AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #1 Skrevet 9. mars 2019 Det er mange strømselskaper som kjemper om de samme kundene. De fleste har vel spotprisavtale og jeg tar utgangspunktet i det. Så ser det ut til at selve strømprisen alltid er slik at man betaler innkjøpspris pluss en fast månedspris på f.eks. 29, 39, 49kr/mnd uavhengig av hvor mye strøm man bruker. Hos andre har man ingen fast månedspris, men kanskje et påslag på 2 øre per kWh. Nettleie, avgifter på strøm osv vil vel bli det samme uansett hvilken strømleverandør man velger. Så da lurer jeg på, har det noe for seg å skifte strømselskap? Det virker jo som det bare en noen skarve tiøringer å spare her og der. Jeg har 29kr/mnd + forbruk til innkjøpspris. Så lenge alle opererer med innkjøpspris, så er det jo maks disse 29kr/mnd det står på hvor det er et potensiale for å spare noe. Så har det noe for seg å skifte leverandør? Eller er det noe annet humbug rundt "innkjøpspris"? Innkjøpsprisen som de snakker om, er jo den samme strømmen fra Nord-pool, så det er ikke slik at noen selskaper kjøper inn dyrere strøm enn andre før de selger videre. Anonymkode: 77eb1...c7f
TMB Skrevet 9. mars 2019 #2 Skrevet 9. mars 2019 Det er vel bare noen få kroner og øre å spare som du sier. Bare pass på å ikke gå i fella og velge tlbudet på toppen av elskling.no/strompris.no som setter deg over til en dyr avtale etter noen uker. Jeg byttet nylig til Tibber og det koster 39 kroner i måneden. Da sørger de for å alltid ha deg på billigste leverandør, så du ikke trenger å bytte ofte selv for å ha billigste. I tillegg får man en veldig god app, hvor man kan følge med på forbruket sitt. Har du AMS-måler så kan du få Tibber Pulse til 95 kroner ved følge denne linken her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå