Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

I forrige uke var jeg ordentlig syk med influensa. Jeg har to jobber for tiden, den ene i butikk og den andre kan jeg sitte mer og styre hverdagen min så og si selv. 

Jeg skulle jobbe på begge jobbene en tirsdag, men spurte en i butikken om hun kunne ta min vakt fordi jeg var syk. Det kunne hun. Men jeg dro likevel på den andre fordi der kan jeg sitte isteden for å stå og det er bedre. 

Den ene sjefen min har nå lagt frem egenmelding for den dagen. Hvis jeg skriver under kan de finne ut at jeg var på den andre jobben da? Jeg sa aldri det, men er det nødvendig? Det var som sagt bare fordi der kan jeg sitte og «slappe mer av» selvom jeg er syk på jobb. Er bare litt redd for at de kan finne det ut og er det ulovlig? 

Er litt ny i slike regler, har aldri skrevet en egenmelding eller vært syk før så vet ikke så mye... 

tusen takk hvis noen tar seg tid til å svare :)

Anonymkode: bc2fa...47f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De finner det ikke ut :) og du får lønn for vakten hvis du signerer egenmelding 

Anonymkode: 0982c...204

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De finner det ikke ut :) og du får lønn for vakten hvis du signerer egenmelding 

Anonymkode: 0982c...204

Har hørt at man kan bli politianmeldt hvis man misbruker egenmelding/sykemelding? 

Men har vært syk, men tenkte at jeg hvertfall kunne gå på en jobb siden der kunne jeg sitte meste av vakten i motsetning til å stå å være hyggelig i en butikk når det hadde blitt veldig vanskelig... 

så jeg har lov til å skrive under egenmeldingen?

Anonymkode: bc2fa...47f

Skrevet

Ulike jobber stiller ulike krav til arbeidstakeren, som du også selv sier.
I tillegg har vi tida: Du kan være sjuk kl. 08. men frisk nok kl. 18. 
Så dette er uproblematisk.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...