AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #1 Skrevet 9. mars 2019 Jeg har pådratt meg senebetennelse i foten, og klarer dermed nesten ikke å gå. Jeg er ringevikar og går på dagpenger fra nav. Om jeg sykemelder meg, hvordan funker det da med dagpengene? Eller får jeg sykepenger? Forstår ingenting av det som står hos nav. Jeg får vel ingenting fra jobb for jeg har jo ingenting fast. Anonymkode: da363...d67
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #2 Skrevet 9. mars 2019 Om du sykemelder deg får du sykepenger i stedet for dagpenger. Om du har noen oppsatte vakter i arbeidsgiverperioden skal du ha betalt for de, og du skal også ha et gjennomsnitt av ekstravaktene fra nav etter arbeidsgiverperioden. Du må få to sykemeldinger, en til nav og en til jobben. Du må sende søknad om sykepenger (del d) i posten til nav for å søke for dagpengedelen.. Og får du lønn av arbeidsgiver i arbeidsgiverperioden må du huske å skrive timer på meldekortet. Og syk på alle andre dager. Anonymkode: 87d74...7f9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #3 Skrevet 9. mars 2019 også må du også minne arb giver på og sende inn inntektsopplysningsskjema på nett ikke pr papir Anonymkode: 67181...5b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå