AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #1 Del Skrevet 9. mars 2019 Jeg har endelig begynt å like havregrøt og prøver å lage det til lunsj på jobb i mikroen, men det koker stort sett over og blir bare rot. Hva gjør dere andre som lager grøt i mikrobølgeovn? Anonymkode: 3ab01...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 9. mars 2019 #2 Del Skrevet 9. mars 2019 Stor nok skål, og ikke full effekt. Da går det som regel bra. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheltay Retrac Skrevet 9. mars 2019 #3 Del Skrevet 9. mars 2019 Kjøp lettkokte havregryn og hell kokende vann over. Klart etter 2 min. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #4 Del Skrevet 9. mars 2019 For det første må du ha stor nok skål. Hvis du lager grøten på melk er det fint om skålen bare er halvfull, så du rekker å reagere før det koker over. Deretter må du følge med. Det siste minuttet pleier jeg å se konstant på grøten, så jeg kan åpne døren før det koker over. Hvis du likevel synes det er vanskelig er det lurt å sette et fat under grøtskåla, så det enklere å vaske etterpå. Anonymkode: 3e0cd...735 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valiza Skrevet 9. mars 2019 #5 Del Skrevet 9. mars 2019 Stopper micro underveis og rører, slik at det ikke koker over. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #6 Del Skrevet 10. mars 2019 Selvfølgelig ha en stor nok bolle / tallerken, eller hva du nå bruker. Og holdt konstant øye med hva som skjer, ikke bare gå din vei underveis.... Anonymkode: bfa2e...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #7 Del Skrevet 10. mars 2019 På 9.3.2019 den 12.58, Sheltay Retrac skrev: Kjøp lettkokte havregryn og hell kokende vann over. Klart etter 2 min. Da blir den litt tørr og klebrig, ikke som ordentlig grøt. Bare sånn til advarsel. Pluss den kan hos enkelte legge seg som en stein i magen da den er mye mer tungt fordøyelig og fibrene ikke er trukket ordentlig ut. Anonymkode: 8dc63...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #8 Del Skrevet 11. mars 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Da blir den litt tørr og klebrig, ikke som ordentlig grøt. Bare sånn til advarsel. Pluss den kan hos enkelte legge seg som en stein i magen da den er mye mer tungt fordøyelig og fibrene ikke er trukket ordentlig ut. Anonymkode: 8dc63...c77 Hvorfor tror du den blir tørr? En har da så mye vann i grøten som en ønsker. Jeg liker min litt "vassen" eller med yoghurtkonsistens. Bare å ha i ekstra vann. Har aldri merket forskjell. Dette er grøt - ikke gourmetkost. Anonymkode: 0facc...530 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #9 Del Skrevet 11. mars 2019 Jeg bruker melk og ikke vann. Kanskje derfor den eksploderer så jævelig. Anonymkode: 3ab01...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 11. mars 2019 #10 Del Skrevet 11. mars 2019 Jo mer du koker, jo hardere blir den (iallfall med melk), så du må bare sjekke og prøve flere ganger og finne ut av oppskriften på din "perfekte" grøt Jeg bruker en stor skål med 60 gram med havregryn og 2 dl melk. Varmer opp den i ca 2 minutter og rører rundt og varmer opp i ca 1-2 minutter til. Dermed lar jeg den hvile i et par minutter før jeg rører igjen for siste gang og spiser den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #11 Del Skrevet 11. mars 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker melk og ikke vann. Kanskje derfor den eksploderer så jævelig. Anonymkode: 3ab01...922 Det kan det faktisk være, å koke melk har sine utfordringer, spesielt i mikro. Stopp og rør om flere ganger for å fordele varmen. Eller bare bytt ut med vann, og rør heller evt en skvett melk i bare for smakens skyld rett før du spiser? Du får også kjøpt større forpakninger som har melkepulver også, som er ment å bare helle kokende vann over i en kopp - og la stå med lokk/et fat over. Mye enklere Anonymkode: c5ada...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå