Kvalitet Skrevet 9. mars 2019 #1 Skrevet 9. mars 2019 Jeg har to barn på hhv 3 og 5 år. Ønsker å jobbe reduser med 20 %. Spørsmålet mitt er om jeg bør redusere med en hel dag og derav jobbe 4 dagers uke, eller om jeg bør redusere med 20% hver dag og jobbe 6 timers dag. Fordelen med en hel fridag er at jeg har en hel dag til rådighet for å handle, gjøre husarbeid og andre forefallende oppgaver. Ved å jobbe en 6 times dag vil jeg ha bedre ettermiddager med ungene, etterhvert kunne følge opp med lekser, tid før fritidsaktiviteter ol Er det noen som har erfaringer de kan bidra med ?
Tatja Skrevet 9. mars 2019 #2 Skrevet 9. mars 2019 Jeg jobber 80%, fra 08-14 hver dag. Er ikke i tvil om at det er best. Opplever å kunne hente tidlig, ha god tid til lekser og middag. Fatter ikke de som orker jobbe 100%, med flere barn. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #3 Skrevet 9. mars 2019 Hvis du er heldig nok til å bestemme selv så hadde jeg gått for en hel fridag. Anonymkode: 74a92...898
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #4 Skrevet 10. mars 2019 Du får nok ikke bestemme det selv, men jeg hadde valgt å jobbe kortere fem dager i uka. Ellers har du jo bare fire like hektiske dager og én der du føler at du må gjøre masse husarbeid Anonymkode: c70e2...042
myrfivel Skrevet 10. mars 2019 #6 Skrevet 10. mars 2019 Hvis du kan velge selv ville jeg valgt kortere dager. Gikk ned til 75% selv, jobber mindre antall dager, men lengre vakter pga nattarbeid. Barna får likevel kortere dager i barnehagen og jeg har hele ettermiddagen sammen med dem. Det er forøvrig nydelig å jobbe redusert og ha mer tid til barna og Familien AS. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #7 Skrevet 10. mars 2019 Jeg jobbet også 75% noen år når barna var små, jeg hadde fri alle onsdager + annenhver fredag. Å ta fri hele dager var den beste løsningen for både meg og arbeidsplassen Anonymkode: 6593e...72d
Gneis Skrevet 10. mars 2019 #8 Skrevet 10. mars 2019 Litt utenfor tema, vet det men: Hvis du velger å gå ned i stilling, pass endelig på pensjonspoeng ene dine. Det er viktig å vite hva du velger.
ViljaH Skrevet 10. mars 2019 #9 Skrevet 10. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får nok ikke bestemme det selv, men jeg hadde valgt å jobbe kortere fem dager i uka. Ellers har du jo bare fire like hektiske dager og én der du føler at du må gjøre masse husarbeid Anonymkode: c70e2...042 Hvorfor får man ikke bestemme det selv? Hvis det ikke er til særskilt ulempe for arbeidsgiver så får man det. Veldig mange har jobber hvor både kortere dager og hel fridag går. Jeg har jobbet kortere dager, for å gi små barn kortere dager. Men kunne godt tenkt meg fri hver fredag også, og hatt spesiell kosedag med ungene da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå