Gå til innhold

Alle strømselskaper vil være det billigste. Men hvor er prisforskjellen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange strømselskaper som kjemper om de samme kundene. De fleste har vel spotprisavtale og jeg tar utgangspunktet i det.
Så ser det ut til at selve strømprisen alltid er slik at man betaler innkjøpspris pluss en fast månedspris på f.eks. 29, 39, 49kr/mnd uavhengig av hvor mye strøm man bruker. Hos andre har man ingen fast månedspris, men kanskje et påslag på 2 øre per kWh. Nettleie, avgifter på strøm osv vil vel bli det samme uansett hvilken strømleverandør man velger.

Så da lurer jeg på, har det noe for seg å skifte strømselskap? Det virker jo som det bare en noen skarve tiøringer å spare her og der. Jeg har 29kr/mnd + forbruk til innkjøpspris. Så lenge alle opererer med innkjøpspris, så er det jo maks disse 29kr/mnd det står på hvor det er et potensiale for å spare noe.

Så har det noe for seg å skifte leverandør? Eller er det noe annet humbug rundt "innkjøpspris"? Innkjøpsprisen som de snakker om, er jo den samme strømmen fra Nord-pool, så det er ikke slik at noen selskaper kjøper inn dyrere strøm enn andre før de selger videre. 

Anonymkode: 77eb1...c7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare noen få kroner og øre å spare som du sier. Bare pass på å ikke gå i fella og velge tlbudet på toppen av elskling.no/strompris.no som setter deg over til en dyr avtale etter noen uker.

Jeg byttet nylig til Tibber og det koster 39 kroner i måneden. Da sørger de for å alltid ha deg på billigste leverandør, så du ikke trenger å bytte ofte selv for å ha billigste. I tillegg får man en veldig god app, hvor man kan følge med på forbruket sitt.

Har du AMS-måler så kan du få Tibber Pulse til 95 kroner ved følge denne linken her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...