AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #1 Skrevet 9. mars 2019 Hva tenker dere eller hvordan reagerer dere om noen svarer dere slik? Jeg synes det er utrolig frekt og jeg blir ufattelig forbannet. Jeg stiller folk vanlige spørsmål, typisk, «Hvordan har du det?», «Hva gjør du?», «Hva har du gjort idag?». Altså helt vanlige spørsmål, ikke noe intimt eller noe som kan oppfattes som privat. Blir dermed utrolig irritert om noen svarer meg sånn. Har dere blitt svart sånn? Hva har dere sagt tilbake? Anonymkode: 91fd6...6f3
Pal Fungi Skrevet 9. mars 2019 #2 Skrevet 9. mars 2019 At noen tydeligvis mangler normal folkeskikk? 4
Mr. Kilmister Skrevet 9. mars 2019 #3 Skrevet 9. mars 2019 Det er ikke rart når det skrives så mye idiotisk her. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #4 Skrevet 9. mars 2019 5 minutter siden, Mr. Kilmister skrev: Det er ikke rart når det skrives så mye idiotisk her. Jeg tenkte ikke på KG, men generelt i livet Anonymkode: 91fd6...6f3
FrodeF Skrevet 9. mars 2019 #5 Skrevet 9. mars 2019 Så DU graver i folks privatliv og blir fornærmet/krenket av at de ikke vil dele det med deg? 3
Mr. Kilmister Skrevet 9. mars 2019 #6 Skrevet 9. mars 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte ikke på KG, men generelt i livet Anonymkode: 91fd6...6f3 Å... Vel du vet hvordan enkelte er... Men i våre dager er det slik at alle blander seg å bryr seg om alt å alle. Til og med så blir noen krenka på andres vegne, helt sykt. Så det er vel for å "sette deg på plass" om du forstår. Endret 9. mars 2019 av Mr. Kilmister 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #7 Skrevet 9. mars 2019 1 minutt siden, FrodeF skrev: Så DU graver i folks privatliv og blir fornærmet/krenket av at de ikke vil dele det med deg? Jeg graver ikke i folks privatliv. Jeg spør helt normale spørsmål og får slike svar tilbake. Anonymkode: 91fd6...6f3 2
Gjest NotYou Skrevet 9. mars 2019 #8 Skrevet 9. mars 2019 Spørs jo hvem du spør? Er det familie av deg? Venner? .. Jeg får ofte disse svarene av klienter jeg jobber med. Det er stort sett ruspåvirlet ungdom, så jeg opplever ikke det så rart.
wintergirl Skrevet 9. mars 2019 #9 Skrevet 9. mars 2019 (endret) Ikke alle liker å dele privatlivet sitt selv om mange andre syns det er greit. Jeg tenker at hvis du merker at den samme person bli unnvikende når du spør dem om hva de holder på med, så la være å spørre dem om sånt neste gang. Tror heller ikke du skal ta det så personlig. Det bør heller ikke være noe galt med dem, men de føler at de utleverer seg da kanskje. Også kommer det an på hvilken relasjon dere har da og hvor ofte du spør. Endret 9. mars 2019 av wintergirl 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #10 Skrevet 10. mars 2019 16 minutter siden, NotYou skrev: Spørs jo hvem du spør? Er det familie av deg? Venner? .. Jeg får ofte disse svarene av klienter jeg jobber med. Det er stort sett ruspåvirlet ungdom, så jeg opplever ikke det så rart. Kjæreste Anonymkode: 91fd6...6f3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #11 Skrevet 10. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæreste Anonymkode: 91fd6...6f3 I hvor lang tid har det vært slik? Hvor lenge har dere vært kjærester? Har han forandret seg på andre områder også? Jegregner med at han ikke sa slikt i begynnelsen av forholdet? Anonymkode: 9d07e...17d 1
Gjest NotYou Skrevet 10. mars 2019 #12 Skrevet 10. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæreste Anonymkode: 91fd6...6f3 Det kommer veldig dårlig fram i HI når du skriver «Jeg stiller folk vanlige spørsmål», og «blir dermed utrolig irritert om noen svarer meg sånn». Veldig merkelig at en kjæreste svarer sånn. Enten så er han lei av at du spørr, eller så er han bare frekk da..
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #13 Skrevet 10. mars 2019 30 minutter siden, Mr. Kilmister skrev: Å... Vel du vet hvordan enkelte er... Men i våre dager er det slik at alle blander seg å bryr seg om alt å alle. Til og med så blir noen krenka på andres vegne, helt sykt. Så det er vel for å "sette deg på plass" om du forstår. Hæ? Jeg synes alle her inne svarer ; "folk bryr seg ikke så mye som du tror. De har nok med seg og sitt" bestem dere da. Anonymkode: 48f8e...0d9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #14 Skrevet 10. mars 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæreste Anonymkode: 91fd6...6f3 Du jobber og han går hjemme (er arbeidsledig, syk el.l.)? Kanskje han ikke har lyst til å fortelle hva han har gjort? Kanskje han er deprimert? Hvordan er forholdet deres ellers? Er enig i at han er frekk i svarene sine. Anonymkode: 9d07e...17d 1
Fjaselina Skrevet 10. mars 2019 #15 Skrevet 10. mars 2019 Kjæreste?? Utrulig frekt å svare slik! Han er kanskje deprimert eller noko slikt? 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #16 Skrevet 10. mars 2019 Det er frekt. Jeg blir også sur når folk svarer slikt. Om kjæresten hadde svart meg slik hadde jeg klikket og latt han få høre det. Anonymkode: 76797...dbe
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #17 Skrevet 10. mars 2019 Hvis det er kjæresten: høres ut som han eller hun er forbannet på deg (fra før). Er dette etter en krangel f.eks? Anonymkode: 29d58...8f6 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #18 Skrevet 10. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere eller hvordan reagerer dere om noen svarer dere slik? Jeg synes det er utrolig frekt og jeg blir ufattelig forbannet. Jeg stiller folk vanlige spørsmål, typisk, «Hvordan har du det?», «Hva gjør du?», «Hva har du gjort idag?». Altså helt vanlige spørsmål, ikke noe intimt eller noe som kan oppfattes som privat. Blir dermed utrolig irritert om noen svarer meg sånn. Har dere blitt svart sånn? Hva har dere sagt tilbake? Anonymkode: 91fd6...6f3 Tja, du må jo ikke stille disse spørsmålene heletiden. Jeg liker ikke å få disse spørsmålene, synes det er masete. Så da svarer jeg som regel: "ikke noe spesielt", er jo svært få mennesker som gjør noe spesielt. "åh, ikke tenk på det" du har jo ikke så mye med hva andre gjør. "det trenger jeg ikke svare på" nei, jeg trenger ikke svare deg. "hva graver du etter i mitt liv?" du er veldig nysjerrig. Du mangler nok litt sosiale evner selv, men dette er typisk kvinnespørsmål som du stiller. Selv liker jeg trygge mennesker, som er trygge på seg selv. Ikke maser, må snakke om alt heletiden. Jeg trenger heller ikke vite hva du ha gjort. De fleste gjør ikke noe spennende i livet, lever hverdagslivet sitt. Tredemøllelivet. Anonymkode: bacb6...86c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #19 Skrevet 10. mars 2019 Du maser vel for mye da. Anonymkode: 56b4e...1a4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #20 Skrevet 10. mars 2019 Jeg tenker at vedkommende går gjennom noe vanskelig. Alle vet jo at det eneste akseptable svaret på «hvordan går det med deg?» er «bare bra, med deg da?» og hvis man ikke klarer å si at det går bra, kan det være stressende. Spesielt når man føler at man egentlig ikke betyr så mye for den som spør. «hva gjør du» og «hva har du gjort» kan oppfattes som gravende om du spør ofte Anonymkode: 1c317...b55 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå