AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #1 Skrevet 9. mars 2019 Vet det ikke skal være langt, men hva bør være med? Anonymkode: 52fdb...de6
Daria Skrevet 9. mars 2019 #2 Skrevet 9. mars 2019 Det kan være greit å vise til oppsigelsestid og sluttdato, da unngå man misforståelser der.
Gjest Kritt Skrevet 9. mars 2019 #3 Skrevet 9. mars 2019 For din egen del: Få med ønsker om sluttdato, evt ferieavvikling i oppsigelsestiden ogavvikling, evt. utbetaling av opparbeidet flexitid
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #4 Skrevet 9. mars 2019 Akkurat nå, Daria skrev: Det kan være greit å vise til oppsigelsestid og sluttdato, da unngå man misforståelser der. Ok takk:) Så det trenger ikke være mer? 3 minutter siden, Kritt skrev: For din egen del: Få med ønsker om sluttdato, evt ferieavvikling i oppsigelsestiden ogavvikling, evt. utbetaling av opparbeidet flexitid Anonymkode: 52fdb...de6
Daria Skrevet 9. mars 2019 #5 Skrevet 9. mars 2019 Det eneste du må ha med er at du sier opp - alt annet praktisk kan man snakke om etterpå. Første gang jeg skulle levere oppsigelse spurte jeg sjefen min om hvordan det skulle gjøres og hun sa at det strengt tatt kunne gjøres på en post-it-lapp (ikke at hun anbefalte det ) - alt som krevdes var at det ble gitt skriftlig beskjed.
_popcorn_ Skrevet 9. mars 2019 #6 Skrevet 9. mars 2019 "jeg sier med dette opp min stilling som *** hos ****. Jeg fullfører ut oppsigelsestiden på *måneder som avtalt i arbeidskontrakten, og fratrer stillingen med siste arbeidsdag ***" Det er det som er nødvendig ta med. Sist jeg sa opp så tok jeg med "Jeg takker for tiden jeg har hatt i bedriften, og verdifull erfaring." Og muntlig forklarte jeg at jeg sa opp grunnet tilbud om stilling mer i forhold til utdanningen min, og høyere lønn og utviklingsmuligheter.
Gjest Kritt Skrevet 9. mars 2019 #7 Skrevet 9. mars 2019 Akkurat nå, Daria skrev: Det eneste du må ha med er at du sier opp - alt annet praktisk kan man snakke om etterpå. Første gang jeg skulle levere oppsigelse spurte jeg sjefen min om hvordan det skulle gjøres og hun sa at det strengt tatt kunne gjøres på en post-it-lapp (ikke at hun anbefalte det ) - alt som krevdes var at det ble gitt skriftlig beskjed. Formelt har du rett i det, men det er en fordel å ha med ønsker/forventninger i forbindelse med avvikling, ellers kan man bli sittende med skjegget i postkassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå