Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en ny religiøs kult som jeg laget. Det er "Gud av åpenbart (obvious) godhet og ondskap" det betyr at det finnes noe som er åpenbart ondskap og godt i verden. "Eksempel hvis du slår en person lenge nok, så vil du kanskje skjønne... ok det var ikke en bra ting å gjøre, det var fælt"

Det er alt.

Greia med abrahams religionene er. Hva om du havner i døden for det? Hva om noen av verdiene i de er falske?

Eksempel. Menn skal være overhodet til kvinner (er sikkert mye mer) men ok, hva om fyren er ille, inkompetent. Hva da? Hvorfor ikke ha sterke ledere og folk som sliter kan ha noe som bygger opp deres karakter "Og da mener jeg ikke aspergerskurs"

Problemet mitt er med abrahamsreligionene som jødedommen, kristendommen og islam er jeg føler de ble laget ut ifra forbitring, og ikke sannhet. Hva om det ikke er veien?

Men lurer bare på din mening rundt det?

Endret av Kakki
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres mer ut som en slags filosofi enn en religion. Du har bestemt at verden består av godhet og ondskap. Det er sannheten, så er det bare å tro på den. 

For meg blir det litt for tynt. Å lage seg en gud eller sannhet, for så å tro på den, er ikke en religion. 

Kanskje et moralsk prinsipp i beste fall. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...