AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #201 Skrevet 14. mars 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenk om, du og alle andre hadde kortet svaret ned til et eneste spørsmål; nemlig hvordan er barnemorens versjon av denne historien? Vi får nemlig en fortelling presentert av en "steforelder". Anonymkode: d377e...482 Den er rimelig lik- for å si det slik; graviditetstesten var kjøpt inn før forventet mens - og tatt på dagen.. og dette er historien barnet vil bli fortalt den dagen han spør... Anonymkode: b0dec...b97
Gjest O.G. Skrevet 14. mars 2019 #202 Skrevet 14. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Den er rimelig lik- for å si det slik; graviditetstesten var kjøpt inn før forventet mens - og tatt på dagen.. og dette er historien barnet vil bli fortalt den dagen han spør... Anonymkode: b0dec...b97 Men vil han fortelle at han som ikke ønsket seg barn ikke tok ansvar for eiga seksualitet da?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #203 Skrevet 14. mars 2019 Jeg kom halvveis i tråden før jeg måtte gi opp. I alle dager. Man kan ikke sammenligne et uhell der begge stiller likt, mot at moren lyger om p-piller. Dere som hater mannen til det første svaret her. Scenario: Hva om kvinnen av en eller annen grunn ikke kan gå på hormonell prevensjon, og ber mannen bruke kondom fordi hun av medisinske årsaker ikke må bli gravid - Hva om mannen hadde brukt kondom, men på forhånd hadde laget hull i den ? Fordi han ville få hun gravid mot hennes vilje? Er det fortsatt mannen som er en dust? Gale kvinner. Jeg er glad jeg er kvinne selv og slipper å forholde meg til forskrudde barnevognmafiaer... Er man i et forhold. Sier til mannen at man går på p-piller. Så er kvinnen ene og alene ansvarlig for resultatet. Jeg likestiller det med sjokket utroskap kan utløse hos den bedratte. En heelt annen diskusjon når det gjelder ons. Menn som blir fedre ved å ikke bruke kondom med tilfeldige jenter må ta konsekvensene. Alle disse trådene ang menn som steriliserer seg bak konas rygg og viten, blir overøst med sympati til den stakkers kona som ønsket seg så inderlig barn. Men når damen bevisst lyger om prevensjonen for at kondomene skal bli liggende... Da er det stakkers DAMA igjen som er offeret med eneansvaret for ungen som hun visste ikke var velkomment.. Å se seg i speilet ? Nei der er (amme)tåkesynet i veien. Anonymkode: 6aae2...440 7
SM30 Skrevet 14. mars 2019 #204 Skrevet 14. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kom halvveis i tråden før jeg måtte gi opp. I alle dager. Man kan ikke sammenligne et uhell der begge stiller likt, mot at moren lyger om p-piller. Dere som hater mannen til det første svaret her. Scenario: Hva om kvinnen av en eller annen grunn ikke kan gå på hormonell prevensjon, og ber mannen bruke kondom fordi hun av medisinske årsaker ikke må bli gravid - Hva om mannen hadde brukt kondom, men på forhånd hadde laget hull i den ? Fordi han ville få hun gravid mot hennes vilje? Er det fortsatt mannen som er en dust? Gale kvinner. Jeg er glad jeg er kvinne selv og slipper å forholde meg til forskrudde barnevognmafiaer... Er man i et forhold. Sier til mannen at man går på p-piller. Så er kvinnen ene og alene ansvarlig for resultatet. Jeg likestiller det med sjokket utroskap kan utløse hos den bedratte. En heelt annen diskusjon når det gjelder ons. Menn som blir fedre ved å ikke bruke kondom med tilfeldige jenter må ta konsekvensene. Alle disse trådene ang menn som steriliserer seg bak konas rygg og viten, blir overøst med sympati til den stakkers kona som ønsket seg så inderlig barn. Men når damen bevisst lyger om prevensjonen for at kondomene skal bli liggende... Da er det stakkers DAMA igjen som er offeret med eneansvaret for ungen som hun visste ikke var velkomment.. Å se seg i speilet ? Nei der er (amme)tåkesynet i veien. Anonymkode: 6aae2...440 Takk gud - endelig et vettugt svar 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #205 Skrevet 14. mars 2019 27 minutter siden, SM30 skrev: Takk gud - endelig et vettugt svar Ble helt svett av å lese diskusjonene du hadde med enkelte. Men godt det er flere som ser problemstillingen, helt enig med deg. Anonymkode: 6aae2...440 1
Gjest O.G. Skrevet 14. mars 2019 #206 Skrevet 14. mars 2019 På 12.3.2019 den 13.28, AnonymBruker skrev: Menn er da uærlige med kvinner HELE tiden når det kommer til sex. Det er mer regelen enn unntaket, allikevel er det liksom full furore om én og annen kvinne gjør det samme som dere= juger og meler sin egen kake. Hvorfor skal kvinner være mer ærlig enn menn noensinne har vært? Anonymkode: 0387d...72b Godt spørsmål.
SM30 Skrevet 14. mars 2019 #207 Skrevet 14. mars 2019 11 minutter siden, O.G. said: Godt spørsmål. Det er akkurat som om dere gledes over alle menn som blir behandlet elendig fordi noen damer blir behandlet dårlig? barnehagementalitet... Det får dere også til å fremstå vanvittig bitre på alle med en stake mellom beina, håper og tror dere er tiltrukket av deres eget kjønn
Gjest O.G. Skrevet 14. mars 2019 #208 Skrevet 14. mars 2019 4 minutter siden, SM30 skrev: Det er akkurat som om dere gledes over alle menn som blir behandlet elendig fordi noen damer blir behandlet dårlig? barnehagementalitet... Tja, ser ikke at du har så mye sympati med de kvinnene menn lyver til om å bare vente litt til heller. 5 minutter siden, SM30 skrev: . Det får dere også til å fremstå vanvittig bitre på alle med en stake mellom beina, håper og tror dere er tiltrukket av deres eget kjønn Vel, diskusjonen har fått deg til å fremstå som vanvittig enkel.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #209 Skrevet 14. mars 2019 Dere som har slik forståelse for mannen i dette tilfellet, hva om man bytter om på kjønnene? Se for deg at du gjør litt slektsforskning, og finner ut at din mor/bestemor (stryk det som ikke passer) fikk et barn før 1978 (da selvbestem abort ble innført i Norge) som du aldri har truffet. Du spør henne om dette, og hun forteller at, ja, det stemmer, men hun hadde ikke ønsket dette barnet. Mannen hun hadde sex med hadde lovet å "hoppe av i svingen", men gjorde ikke det, og så hun ble gravid likevel. Så snart barnet var født, puttet hun det i en kurv og la det på trappa til barnefaren og stakk. Det var jo hans skyld at dette barnet kom til verden. Hun har også ordnet med testamente, slik at barnet ikke skal få mer enn pliktarven fra henne. Helt OK oppførsel? Barnet var jo uønsket? Anonymkode: dc894...6fa 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #210 Skrevet 14. mars 2019 Kvinner for da ta ansvar for sin egen fitte og ikke splitte bena foran hvilken som helst drittsek - dårlig dømmekraft. Hvorfor ikke vente til en ordentlig mann dukker opp? Evt. bruke donor? Og lyge er dårlig gjort uansett kjønn. Mange bitre kvinner her. Hilsen ei kvinne Anonymkode: b3925...1e6 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #211 Skrevet 14. mars 2019 3 timer siden, SM30 skrev: Det er akkurat som om dere gledes over alle menn som blir behandlet elendig fordi noen damer blir behandlet dårlig? barnehagementalitet... Det får dere også til å fremstå vanvittig bitre på alle med en stake mellom beina, håper og tror dere er tiltrukket av deres eget kjønn! Jeg tror det er mer omvendt. Menn blir behandlet dårlig? MY ASS! Det er ikke de som blir TVUNGET til å ta abort mot deres vilje og må leve med psykiske plager pga det resten av livet. Anonymkode: d2ccf...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #212 Skrevet 14. mars 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner for da ta ansvar for sin egen fitte og ikke splitte bena foran hvilken som helst drittsek - dårlig dømmekraft. Hvorfor ikke vente til en ordentlig mann dukker opp? Evt. bruke donor? Og lyge er dårlig gjort uansett kjønn. Mange bitre kvinner her. Hilsen ei kvinne Anonymkode: b3925...1e6 Kvinner har like mye rett til å pule rundt som menn har. Hvilket århundre er det du lever i egentlig? På samme måte som hun har ansvar for sin fitte så har mannen ansvar for sin pikk. Vil han ikke ha barn?Nei da bruker han kondom! Verre er det ikke. Men det ansvaret gidder de ikke å stå for, også har de støtte fra sånne som deg som aller helst skulle sett til at damene fortsatt var bundet i et tau mellom kjøkkenet og soverommet.. Anonymkode: d2ccf...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #213 Skrevet 14. mars 2019 På 10.3.2019 den 10.18, AnonymBruker skrev: Skikkelig voksen oppførsel av han mannen din du, straffe siitt eget barn fordi han følte seg lurt av moren. Virker som om besteforelsdrenen er litt av samme slaget. Anonymkode: 3a3f2...5f6 Stakkars barn. Får sikkert dårlig selvtillit og selvverd av å ikke være ønsket. Anonymkode: af4b5...c9d
Gjest O.G. Skrevet 15. mars 2019 #214 Skrevet 15. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner for da ta ansvar for sin egen fitte og ikke splitte bena foran hvilken som helst drittsek - dårlig dømmekraft. Hvorfor ikke vente til en ordentlig mann dukker opp? Evt. bruke donor? Og lyge er dårlig gjort uansett kjønn. Mange bitre kvinner her. Hilsen ei kvinne Anonymkode: b3925...1e6 Menn derimot har fri bane til å raw dogge enhver kvinne?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #215 Skrevet 15. mars 2019 2 timer siden, O.G. skrev: Menn derimot har fri bane til å raw dogge enhver kvinne? Nei. Men kvinnen kan også nekte å ha ubeskyttet seks. Det blir for dumt å bare stakkarsliggjøre hver og en kvinne som ble gravid med en drittsekk. Vi her en gjerne som må brukes til annenhver tid, og å forvente at alle menn er pliktoppfyllende, og har baller nok til å ta konsekvenser av ubeskyttet seks er bare naivt. Vi kan velge hvem vi går til sengs med. Anonymkode: b3925...1e6 1
ItchyBitchySpider Skrevet 15. mars 2019 #216 Skrevet 15. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Men kvinnen kan også nekte å ha ubeskyttet seks. Det blir for dumt å bare stakkarsliggjøre hver og en kvinne som ble gravid med en drittsekk. Vi her en gjerne som må brukes til annenhver tid, og å forvente at alle menn er pliktoppfyllende, og har baller nok til å ta konsekvenser av ubeskyttet seks er bare naivt. Vi kan velge hvem vi går til sengs med. Anonymkode: b3925...1e6 Gjerne? 😂😂😂😂
Trolltunge Skrevet 15. mars 2019 #217 Skrevet 15. mars 2019 14 timer siden, SM30 skrev: Det er akkurat som om dere gledes over alle menn som blir behandlet elendig fordi noen damer blir behandlet dårlig? barnehagementalitet... Det får dere også til å fremstå vanvittig bitre på alle med en stake mellom beina, håper og tror dere er tiltrukket av deres eget kjønn Jeg gjør ikke det! Jeg synes synd på menn som bevisst blir lurt. Altså dersom kvinner går inn for å bli gravid, bak ryggen på mannen. Jeg vet at det skjer også, for jeg kjenner til to slike tilfeller. I ene tilfellet fordi kvinnen ønsket barn, men ingen mann. Hun har nå to barn med far ukjent. OG uvitende. I andre tilfellet en kvinne som desperat ønsket å hekte en mann hun var besatt på, men det ikke var gjensidig. (Planen fungerte ikke, og hun ble alene om det. Far har ingen kontakt med dem.) Det er imidlertid ikke slik at de fleste overraskende svangerskap er noe annet enn overraskende, også for kvinnen. Jeg kjenner som nevnt til de eksempler over, men jeg kjenner til langt flere eksempler der prevensjon faktisk sviktet. I noen tilfeller valgte kvinnen da abort, men å ta abort er en så stor påkjenning at ikke alle klarer det. Jeg klarte det som nevnt tidligere i tråden ikke. Jeg vil si det slik : Å lyve og lure seg til et svangerskap og barn er et like stort svik som alle andre svik, og verre enn mange andre svik, siden det får slike livsvarige konsekvenser. Jeg fordømmer slike handlinger, og synes ikke det er ok, på noen måter. Jeg kan heller ikke forstå kvinner som ønsker å starte et nytt liv på denne måten. Et barn bør ideelt sett være planlagt og ønsket av BEGGE! Likevel, det finnes en så utrolig enkel løsning for menn som ønsker sex, men ikke barn; Bruk kondom! Er det ONS er det fullstendig uansvarlig å ikke bruke kondom, både på grunn av sykdommer og på grunn av at man ikke kjenner kvinnen og hennes motiver. Samt at ingen prevensjon er 100% sikker. Stoler man ikke på kvinnen, og/eller ønsker bare sex, ingen forpliktelser, så er det også helt idiotisk å ikke bruke kondom. Både fordi kvinnen kan ha uærlige hensikter og fordi ingen prevensjon er 100% sikker. Så ja, jeg synes det er synd på menn som bevisst blir lurt, og anser dette som særdeles ufint av kvinnen, men jeg klarer ikke å frata menn alt ansvar heller. Jeg kjenner til en sak der en kommende far var utro under svangerskapet, og endte opp med to barn med få måneder mellom. OG et HELVETE (fortjent!) med sin kjære. Jeg kjenner til et barn som ble til på et ONS der mor og far ikke kan fordra hverandre. Begge stiller opp, men de orker egentlig ikke trynet på hverandre. De var to ukjente som fikk barn, og samarbeidet er vanskelig, selv om begge forsøker. De er bare så ulike at alt krasjer. Kunne nevt flere. Sex er en risikosport! Å bruke kondom er en enkel løsning, som menn har kontroll på, så helt uten ansvar er mann aldri, selv om de blir løyet for! 1
Gjest O.G. Skrevet 15. mars 2019 #218 Skrevet 15. mars 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Men kvinnen kan også nekte å ha ubeskyttet seks. Det blir for dumt å bare stakkarsliggjøre hver og en kvinne som ble gravid med en drittsekk. Vi her en gjerne som må brukes til annenhver tid, og å forvente at alle menn er pliktoppfyllende, og har baller nok til å ta konsekvenser av ubeskyttet seks er bare naivt. Vi kan velge hvem vi går til sengs med. Anonymkode: b3925...1e6 seks? Endret 15. mars 2019 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #219 Skrevet 15. mars 2019 50 minutter siden, O.G. skrev: seks? Jeg kommer ikke fra Norge. Er det ikke lov med skrivefeil? Eller mangler det argumenter? Anonymkode: b3925...1e6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #220 Skrevet 17. mars 2019 På Friday, March 15, 2019 den 15.16, AnonymBruker skrev: Jeg kommer ikke fra Norge. Er det ikke lov med skrivefeil? Eller mangler det argumenter? Anonymkode: b3925...1e6 Jeg tipper det siste, om manglende argumenter. Anonymkode: 8154d...548
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå