Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått utdanning gjennom nav etter maks aap?

Finner ikke noe om hvordan nav stiller seg til utdanning. Omskolering er jo ikke et ord som blir brukt lengre. 

Jeg må ha utdanning for å kunne få jobb med det jeg trives i og kan få tilpassing pga min sykdom. Men har gått skole før og har allerede mye Studielån. 

Skal på nav møte i april. Men liker å lete på nav. No for å lese meg opp. Men finner ikke noe. 

Får man aap eller dagpenger? 

Anonymkode: 066b2...98f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har brukt opp retten på aap så får du jo ikke mer. 

Jeg skjønner ikke spørsmålet.

Anonymkode: b0d9b...8a6

• Liker 5
Skrevet

AAP er hvis du har nedsatt arbeidsevne med minst 50% fordi du er syk.
Dagpenger er hvis du har fått nedsatt arbeidstid med minst 50% fordi du er permittert, mistet jobben, engasjementet er over.

Utdanning er en gyldig grunn til forlenging av AAP, men jeg har ingen erfaring med det selv.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har fått utdanning gjennom nav etter maks aap?

Finner ikke noe om hvordan nav stiller seg til utdanning. Omskolering er jo ikke et ord som blir brukt lengre. 

Jeg må ha utdanning for å kunne få jobb med det jeg trives i og kan få tilpassing pga min sykdom. Men har gått skole før og har allerede mye Studielån. 

Skal på nav møte i april. Men liker å lete på nav. No for å lese meg opp. Men finner ikke noe. 

Får man aap eller dagpenger? 

Ikke for å være kjip, men nav bryr seg fint lite om hva du trives i. 

Anonymkode: 34ae6...44b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være kjip, men nav bryr seg fint lite om hva du trives i. 

Anonymkode: 34ae6...44b

De jeg har pratet med på nav bryr seg. For de vet hvor viktig det er å trives på jobb. At man mestrer det. Særlig pga min helse. For hvis ikke man trives så klarer man ikke jobbe i lengden. 

Er du ikke syk så bryr de seg sikkert ikke, hvis man går på sosial penger. 

Ts

Jeg kom på at en sa at man måtte ha 100% arbeidsevne for å få utdanning via nav. Men da får man vell ikke aap eller dagpenger. 

Er spent på hva de sier. Og klarer ikke å la være å tenke på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du allerede hatt maks på Aap, eller er du i ferd med å nå maksdato? Har du i denne perioden vært i noe arbeidsrettet tiltak? Hva fikk du aap for?

Anonymkode: 366df...840

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De jeg har pratet med på nav bryr seg. For de vet hvor viktig det er å trives på jobb. At man mestrer det. Særlig pga min helse. For hvis ikke man trives så klarer man ikke jobbe i lengden. 

Er du ikke syk så bryr de seg sikkert ikke, hvis man går på sosial penger. 

Ts

Jeg kom på at en sa at man måtte ha 100% arbeidsevne for å få utdanning via nav. Men da får man vell ikke aap eller dagpenger. 

Er spent på hva de sier. Og klarer ikke å la være å tenke på det. 

jeg har bare 40-50% arbeidsevne men er under omskolering

Anonymkode: aa0df...bbe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt Voksenopplæring og høyere utdanning utdanning med aap, som tok fem år totalt. Hadde vært for dårlig til å ta utdanning to år før det. Så ja, jeg har fått aap langt over grensen. 

Anonymkode: 3f577...9a4

AnonymBruker
Skrevet

Man kan få innvilget utdanning som arbeidsrettet tiltak, dersom NAV mener det er nødvendig og hensiktsmessig. Du vil da kunne motta AAP under studiene, og kan søke om tilleggsstønader. Å være i et utdanningsløp godkjent av NAV kvalifiserer til forlengelse av AAP utover makstid i inntil to år. Men da må utdanningen godkjennes FØR du når makstid.

Anonymkode: 1f6d3...90a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt Voksenopplæring og høyere utdanning utdanning med aap, som tok fem år totalt. Hadde vært for dårlig til å ta utdanning to år før det. Så ja, jeg har fått aap langt over grensen. 

Anonymkode: 3f577...9a4

Så du fikk betalt for å gå på skolen da med andre ord.. 5 år med skole, da burde du søkt studielån som alle andre. Høres ut som en snylter i mine ører..

Anonymkode: ddd45...b16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nav kan vedta å gi støtte til tiltak som utdanning 2 år utover de 3 årene med aap dersom det er hensiktsmessig. 

Anonymkode: 22362...6ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...