe å tenke på. Vi vet om en restaurant med nydelig mat som har en flott takterrasse, så vi har tenkt litt på å ha middag der under stjernene... Men kjempeflott med forslag!

Skrevet

Som den utolmodige sjelen jeg er så maser jeg igjen... noen har vel vært i eller hatt utendørs vielse her. Hva syns dere var bra/mindre bra? Blir takknemlig for ALLE mulige tips!

Skrevet

Gode tips?

Tja- dere kan jo få laget en slik stor bue av blomster som dere står under når dere vies.. Og la stoler stå i rader nedover med blomster ved siden av.... Hva med å ha en rød løper du kommer gående oppover på?

Å finne en god sang som kan spilles på trompet er vanskelig... Eneste jeg vet er fin : trompet voluntary- vet ikke helt hvem som har den. Men dere kan jo også ha en cd-spiller som spiller en fin sang når dere/du kommer oppover..

Jeg tror det blir ekstra fint om dere kan si noen ord- i amerikansk stil riktignok slik som noen herinne snakket om...

Jeg tror at om jeg skulle vært vidd utendørs så ville jeg hatt AVE MARIA når jeg kom gående oppover løperen. Den er utrolig romantisk og stemningsfull.

Dessverre har jeg ikke så mange tips. HAr aldri vært i et utendørs bryllup...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ave Maria er en katolsk sang, litt pussig i en borgerlig vielse... :o

I forhold til musikk, hva med en strykekvartett ? Synes det er stemningsfullt. Litt upraktisk på stranden kanskje :ler:

I vår borgerlige vielse skal forloverne bidra med å lese hhv. et dikt og en tekst. Slik får vielsen et personlig preg.

Vielse om kvelden er nok romantisk, men det blir stup mørkt i Mexico. Tror jeg heller ville hatt det på ettermiddagen mot solnedgang, og satt opp stoler etc. i en halvsirkel - slik at gjestene fikk delta (og sett noe!) av seremonien.

Også ville jeg definitivt hatt margeritas på stranden rett etter vielsen i stedet for champagne ! :briller:

Gjest Solskinn
Skrevet

Hei!

Jeg har ingen bra tips, men jeg ville bare si at Trumpet voluntary er skrevet av Purcell (tror det er rett stavet). Den er kjempefin om du kan finne noen som kan den, men jeg lurer på om den ikke egentlig er for trompet og klaver (eller orgel)! Jeg har den på mp3, om du vil ha den!

Skrevet

Kommer bare med et spørsmål jeg:

Hvor i Mexico er det dere vil gifte dere?

Er jo litt viktig å finne en strand som ikke er stappfull av pakketurister. -Blir liksom ikke så romantisk da...

Skrevet

Til gjest: Du sier at AVE MARIA er en katolsk sang, javel hva har da det med saken å gjøre?????

JEg sa bare hva jeg syns var en flott stemningsfull sang jeg!!

Skrevet

Endelig ble det litt fart her! :sjarmor:

Planen er å gifte oss i Playa Del Carmen. En del turister ja, men vi drar dit i lavsesongen, og kommer til å ta det på en rolig del av stranden, ikke midt i sentrum. Noen folk kan det nok være der, men det gjør oss ikke så mye. Vi har vært der før og vet hva vi går til. Og det er rett som Gjest sier, det blir veldig mørkt der (og veldig raskt mørkt), så vi får se hvordan vi gjør det. Og vi kommer nok til å ha noen av de SVÆRE lokale drinkene ja... :D

Kanskje det blir enklest med musikk på cd-spiller ja... De lokale musikerene tar 5-dobbel pris for å spille for turister. Men det hadde vært kosligst med levende musikk. :( Får høre litt med mine gode hjelpere der nede om de har noen tips.

Diktlesing eller noe er et godt forslag! Håper noen kan synge for oss, men hvis vi ikke får til det så kan dikt være et veldig godt alternativ! Eller begge deler....

Takk for hjelpen, nå venter jeg spent på mer info fra Mexico! :briller:

Skrevet

Høres jo kjemperomantisk ut!!! Har bare et lite spørsmål; Antar at dere har fått noen fra den norske ambassaden til å vie dere slik at ekteskapet blir gyldig i Norge også? (For alt jeg vet kan det jo hende at du gifter deg med en meksikaner, slik at dette ikke er noe problem).

Hilsen nysgjerrig Leo

Skrevet

Jeg gifter meg IKKE med en Meksikaner nei! :lol: Jeg er 180 cm høy, og de fleste meksikanske menn knapt er over 165 cm...

Jeg har kontaktet ambasaden, men de kommer ikke til å vie oss.(nekter å flytte på seg...) Men jeg har sjekket at det kommer til å være gyldig i Norge ja. De har en eller annen internasjonal godkjenning. Så vi må bare ta med oss div papirer fra Norge, og så får vi med oss diverse papirer tilbake...

Gjest Anonymous
Skrevet

Til Viwi: Synes svaret på spørsmålet ditt er ganske opplagt. "Hva har det med saken å gjøre at Ave Maria er en katolsk sang ?" :o Ganske mye ville jeg si ! Jeg bare rister på hodet, jeg. Man kan fine mange vakre musikkstykker uten spesiell religiøs tilknytning, og når Engel ønsker en borgerlig vielse har hun kanskje noen tanker bak det.

Men det var ikke den debatten Engel ville starte, så la oss la det ligge !

Skrevet

jammen er det mye folk henger seg opp i herinne!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...