Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vogn selges, bremse fungerer ikke. Godt brukt men mye bruk igjen. Perfekt barnehagevogn. 

Barnehagebogn til salgs. Punkterte dekk kan lett fikses. Ikke originale vognseler. 

Osv...

perfekte barnehagevogner?  Nei det er ikke det! 

Vær så snill.. dere som har søkt på barnehageplass nå.. sørg for at vogna dere sender med i barnehagen har hjul man kan trille med, en kalesje som holder seg oppe, bremser som fungerer og seler som sitter godt på barnet og ikke lar hen snu seg helt i vogna. I tillegg sørg for at vogna ikke har mumlet, er stor nok og lun nok og at de har hensiktsmessig pose iht årstid og temperaturer. Ja, det kan være ei gammel vogn, men den må være trygg. 

Takk

mvh. Småbarnsarbeider.

Anonymkode: 52782...47d

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vogn selges, bremse fungerer ikke. Godt brukt men mye bruk igjen. Perfekt barnehagevogn. 

Barnehagebogn til salgs. Punkterte dekk kan lett fikses. Ikke originale vognseler. 

Osv...

Vær så snill.. dere som har søkt på barnehageplass nå.. sørg for at vogna dere sender med i barnehagen har hjul man kan trille med, en kalesje som holder seg oppe, bremser som fungerer og seler som sitter godt på barnet og ikke lar hen snu seg helt i vogna. I tillegg sørg for at vogna ikke har mumlet, er stor nok og lun nok og at de har hensiktsmessig pose iht årstid og temperaturer. Ja, det kan være ei gammel vogn, men den må være trygg. 

Takk

mvh. Småbarnsarbeider.

TAKK MED STORE BOKSTAVER.

Jeg vil legge til en sak her: 

- Barnevogn perfekt til bhg. Har sorte prikker inne i kalesjen. Kan fint vaskes bort. 

Sorte prikker er mugg. Hvem lar ungen sin sove i en inneklemt kalesje med mugg? 

Så kommer barneseter og redningsvester selges og gis bort. Har sorte prikker på selene, men har ikke vært i kollisjon er 6, 7, 8 år gammelt. Da er det SØPPEL. Jordslag på redningsvester og seler på barneseter er både helseskadelig og livafarlig da styrken i selene forringes. Seter og vester over 5-6 år gamle er søppel. 

Så få søpla di der den hører hjemme og finn andre måter å være "snill" med uvitende, dumme og fattige folk. 

Anonymkode: 80858...a67

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Osv...

Takk

mvh. Småbarnsarbeider.

Muglet så klart, ikke mumlet 😬

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har vært veldig mye fokus på ansvaret for sovende barn i barnehagen i det siste, og veldig mange barnehager har nå innført sovevakt. Vi har også laget et skriv vi skal sende ut til foreldrene før de starter i barnehagen, om at vogner må være i orden, og at den biten er foreldrenes ansvar. Som at det må være integrerte seler, luft i hjulene, ikke mugg, bremsene må virke, vogna må passe barnet osv. Viktig å ha fokus på at barnehagen har et stort ansvar for sovende barn, men jammen meg også viktig at foreldrene skjønner at de også har et ansvar for at utstyret er i orden! 

Anonymkode: cb342...a72

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Osv...

Takk

mvh. Småbarnsarbeider.

ENIG!!!

Hilsen bhglærer..

Anonymkode: 8ed8c...c28

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vogna sin skyld at barn skades eller det som verre er. Små barn skal være under oppsyn.

Anonymkode: 6ea43...eff

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vogna sin skyld at barn skades eller det som verre er. Små barn skal være under oppsyn.

Anonymkode: 6ea43...eff

De skal selvfølgelig være under oppsyn. 

Men fy F så slitsomt det er når vognen ikke kan trilles når det trengs. 

Kalesjen ikke holder seg oppe, så barnet får vind og sol rett på seg.

Bremsen ikke funker, så man ikke kan parkere den med mindre det er helt flatt. 

Det mangler sele sånn at ungen ikke ligger rolig og trygt de sekundene man faktisk må ta seg av ett annet barn. 

Det mangler regntrekk sånn at vognen må stå 100% under tak, ellers så blir det både snø og vann inn. 

Alle barnehager har ikke vognskur med vegger, sånn at disse tingene må faktisk være på plass. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært veldig mye fokus på ansvaret for sovende barn i barnehagen i det siste, og veldig mange barnehager har nå innført sovevakt. Vi har også laget et skriv vi skal sende ut til foreldrene før de starter i barnehagen, om at vogner må være i orden, og at den biten er foreldrenes ansvar. Som at det må være integrerte seler, luft i hjulene, ikke mugg, bremsene må virke, vogna må passe barnet osv. Viktig å ha fokus på at barnehagen har et stort ansvar for sovende barn, men jammen meg også viktig at foreldrene skjønner at de også har et ansvar for at utstyret er i orden! 

Anonymkode: cb342...a72

Ikke uten grunn at barnehagene har begynt å stille krav til barnevogner og sovevogner. Men det er tragisk og fullstendig unødvendig at et barn måtte dø for at både foreldre og barnehageeiere og ansatte skal våkne og sette søkelys på saken. 

Personlig forstår jeg bare ikke hvorfor barn skal ha gamle, utrangsjerte vogner i bhg mens supervogna skal stå hjemme til pynt. Jeg forstår jo at mange barn blir fraktet til bhg i bil og at å dra vogna med frem og tilbake kan bli slitsomt for stressede foreldre. Men vogner som står ute i bhg hele året blir heller ikke noe godt produkt å legge barnet i. Kaldt blir det også å komme nedi ei vogn med pose som er gjennomkald. 

Stod det på meg, hadde bhgvogn blitt avviklet. Bhg sluttet å oppbevare vognene, de må taes med hjem hver dag. Da hadde det blitt slutt på at vrak av noen barnevogn endte opp i bhg. Folk med dyre biler har da virkelig økonomi til å ha ei skikkelig vogn til barnet sitt. 

Kanskje barnevogner burde være mulig å lease på lik linje med biler? Hm, har jeg en forretningside her? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MissPierce skrev:

De skal selvfølgelig være under oppsyn. 

Men fy F så slitsomt det er når vognen ikke kan trilles når det trengs. 

Kalesjen ikke holder seg oppe, så barnet får vind og sol rett på seg.

Bremsen ikke funker, så man ikke kan parkere den med mindre det er helt flatt. 

Det mangler sele sånn at ungen ikke ligger rolig og trygt de sekundene man faktisk må ta seg av ett annet barn

Det mangler regntrekk sånn at vognen må stå 100% under tak, ellers så blir det både snø og vann inn. 

Alle barnehager har ikke vognskur med vegger, sånn at disse tingene må faktisk være på plass. 

Dette tror jeg foreldre med ett barn eller med et visst aldersspenn mellom egne barn ikke forstår. Å håndtere tvillinger, trillinger  eller jobbe i bhg er ikke noe alle gjør og dermed forstår de ikke viktigheten av å spenne fast et barn når et annet barn trenger hjelp. 

Men det er jo lov å tenek litt, selv for foreldre med ett barn.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke uten grunn at barnehagene har begynt å stille krav til barnevogner og sovevogner. Men det er tragisk og fullstendig unødvendig at et barn måtte dø for at både foreldre og barnehageeiere og ansatte skal våkne og sette søkelys på saken. 

Personlig forstår jeg bare ikke hvorfor barn skal ha gamle, utrangsjerte vogner i bhg mens supervogna skal stå hjemme til pynt. Jeg forstår jo at mange barn blir fraktet til bhg i bil og at å dra vogna med frem og tilbake kan bli slitsomt for stressede foreldre. Men vogner som står ute i bhg hele året blir heller ikke noe godt produkt å legge barnet i. Kaldt blir det også å komme nedi ei vogn med pose som er gjennomkald. 

Stod det på meg, hadde bhgvogn blitt avviklet. Bhg sluttet å oppbevare vognene, de må taes med hjem hver dag. Da hadde det blitt slutt på at vrak av noen barnevogn endte opp i bhg. Folk med dyre biler har da virkelig økonomi til å ha ei skikkelig vogn til barnet sitt. 

Kanskje barnevogner burde være mulig å lease på lik linje med biler? Hm, har jeg en forretningside her? 

Det er vel heller unntaket av dårlige vogner ute å går. Vi har egen barnehagevogn, å dra den frem og tilbake hver dag er uaktuelt, mannen får ikke vogna i bilen. Vogna er i god stang, emmaljunga fra 2012, alt fungerer. Har heller ikke sett gamle veak i vår barnehage

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne lett kjøpt en vogn med dårlige hjul og ødelagte bremser så lenge vogna var romslig, bare noen få år gammel og billig. Men vår barnehage har lukket vognskur og de har en policy på å ikke trille barnevogner og at alle barn må sove uten å trilles i søvn. Så vognen står i ro hele barnehageperioden. Jeg tenker man må se på helheten her. 

Anonymkode: 6f488...267

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne lett kjøpt en vogn med dårlige hjul og ødelagte bremser så lenge vogna var romslig, bare noen få år gammel og billig. Men vår barnehage har lukket vognskur og de har en policy på å ikke trille barnevogner og at alle barn må sove uten å trilles i søvn. Så vognen står i ro hele barnehageperioden. Jeg tenker man må se på helheten her. 

Har du tenkt på at hvis det er noe som skjer så triller vi vogna ut? Når brannalarmen ringer så må vi ut av skuret selv når barna sover og ut av hele bhg-området. Da er det lettest å trille barna ut. 

Jeg har opplevd røykutvikling i skuret (noen hadde ikke slukket tønnegriller i naboskuret og røyken var så sterk at den blåste over til oss) så brannalarmen ringte og vepsebol i taket som flere kom inn. Og i alle tilfeller har vi trillet ut mange av vognene. (de største gikk) 

Anonymkode: 9bcb5...afe

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ditt barn er det mest verdifulle du har og likevel hadde du ikke hatt noe imot å kjøpe en slitt og småødelagt barnevogn.. jeg blir målløs når det kommer til foreldre som deg.

Anonymkode: caf5a...e71

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt på at hvis det er noe som skjer så triller vi vogna ut? Når brannalarmen ringer så må vi ut av skuret selv når barna sover og ut av hele bhg-området. Da er det lettest å trille barna ut. 

Jeg har opplevd røykutvikling i skuret (noen hadde ikke slukket tønnegriller i naboskuret og røyken var så sterk at den blåste over til oss) så brannalarmen ringte og vepsebol i taket som flere kom inn. Og i alle tilfeller har vi trillet ut mange av vognene. (de største gikk) 

Anonymkode: 9bcb5...afe

Jeg stoler på at barnehagen hadde tatt med ungen min i tilfelle brann. Selv om jeg hadde brukt en vogn med slitte hjul. Er faktisk ikke litt bekymret engang at noe skulle skje, til tross for at vår barnehage har ikke sovevakt heller. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

kanskje fordi man har erfart at supervogna til 10 000 kroner ble ødelagt av håndteringen den fikk i barnehagen?

Jeg kritiserer ikke barnehagen for at den fine emmaljungavogna vi hadde ble translet i barnehagen, for jeg forstår at det kan skje når den blir håndtert av mange forskjellige personer, og skulle stappes inn i et altfor lite vognskur hver dag. Men jeg gidder ikke å bli kritisert for å sette den eldre vogna i barnehagen da vi fikk barn nummer 2, mens jeg hadde kontroll over hvordan den fine, nye vogna ble håndtert. Konsekvensen av den måten den første fine vogna vår ble håndtert på i barnehagen, var jo nettopp at den ikke kunne brukes som noe annet enn barnehagevogn til nummer 2. Til det faktiske transportbehovet vi hadde til nummer 2 måtte vi kjøpe ny vogn. Den som sto i barnehagen hadde defekte bremser, og det har jeg overhodet ikke dårlig samvittighet for. Fordi jeg visste hvordan området var der sovevognene sto, og kunne slå fast at det ikke var en sikkerhetsrisiko (paddeflatt område med solide trevegger rundt).

Anonymkode: 32d8e...182

AnonymBruker
Skrevet

Var ingenting galt med vogna til barnet som omkom i Bergen. Den ble undersøkt og "frikjent" . Barn klarer fint å sove i gamle slitte, punkterte vogner som står i ro - selvsagt under oppsyn, og uten mugg og med seler som er i orden. 

Anonymkode: 61dc2...067

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man tar jo posen inn fordi om vogna står ute da! 😆

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ingenting galt med vogna til barnet som omkom i Bergen. Den ble undersøkt og "frikjent" . Barn klarer fint å sove i gamle slitte, punkterte vogner som står i ro - selvsagt under oppsyn, og uten mugg og med seler som er i orden. 

Anonymkode: 61dc2...067

Nå er ikke den saken i Bergen ferdig etterforsket, og saken skal heller ikke forhåndsprosederes på forumet. 

Det saken har satt søkelys på og med rette er to ting. Vognene som barna bruker i bhg og at barna er uten tilsyn. 

I tråden diskuterer vi ubrukelige vogner, vogner som er søppel, og som eierne mener kan gis bort eller selges billig til bhgbruk fremfor å kjøres til søppelplassen. De som da ender omm med disse søppelvognene er gjerne barn av foreldre med dårlig økonomi og manglende forståelse av trådens tematikk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sol79 skrev:

Man tar jo posen inn fordi om vogna står ute da! 😆

Ikke alle steder de gjør det nei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

har en policy på å ikke trille barnevogner og at alle barn må sove uten å trilles i søvn.

Litt utenfor, men drister meg: Bare nysgjerrig, sikkert flere barnehager med denne policy, men hva gjør dere med barna som ikke sovner uten å trilles i søvn? 

Anonymkode: 0309e...06a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...