Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lite i 2019? 

Har søkt andre jobber siden 2013

Har bachelorgarad. Meldt meg inn i fagforbund i dag. 

Tips til å øke lønn? 

Anonymkode: 37ee4...f08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lav lønn. Innenfor hvilket område søker du jobber?

Anonymkode: 12db9...fae

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på hva du jobber med....

Anonymkode: fc5fa...dc8

Gjest NotYou
Skrevet

Hva har du bachelor i? Kjempelav lønn

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det lite i 2019? 

Tips til å øke lønn? 

Beste måten å øke lønnen sin er å skifte arbeidsgiver.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fryktelig lav lønn. Jeg tjente bedre i kassa på butikken og jeg har bare gått på ungdomsskolen. Er voksen. 

Anonymkode: 2290b...cca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altfor lavt, alt under 400 000 er ingen vits, da kan man gå på dagpenger i stedet.

Anonymkode: 10032...dc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min lønn ligger der, i 80% stilling. Krav til bil i jobben, og får om noen månedet mangedoblet reisevei til jobb, så det går ikke helt rundt for øyeblikket. Tenker på å finne noe nytt.

Anonymkode: 79dc4...cd2

Skrevet

Det er lavt for en person med 3-årig høyere utdannelse. Jobber du i en relevant stilling for utdannelsen din?

Jobber du i en stilling der det er krav om høyere utdannelse eller er du egentlig overkvalifisert?

Tips til å øke lønn:
Finn ut hva andre i tilsvarende stilling tjener. Bruk det som argument.
Skaff deg et annet jobbtilbud. Bruk ditt nye lønnstilbud som argument.
Hvis du er overkvalifisert: forsøk å synliggjøre hva du tilfører jobben som en annen person med lavere utdanning ikke kunne gjort. Hvis dette gir jobben økonomiske fordeler: bruk det som argument.
Hvis du har en utdannelse som er ettertraktet: bruk det som argument. 
Sjekk lønnsøkningen i tilsvarende stillinger fra 2013 til i dag. Sjekk lønnsøkningen for folk med din utdannelse i samme periode. 

Kanskje kan ikke alle disse punktene brukes, men noen av dem er sikkert relevante. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er det jeg tjener nå i mitt første år av en treårig betalt utdannelse. Så hvis du tjener det med en bachelorgrad skjønner jeg at du er skuffet. 

Anonymkode: 8cc69...0eb

AnonymBruker
Skrevet

Det var svært lite - uansett bransje.

Anonymkode: 08927...ec0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var det jeg visste, håpløs lønn! Den var enda verre, jeg har bedt om høyere lønn flere ganger. Har hatt bra argumenter og er ikke redd for å ta samtalen. 

Men, det må passe å ta den. Veldig mye gjennomtrekk hos arb.giver. ikke uten grunn. Takk for utfyllende tips Ullvott! 

Har ca 10 søknader ute nå, krysser fingrene! 

Krise at det er bedre å gå på dagpenger fremfor å jobbe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjente 50.000 mer enn det da jeg var nyutdannet med bachelorgrad for 10 år siden....

Håper du får napp på en av jobbene du har søkt på 😊

Anonymkode: 24fd4...f35

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på utdannelse, utdannelsens relevans for jobben, erfaring, hvor mye man produserer på jobb osv. Er det en grei jobb uten for mye stress, så kan det være en helt ok lønn. Penger er ikke alt her i verden. Men føler du at du jobber mye, kanskje mer enn kollegene dine til og med, og utdannelsen er relevant for jobben så ville jeg sett meg etter en annen jobb. 

Anonymkode: 82b0f...00f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det lite i 2019? 

Tips til å øke lønn? 

Det der er jo latterlig lønn, og de såkalte arb.givere som liker å gi "slavelønn" til folk med en bachelor er det bare å styre unna. Ser at du nevner at du har søkt andre jobber siden 2013, og at det er mye gjennomtrekk hos denne psykopaten av en "sjef" du jobber hos. Betyr dette at du har jobbet hos denne primaten av en "sjef" i 6 år?

Her er snittlønna for 335 ulike yrker. For å komme ned i 335 000 i året, må du helt ned på bunnen av denne lista og skrape rundt der. Du tjener det servicemedarbeidere, kjøkkenassistenter, servitører og bartendere gjør og de er helt nederst på lista - mellom 326. - 329.plass.

https://frifagbevegelse.no/nyheter/dette-er-snittlonna-i-over-300-yrker-6.158.609823.69a4315794

Du tjener marginalt bedre enn the lowest of the lowest på lista, nemlig gatekjøkkenarbeidere og hjelpearbeidere i husdyrproduksjon. 

Jeg hadde tatt meg litt av en samtale, hadde jeg vært deg, med denne terroristen du har som kaller seg for din "sjef". Makan til latterlig lønn han gir til noen som har bachelor skal man se langt etter. 

Anonymkode: 68a14...509

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er jo latterlig lønn, og de såkalte arb.givere som liker å gi "slavelønn" til folk med en bachelor er det bare å styre unna. Ser at du nevner at du har søkt andre jobber siden 2013, og at det er mye gjennomtrekk hos denne psykopaten av en "sjef" du jobber hos. Betyr dette at du har jobbet hos denne primaten av en "sjef" i 6 år?

Her er snittlønna for 335 ulike yrker. For å komme ned i 335 000 i året, må du helt ned på bunnen av denne lista og skrape rundt der. Du tjener det servicemedarbeidere, kjøkkenassistenter, servitører og bartendere gjør og de er helt nederst på lista - mellom 326. - 329.plass.

https://frifagbevegelse.no/nyheter/dette-er-snittlonna-i-over-300-yrker-6.158.609823.69a4315794

Du tjener marginalt bedre enn the lowest of the lowest på lista, nemlig gatekjøkkenarbeidere og hjelpearbeidere i husdyrproduksjon. 

Jeg hadde tatt meg litt av en samtale, hadde jeg vært deg, med denne terroristen du har som kaller seg for din "sjef". Makan til latterlig lønn han gir til noen som har bachelor skal man se langt etter. 

Anonymkode: 68a14...509

Enig. Oppvaskmedarbeidere tjener jo det samme omtrent. 

Dette gidder du vel ikke?

Anonymkode: 08927...ec0

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg ble veldig nysgjerrig på hva slags bachelor du har. Har aldri hørt om noen som har så lav lønn og faktisk er utdannet. Selv som ufaglært så tjener man bedre i de aller, aller fleste yrker.

Anonymkode: 31ef6...a0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får ikke høyere lønn av å melde deg inn i Fagforbundet. Bortkasta penger 

Anonymkode: f06ca...0c5

AnonymBruker
Skrevet

Ts snakker du lønn før eller etter skatt?

Anonymkode: 0189b...d0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg ble veldig nysgjerrig på hva slags bachelor du har. Har aldri hørt om noen som har så lav lønn og faktisk er utdannet. Selv som ufaglært så tjener man bedre i de aller, aller fleste yrker.

Anonymkode: 31ef6...a0a

Jeg er ikke Ts, men tipper dyreparker. De tjener latterlig lite.

Anonymkode: 931d5...04b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...