lillesky Skrevet 14. april 2005 #1 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg skal strikke ei katteseng, og i oppskrifta står det at man først skal bruke strømpepinner og deretter rundpinner. Kan jeg begynne rett på rundpinner? Får ikke til å strikke med strømpepinner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 14. april 2005 #2 Del Skrevet 14. april 2005 Du skal starte med så få masker at rundpinn er umulig å bruke i begynnelsen. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 14. april 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 14. april 2005 Men hvordan strikker jeg med strømpepinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 14. april 2005 #4 Del Skrevet 14. april 2005 Prøv å se her: http://216.239.59.104/search?q=cache:I0hSp...mpepinner&hl=no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 14. april 2005 #5 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg pleier å bruke 5 pinner. Tror det er vanligst å bruke 5 pinner og ikke bare 4. Lykke til! Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 15. april 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg skal gi det en sjanse til i dag! I går prøvde jeg mange ganger, uten å klare det... Ble så irritert! Pinnene datt ut, jeg fant ikke riktig sted å starte etc. Slang bare strikketøyet fra meg, hehe. Men jeg vil strikke seng!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 15. april 2005 #7 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg har en ide til deg. Det er kjempevanskelig å strikke med strømpepinner med bare få masker. Ta og prøv å starte med f. eks. 10-15 masker på hver pinn og øv deg ett par omganger. Det er mye enklere å få til med flere masker på pinnene. Mindre klønete. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #8 Del Skrevet 15. april 2005 hvis du absolutt ikke klarer å strikke sånn som beskrevet (jeg kan det IKKE) går det an å hekle også faktisk. Jeg vil tro at det blir tettere med strikking, men det går jo an å hekle de innerste rundene og gå over til strikking? Kanskje? Skal du tove senga synes ikke sånt juks så godt uansett:) (og jeg har tovet heklede ting - funker helt fint) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #9 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg skal strikke ei katteseng, og i oppskrifta står det at man først skal bruke strømpepinner og deretter rundpinner. Kan jeg begynne rett på rundpinner? Får ikke til å strikke med strømpepinner! Du kan strikke med rundpinnen, men du strikker frem og tilbake, helt til du får nok masker. Ofte i strikkeoppskrifter står det rundpinner/strømpepinner. Min vennine som jobber i en strikkebutikk , sier at de omtrent aldri selger str.pinner. Det er vondt å strikke med,ikke blir det så pent heller. Sier hun som KAN strikke da.. jeg strikker selv konsekvent med rundpinner. Det blir frem og tilbake til e har nok masker. Likeså ermer på genrer. Selv barnegensre. Armene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå