AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #1 Skrevet 9. mars 2019 Ja, hvordan får man til det, tro? Jeg er ganske uerfaren når det kommer til flyvninger med baby. Dvs. har reist kun 3 korte turer. På en av turene ville jeg forsøke å bytte bleie og tok med meg baby, bleie og vaskekluter ut på toalettet som hadde stellebord. Et bittelite stellebord. Det var så knotete at jeg endte opp med å ta med meg baby tilbake til setet fortsatt med gammel bleie på stumpen (vi hadde 40 min igjen av flyturen og det var kun snakk om en tisssebleie). Min baby er altså 75 cm lang og straks 9 kilo, og aaaalt for stor for det bittelille stellebordet ombord på flyet vi reiste med. Må forresten nevne at flyet vi reiste med denne gangen var et 90-seters, kan det hende stellebordet er større på større fly, kanskje? 🙈 Hvordan får dere det til? Anonymkode: 20ffd...ab3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #2 Skrevet 9. mars 2019 Hadde med type «tisselaken» (fra apotek) som jeg la over dolokket og skiftet på baby der. Spritet av overflatene før og etter med spritkluter. Anonymkode: 5871e...910
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #3 Skrevet 9. mars 2019 Jeg ville satt meg på dolokket og hatt baby i fanget mens jeg skiftet bleie Anonymkode: b01ba...500 16
Tigertone Skrevet 9. mars 2019 #4 Skrevet 9. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville satt meg på dolokket og hatt baby i fanget mens jeg skiftet bleie Anonymkode: b01ba...500 Samme her. 2
heipådegsann Skrevet 9. mars 2019 #5 Skrevet 9. mars 2019 Jeg har også skiftet i fanget. Er knotete det også når babyen er stor, men det går på et vis 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #6 Skrevet 9. mars 2019 Mange fly har stellebord over toalettet som man kan ta ned. Anonymkode: 3b2ea...e9a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #7 Skrevet 9. mars 2019 Ja, stellebordene er små, menbaby kan jo ligge med bena opp? Forstår ikke problemet. Har flydd masse og alltid skiftet på stellebord over toalettet. Anonymkode: f3dd6...c1f 12
DMS Skrevet 9. mars 2019 #8 Skrevet 9. mars 2019 Eg har stellt i fang, greitt å ha den teken inne for er ikkje berre på fly ein må skifte bleie utan egna stad å legge babyen. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #9 Skrevet 9. mars 2019 Brukt stellebordet. Ja, det er kort, men holder ungen opp i beina, så er bare fra hoftene og opp som faktisk er på stellebordet. Anonymkode: c79a6...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #10 Skrevet 9. mars 2019 Vi venta til de i nabosetet måtte på do og skifta i setet der. Min lille prinsesse skal få slippe å skifte bæsjebleien sin på den trange ekle flydoen 🤢 Anonymkode: 53764...e55 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #11 Skrevet 9. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi venta til de i nabosetet måtte på do og skifta i setet der. Min lille prinsesse skal få slippe å skifte bæsjebleien sin på den trange ekle flydoen 🤢 Anonymkode: 53764...e55 Huff så ekkelt for andre passasjerer da... Bæsjelukt i hele kabinen. Fy. Anonymkode: 8e75d...3d5 33
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #12 Skrevet 9. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi venta til de i nabosetet måtte på do og skifta i setet der. Min lille prinsesse skal få slippe å skifte bæsjebleien sin på den trange ekle flydoen 🤢 Anonymkode: 53764...e55 Håper du er et troll. Er sykt ekkelt for alle andre. Det verste er at selv om du skulle vise deg å være et troll, så er det andre som faktisk skifter bæsjebleier der. 🤮 Anonymkode: f7a3e...a4b 19
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #13 Skrevet 9. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi venta til de i nabosetet måtte på do og skifta i setet der. Min lille prinsesse skal få slippe å skifte bæsjebleien sin på den trange ekle flydoen 🤢 Anonymkode: 53764...e55 Bra forsøk troll, du hadde nok blitt stoppa fort Selvfølgelig hadde ikke flyvertinner og andre ansatte tillat dette. Av hensyn til de som har setet og andre medpassasjerer. Anonymkode: 9dbbc...a16 9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #14 Skrevet 9. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi venta til de i nabosetet måtte på do og skifta i setet der. Min lille prinsesse skal få slippe å skifte bæsjebleien sin på den trange ekle flydoen 🤢 Anonymkode: 53764...e55 Er du og din "prinsesse" sentrum i universet ellerno'? TENKER du ikke på dine medmennesker? Anonymkode: b01ba...500 11
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #15 Skrevet 9. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du og din "prinsesse" sentrum i universet ellerno'? TENKER du ikke på dine medmennesker? Anonymkode: b01ba...500 Det finnes dessverre mange som tror at de og deres prinser og prinsesser er universets sentrum... Jeg er mamma selv, og har byttet bleie på flytoalett noen ganger. Å bytte en dritbleie midt i kabinen er fullstendig uhørt. Anonymkode: 8e75d...3d5 9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #16 Skrevet 9. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvordan får man til det, tro? Jeg er ganske uerfaren når det kommer til flyvninger med baby. Dvs. har reist kun 3 korte turer. På en av turene ville jeg forsøke å bytte bleie og tok med meg baby, bleie og vaskekluter ut på toalettet som hadde stellebord. Et bittelite stellebord. Det var så knotete at jeg endte opp med å ta med meg baby tilbake til setet fortsatt med gammel bleie på stumpen (vi hadde 40 min igjen av flyturen og det var kun snakk om en tisssebleie). Min baby er altså 75 cm lang og straks 9 kilo, og aaaalt for stor for det bittelille stellebordet ombord på flyet vi reiste med. Må forresten nevne at flyet vi reiste med denne gangen var et 90-seters, kan det hende stellebordet er større på større fly, kanskje? 🙈 Hvordan får dere det til? Anonymkode: 20ffd...ab3 Klarer du ikke få til bleieskift på flytoalettet så får du la være å fly. Når folk med større barn klarer bleieskift på minimal plass, så er det bare snakk om å lære seg teknikk. Bleieskift i flysetet er bare ikke noe man gjør. Og ja, flytoalettete er knøttsmå for alle. Ogaå for de på to meter. Anonymkode: b01f3...f4b 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #17 Skrevet 9. mars 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du og din "prinsesse" sentrum i universet ellerno'? TENKER du ikke på dine medmennesker? Anonymkode: b01ba...500 Vi har da betalt på lik linje for å være med på flyet som alle andre, og man må jo bytte bæsjebleie! Så er det ikke akkurat plass til å bytte bleie på en fireåring på den trange flydoen! Anonymkode: 53764...e55 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #18 Skrevet 9. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har da betalt på lik linje for å være med på flyet som alle andre, og man må jo bytte bæsjebleie! Så er det ikke akkurat plass til å bytte bleie på en fireåring på den trange flydoen! Anonymkode: 53764...e55 Og de andre betaler på lik linje som deg å må få slippe å få setene sine brukt som stellebord. En fireåring kan stå inne på toalettet når man bytter bleie. Evt lære seg å gå på do. Anonymkode: d9fc4...e43 11
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #19 Skrevet 9. mars 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi venta til de i nabosetet måtte på do og skifta i setet der. Min lille prinsesse skal få slippe å skifte bæsjebleien sin på den trange ekle flydoen 🤢 Anonymkode: 53764...e55 Yeah right, dette tror jeg ikke på!! Anonymkode: 5896d...4c6 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #20 Skrevet 9. mars 2019 Hadde jeg oppdaget at noen brukte mitt sete til å skifte bæsjebleie mens jeg var oppe en tur, så hadde jeg blitt rasende! Fort gjort å søle litt bæsj, som jeg kunne satt meg i og måttet hatt på klærne mine i timesvis etterpå. Æsj. Du skifter bleie på doen, stellebord som kan legges ned henger rett bak do. Jeg hadde en veldig liten og snedig stelleveske til slikt, oppe i den var det plass til et stellebordsark, 4 bleier, våtserviettpose 2/3 tom, liten salvetube, liten rull bleiesøppelposer slike lilla (eller svarte til hundemøkk) . Hang i en stropp rundt håndleddet som en håndveske, kunne henge den fra meg på små plasser (eller ha den rundt håndleddet hele skiftet). Trenger ikke mer. Du bør øve deg på å skifte på baby ved å holde beina rett opp hele stellet. Jeg pleide ha babys hode til min venstre, holdt beina opp etter anklene med min venstre hånd, gjorde rent med min høyre hånd. Når du starter så åpner du bleien, bretter forsiden over baksiden samtidig som du løfter beina opp og litt mot barnets ansikt, rengjør, hiver våtservietter opp i bleien etterhvert, flytter unna skitten bleie, legger ren bleie under babys rompe, slipper beina ned, taper opp skitten bleie, taper på ny bleie, ferdig! Dette kan du gjøre i fanget også med litt øvelse. Anonymkode: 719c0...58e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå