Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en jente som har barbert armene mine siden jeg var 11 år gammel fordi jeg hadde så mange lyse hår. De var mange ja, men de var i der minste lyse. Nå har jeg barbert meg i 15 år og når jeg går en dag uten å barbere kommer det stikkete, mørke hår. Jeg kunne gjort hva som helst for å få tilbake de hårene jeg en gang hadde. Har kjøpt voks nå for å se om hårene blir mindre stive når de vokser ut. Men de er fortsatt veldig mørke. Noen som har tips? Kan man foreksempel bleke de selv hjemme? Noen som har prøvd? Bildet er etter bare 2 dager uten barbering 😩

23A90F3E-22DC-42A7-B33D-46BABE305A8A.jpeg

Endret av kattiie
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk en mye at hår blir hardere og stivere av å klippes, men når det vokser ut igjen etter å ha vært kappet, vil de kunne kjennes slik ut. 

https://forskning.no/hud-menneskekroppen-spor-en-forsker/spor-en-forsker-far-man-mer-og-kraftigere-har-etter-barbering/687641

Jeg vil anbefale å prøve å se hva som skjer om du lar det vokse helt ut og bli normalt, og se heller da hvordan det er.

Tror kanskje og det med fargen er bare du som ikke lengre er 11 år gammel. Er ikke direkte uvanlig at hår kan bli mørkere når en blir eldre. 

Anonymkode: c48be...d7a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan bleke armhårene selv. Da blir de lysere og tynnere.

Anonymkode: 23564...d55

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk en mye at hår blir hardere og stivere av å klippes, men når det vokser ut igjen etter å ha vært kappet, vil de kunne kjennes slik ut. 

https://forskning.no/hud-menneskekroppen-spor-en-forsker/spor-en-forsker-far-man-mer-og-kraftigere-har-etter-barbering/687641

Jeg vil anbefale å prøve å se hva som skjer om du lar det vokse helt ut og bli normalt, og se heller da hvordan det er.

Tror kanskje og det med fargen er bare du som ikke lengre er 11 år gammel. Er ikke direkte uvanlig at hår kan bli mørkere når en blir eldre. 

Anonymkode: c48be...d7a

Skulle ønsket det var sånn. Men min søster som er helt lik meg har fremdeles lyse hår på armene, akkurat slik jeg hadde før 😕 og det er vel ikke normalt og ha så stive hår?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, kattiie said:

Skulle ønsket det var sånn. Men min søster som er helt lik meg har fremdeles lyse hår på armene, akkurat slik jeg hadde før 😕 og det er vel ikke normalt og ha så stive hår?

Hårene fremstår soms stivere fordi de er kuttet rett av. Om du venter til hårene får vokse mer ut så vil de gå tilbake til det gamle mykhetsnivået, de må bare bli litt lenger først. Men de kommer fremdeles til å være mørke. Jeg tipper du ville fått mørke hår uansett - tviler på at det har sammenheng med at du begynte å barbere deg. Søsteren din er nok bare en av de heldige som har lyse hår.

Om det plager deg så mye så ville jeg heller prøvd IPL. Å bleke hårene høres ikke ut som en god idé.

Anonymkode: 774e7...d3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

arm hair bleaching

Du får kjøpt hydrogenperoksid på apoteket; vet ikke om det blir billigere enn å kjøpe produkter på Vita etc.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan bleke armhårene selv. Da blir de lysere og tynnere.

Hvordan blir de tynnere av bleking?

Anonymkode: b2621...1b6

AnonymBruker
Skrevet

De kjennes stive fordi de er korte. Hvis du gror de ut så vil de bli myke igjen. De er nok mørke fordi du har blitt voksen. Mange har lyse hår som barn. 

Anonymkode: 0133a...9b6

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan blir de tynnere av bleking?

Anonymkode: b2621...1b6

Hard bleking sliter veldig på håret.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberte armene to ganger tidlig i tenårene fordi hårene var lange og mørke. Andre gangen var på en ferietur, og det endte med at jeg på vei hjem satt 12 timer i bilen og prøvde å holde armen unna min lille søster i barnesetet ved siden av for ikke å stikke henne.

Da tenkte jeg aldri igjen.

Å la det gro fungerte faktisk. Ja, hårene var mørke, men de ble lysere om sommeren. Og etter som årene har gått har de forblitt ganske lyse (mens hår i ansikt, bryst, legger og lår fortsatt er stritt og mørkt).

Jeg anbefaler å prøve å la dem gro nå før sommeren kommer og du fortsatt kan gå med lange ermer, og samtidig eksponere dem for mest mulig lys.

Det er ikke sikkert det virker for deg, men om det gjør det kan det etter hvert bli en varig løsning.

Håper du finner noe som fungerer for deg, lykke til!

Anonymkode: 475e8...e5b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke ta laser for å fjerne de permanent så slipper du å barbere hver dag?

Anonymkode: d42b6...568

Skrevet
På 9.3.2019 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke ta laser for å fjerne de permanent så slipper du å barbere hver dag?

Fordi laser er veldig dyrt, og er noe du må fortsette å gjøre en gang årlig resten av livet. Har tatt laser på leggene og det har kostet meg til sammen 15000 og etter seks måneder var hårene mine tilbake 😩 men vil helst ikke være helt glatt heller, vil ha hår på armene 

Skrevet
På 9.3.2019 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Jeg barberte armene to ganger tidlig i tenårene fordi hårene var lange og mørke. Andre gangen var på en ferietur, og det endte med at jeg på vei hjem satt 12 timer i bilen og prøvde å holde armen unna min lille søster i barnesetet ved siden av for ikke å stikke henne.

Da tenkte jeg aldri igjen.

Å la det gro fungerte faktisk. Ja, hårene var mørke, men de ble lysere om sommeren. Og etter som årene har gått har de forblitt ganske lyse (mens hår i ansikt, bryst, legger og lår fortsatt er stritt og mørkt).

Jeg anbefaler å prøve å la dem gro nå før sommeren kommer og du fortsatt kan gå med lange ermer, og samtidig eksponere dem for mest mulig lys.

Det er ikke sikkert det virker for deg, men om det gjør det kan det etter hvert bli en varig løsning.

Håper du finner noe som fungerer for deg, lykke til!

Anonymkode: 475e8...e5b

Jeg skal prøve å gjøre det. Smart å starte nå, takk for tips 😊

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, kattiie said:

Fordi laser er veldig dyrt, og er noe du må fortsette å gjøre en gang årlig resten av livet. Har tatt laser på leggene og det har kostet meg til sammen 15000 og etter seks måneder var hårene mine tilbake 😩 men vil helst ikke være helt glatt heller, vil ha hår på armene 

Hvor mye bruker du på barberblader i året da? Blir fort noen tusen det også. Dessuten motsier du deg selv i innlegget. Du sier at hårene kom tilbake etter laser, men samtidig sier du at du ikke vil ta laser fordi du ikke vil bli helt glatt. Da kan du jo ta laser for å få mindre og lysere hårvekst da, og ikke ta flere oppfølgingstimer. Det er sånn laser funker.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye bruker du på barberblader i året da? Blir fort noen tusen det også. Dessuten motsier du deg selv i innlegget. Du sier at hårene kom tilbake etter laser, men samtidig sier du at du ikke vil ta laser fordi du ikke vil bli helt glatt. Da kan du jo ta laser for å få mindre og lysere hårvekst da, og ikke ta flere oppfølgingstimer. Det er sånn laser funker.

Bruker ikke mye på barberblader nei. Kjøpe 12 pakk på letsdeals til rundt 300 og har de ca et år. Jeg vil ikke ta laser på armene fordi jeg helst vil ha tilbake de hårene jeg en gang hadde. Men hadde uansett ikke vært et alternativ siden jeg hadde så dårlig erfaring med det på leggene. Så motsier ingenting, da misforstod du 😊 hårene ble verken mindre eller lysere av laser, for en periode, ja, men de kom helt tilbake, og jeg vil heller ha en varig løsning enn noe jeg må betale flere tusenlapper i måneden for å opprettholde.

AnonymBruker
Skrevet

Du er ihvertfall heldig som har så lang avstand mellom hvert hår. Jeg har like tett hårvekst på armene som jeg har på leggene (vet det individuelt hvor mye man har på leggene også, men se for deg at 90% av huden er dekket av hår)

Anonymkode: af5d3...5c3

• 1 måned senere...
Skrevet

Det fungerer, men du må gjenta prosessen. For hver gang er det mindre og mindre hår som vokser ut. Jeg gjorde det på bena før men sluttet for ca 2 år siden, pga to svangerskap. Nå får jeg hår på bena, men langt i fra så mye som før. 

AnonymBruker
Skrevet

Hm.. Jeg hadde bra mye hår på leggene, så ut som pels hvis jeg lot det gro. Etter år med waxing så er det mye mindre av de, ikke like tett. Og de vokser ut mykere 😊 

Når det er sagt så kan det også være hormoner som har forandret seg fra da til da og som styrer hårveksten, jeg vet ikke. Det har hvertfall blir bedre med waxing 😊

Anonymkode: f2990...572

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...