Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter økonomisk for tiden, men er nødt til å klare å spare noe for uforusette ting. Fordi jeg har så lite penger går alt ut om jeg faktisk har pengene, og uansett har jeg alltid vært dårlig til å spare. Men det jeg har lagt merke til er at hvis jeg har gjenstander så selger jeg dem ikke så lett, de blir liggende og noe stiger faktisk i pris, som en gitar jeg har. Dette er liksom blitt "redningen" om bilen skulle ryke...

Så jeg tenkte hvorfor ikke kjøpe gjenstander istedenfor å prøve å sette pengene i banken eller ha dem i kontanter? Gull og sølv tar jo ikke stor plass, så hvordan er det å investere i det? Vil jeg tape mye om jeg plutselig må selge? Det er vel ikke slik at det kan bli plutselig verdiløst? Ser jo at de grafene kan svinge ganske mye, så hva om jeg må selge på et tidspunkt som ikke passer....hmm... Er det noe annet jeg kan sette pengene i som er fysisk og som ikke faller så lett i pris?

Anonymkode: 3d23f...e2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynn å bruke hodet. Når du knapt har penger, så har du ikke noe å invistere i gulle elelr sølv elelr andre risikoprosjekter. Opprett en sperret konto i banken som du bare kan sette inn på. Skal du ta ut, så må du snakke med noen i banken for å få tillaltelse til å ta ut dine egne sparepenger. Da blir det litt vanskeligere enn å bare overføre i mobilbanken. 

Du får la være å gå på steder der pengene du ikke har flyr ut av kontoen din. 

Anonymkode: 87a44...933

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler uforholdsmessig mye for å kjøpe sertifisert gull, og du får mindre igjen når du selger. Gull er ikke for småsparere.

Grunnen til at du ikke selger en gjenstand så lett er at det er mer omstendelig å omsette verdien. Sørger du for å ha en konto hvor det er litt tungvint å ta ut penger, blir det nok mye av det samme.

Anonymkode: 2abb9...b29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Begynn å bruke hodet. Når du knapt har penger, så har du ikke noe å invistere i gulle elelr sølv elelr andre risikoprosjekter. Opprett en sperret konto i banken som du bare kan sette inn på. Skal du ta ut, så må du snakke med noen i banken for å få tillaltelse til å ta ut dine egne sparepenger. Da blir det litt vanskeligere enn å bare overføre i mobilbanken. 

Du får la være å gå på steder der pengene du ikke har flyr ut av kontoen din. 

Anonymkode: 87a44...933

Takk for hyggelig, omtenksomt og konstruktivt svar :) 

Konto er ikke noe alternativ, jeg har prøvd det før.

Skrevet

Rolexklokker stiger i verdi. Det er endel ventetid for å få en, men den vil være mer verd den dagen du selger den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter økonomisk for tiden, men er nødt til å klare å spare noe for uforusette ting. Fordi jeg har så lite penger går alt ut om jeg faktisk har pengene, og uansett har jeg alltid vært dårlig til å spare. Men det jeg har lagt merke til er at hvis jeg har gjenstander så selger jeg dem ikke så lett, de blir liggende og noe stiger faktisk i pris, som en gitar jeg har. Dette er liksom blitt "redningen" om bilen skulle ryke...

Så jeg tenkte hvorfor ikke kjøpe gjenstander istedenfor å prøve å sette pengene i banken eller ha dem i kontanter? Gull og sølv tar jo ikke stor plass, så hvordan er det å investere i det? Vil jeg tape mye om jeg plutselig må selge? Det er vel ikke slik at det kan bli plutselig verdiløst? Ser jo at de grafene kan svinge ganske mye, så hva om jeg må selge på et tidspunkt som ikke passer....hmm... Er det noe annet jeg kan sette pengene i som er fysisk og som ikke faller så lett i pris?

Har du dårlig råd så investerer du ikke penger i noe annet enn det du trenger og for å dekke nødvendige utgifter. Å bruke at du er dårlig på å spare er da ingen unnskyldning. Det er du rett og slett nødt til! 

Anonymkode: 75571...055

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...