AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #1 Skrevet 9. mars 2019 Vi har et barn på snart 11 år. Jeg har hele tiden vinglet mellom å få et til eller ikke. Tanken med å gå igjennom barnehage tiden, å ha en som er så utrolig avhengig av meg og redselen for å ikke få ordentlig søvn før om 8 år etterpå skremmer meg litt og jeg er redd for at jeg kommer til å angre. Ikke minst gir jeg opp den friheten vi har i dag og vil få fremover. Jeg synes ting er hektisk med ett, selv om barnet er veldig selvstendig. På den andre siden har jeg veldig lyst på et barn til. Graviditeten, bli kjent med barnet, all glede, kjærligheten, det å ha flere i familien, at barnet mitt får en søsken, trilleturer, gå turer og alt som følger med. Jeg er så redd jeg kommer til å angre vis jeg får en til. Vi begynner å komme i den alderen at vi snart må bestemme oss. Noen gode råd eller erfaringer noen vil dele med meg? Anonymkode: 3f6e0...286
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #2 Skrevet 9. mars 2019 Jeg hadde to, og var veldig fornøyd med dette. Men da barna mine var 10 og 8 år gamle følte jeg at baby-syken meldte seg skikkelig. Jeg tenkte mye igjennom dette, fordi barna mine var jo så store nå, og viste ikke helt om jeg orket å gå igjennom baby perioden på nytt. Men så fant jeg ut det at, vi har tid, vi har økonomi til dette. Jeg ønsker virkelig ett barn til. Jeg har aldri angret på at jeg fikk de to første, kanskje jeg angrer hvis jeg ikke får det tredje. Så vi fikk barn nr 3. Og det har vært helt fantastisk! Jeg er så glad for at vi fikk siste skatten vår, NÅ føler jeg endelig ay familien vår er komplet. Anonymkode: 54ce1...320 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #3 Skrevet 9. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde to, og var veldig fornøyd med dette. Men da barna mine var 10 og 8 år gamle følte jeg at baby-syken meldte seg skikkelig. Jeg tenkte mye igjennom dette, fordi barna mine var jo så store nå, og viste ikke helt om jeg orket å gå igjennom baby perioden på nytt. Men så fant jeg ut det at, vi har tid, vi har økonomi til dette. Jeg ønsker virkelig ett barn til. Jeg har aldri angret på at jeg fikk de to første, kanskje jeg angrer hvis jeg ikke får det tredje. Så vi fikk barn nr 3. Og det har vært helt fantastisk! Jeg er så glad for at vi fikk siste skatten vår, NÅ føler jeg endelig ay familien vår er komplet. Anonymkode: 54ce1...320 Åhh ❤️ Så godt å høre. Jeg føler vi ikke har så mye tid, men jeg jobber fult og studerer, så det tar jo endel tid med studiene i tillegg. Anonymkode: 3f6e0...286
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #4 Skrevet 10. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Åhh ❤️ Så godt å høre. Jeg føler vi ikke har så mye tid, men jeg jobber fult og studerer, så det tar jo endel tid med studiene i tillegg. Anonymkode: 3f6e0...286 Det høres ut som en god ide og fullføre studiene først. Du vet aldri om du får et veldig krevende barn heller. Anonymkode: 74993...141
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #5 Skrevet 10. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som en god ide og fullføre studiene først. Du vet aldri om du får et veldig krevende barn heller. Anonymkode: 74993...141 Ja det skal jeg. Første barnet var en del krevende og er så redd for å få et barn som er like krevende. Jeg angrer ikke et sekund på å fått barnet, elsker han av hele hjerte. Men tanken på å få en til er veldig blandet. Anonymkode: 3f6e0...286
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #6 Skrevet 10. mars 2019 Hvis du har et barn på 11 år kommer det til å bli minst 12 års aldersforskjell mellom dem. Jeg har søsken som er 8 og 10 år eldre enn meg, og jeg føler at jeg vokste opp som enebarn. Vi har aldri vært på samme bølgelengde. Nå som jeg er i starten av 20-årene er de gift med barn, så vi er fortsatt på helt ulike stadier i livet. Og sånn kommer det til å være i mange år til. Anonymkode: 886d9...ae1
Mymlen Skrevet 10. mars 2019 #7 Skrevet 10. mars 2019 Det er 9 år mellom meg og storesøsteren min, 6 år mellom meg og lillebror og 10 år mellom meg og lillesøster. Vi alle kommer godt overens, og er glade i hverandre. Mellom den eldste og den yngste i flokken vår er det 19 år, og dette er langt ifra et problem. Det er større sjanse for at det blir krangling mellom søsken som er tett
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #8 Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har et barn på 11 år kommer det til å bli minst 12 års aldersforskjell mellom dem. Jeg har søsken som er 8 og 10 år eldre enn meg, og jeg føler at jeg vokste opp som enebarn. Vi har aldri vært på samme bølgelengde. Nå som jeg er i starten av 20-årene er de gift med barn, så vi er fortsatt på helt ulike stadier i livet. Og sånn kommer det til å være i mange år til. Anonymkode: 886d9...ae1 Jeg har også søsken som er 9 og 10 år eldre og jeg har kun positive erfaringer fra det. Men mine søsken som har et år imellom har ikke kontakt og aldri gått overens. Mine søsken har barn som er yngre enn mitt 😊 TS Anonymkode: 3f6e0...286
Million Skrevet 10. mars 2019 #9 Skrevet 10. mars 2019 Fordelen du har er at om du får et barn til snart, så kan første barnet ditt hjelpe til mye med å være barnevakt etc om et par-tre år, fordi hun/han er såpass mye eldre. Du får mye hjelp pga det. Det er ikke bare ulemper med stor aldersforskjell. Det kan gå like fint det som jevngamle. Mange jevngamle søsken krangler som hund og katt og kommer aldri overens. Det er på ingen måte noen selvfølge at jevngamle barn gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå