Gå til innhold

7 åring og ferdigheter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør en 7 åring klare?

Smøre brødskiver? Tørke seg etter dobesøk? 

Huske å vaske hendene? Skrelle middagspotet?

Kle på seg uteklær? 

Anonymkode: 933ef...789

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, alt sammen. Riktignok skreller jeg potetene før jeg koker poteter så det gjør han ikke, men det andre har han vel gjort siden han var 5/6 år.(noe enda tidligere, f.eks påkledning)

Anonymkode: 070e5...ffc

• Liker 1
Skrevet

Vi spiser potetene med skall, men bortsett fra det klarer både 4-åringen og 7-åringen alt dette.

AnonymBruker
Skrevet

Min 5,5 åring klarer alt dette. Det hender at hun glemmer å skylle ned og vaske hender etter dobesøk, men det skyldes mer at hun «ikke har tid» en at hun ikke klarer.

Anonymkode: 5b6b5...5b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si at alle tingene burde en 7 åring klare, ja.

Anonymkode: 8a804...3fa

Skrevet

Jeg er over 40, med normale motoriske ferdigheter, og har likevel alltid slitt med å skrelle en glovarm middagspotet :fnise: 
Ellers vil jeg si at alt det andre er noe en 7-åring bør kunne. Kle på seg yttertøy selv og dobesøk, inkludert håndvask, ville jeg forventet at alle barn skal kunne når de begynner på skolen.  

Gjest BearMama
Skrevet (endret)
1 time siden, Ullvott skrev:

Jeg er over 40, med normale motoriske ferdigheter, og har likevel alltid slitt med å skrelle en glovarm middagspotet :fnise: 
Ellers vil jeg si at alt det andre er noe en 7-åring bør kunne. Kle på seg yttertøy selv og dobesøk, inkludert håndvask, ville jeg forventet at alle barn skal kunne når de begynner på skolen.  

Iallefall om de er overkokte. Da går hele poteten i oppløsning mens en skreller.

Ja til å skrelle potetene før en koker dem 🙌🙌🙌

Endret av BearMama
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar!  

Anonymkode: 933ef...789

Skrevet

Ja, for lenge siden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...