Gå til innhold

Rundpinner eller strømpepinner?

lillesky

Anbefalte innlegg

Jeg skal strikke ei katteseng, og i oppskrifta står det at man først skal bruke strømpepinner og deretter rundpinner.

Kan jeg begynne rett på rundpinner? Får ikke til å strikke med strømpepinner! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å bruke 5 pinner. Tror det er vanligst å bruke 5 pinner og ikke bare 4.

Lykke til!

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gi det en sjanse til i dag!

I går prøvde jeg mange ganger, uten å klare det... Ble så irritert! :sinnatagg: Pinnene datt ut, jeg fant ikke riktig sted å starte etc. Slang bare strikketøyet fra meg, hehe. Men jeg vil strikke seng!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en ide til deg. Det er kjempevanskelig å strikke med strømpepinner med bare få masker. Ta og prøv å starte med f. eks. 10-15 masker på hver pinn og øv deg ett par omganger. Det er mye enklere å få til med flere masker på pinnene. Mindre klønete.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hvis du absolutt ikke klarer å strikke sånn som beskrevet (jeg kan det IKKE) går det an å hekle også faktisk. Jeg vil tro at det blir tettere med strikking, men det går jo an å hekle de innerste rundene og gå over til strikking? Kanskje? Skal du tove senga synes ikke sånt juks så godt uansett:)

(og jeg har tovet heklede ting - funker helt fint)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg skal strikke ei katteseng, og i oppskrifta står det at man først skal bruke strømpepinner og deretter rundpinner.

Kan jeg begynne rett på rundpinner? Får ikke til å strikke med strømpepinner! :sur:

Du kan strikke med rundpinnen, men du strikker frem og tilbake, helt til du får nok masker.

Ofte i strikkeoppskrifter står det rundpinner/strømpepinner. Min vennine som jobber i en strikkebutikk , sier at de omtrent aldri selger str.pinner. Det er vondt å strikke med,ikke blir det så pent heller. Sier hun som KAN strikke da..

jeg strikker selv konsekvent med rundpinner. Det blir frem og tilbake til e har nok masker. Likeså ermer på genrer. Selv barnegensre. Armene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...