Gjest Bertine Skrevet 14. april 2005 #1 Skrevet 14. april 2005 he he, en liten spøk.. Men må si at jeg ble litt mindre babysyk da jeg leste litt inne på barnimagen.com. Spesielt inne på ung og gravid: "Pliz!har så lyst på baby!!" osv... unge jenter på 17-18 som desperat ønsket baby, typene uten jobb, krangling, bor hjemme osv... herlighet tenker jeg, har de ikke fornuft!? Jeg har hatt kjempe lyst på barn siden jeg var 16, men har alltid vist at jeg må ha økonomi og utdanning på plass før vi begynner å prøver. Om det skulle skje uplanlagt er det ingen krise, men disse er 17 år og planlegger baby?! Nettopp ferdig med videregående og ikke har de jobb... er det mangen av disse i Norge eller er alle inne på bim?? Det er jo endel som er over 20 da, men allikevel..17 år??!! :o
Gjest Lompa Skrevet 15. april 2005 #2 Skrevet 15. april 2005 Jeg har også reagert på det flere steder, at det er mange svært,svært unge jenter som planlegger å få barn. Og helst da ved å kutte pilla, og håpe på flaks/uflaks, alt ettersom man ser det.....
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #3 Skrevet 15. april 2005 Har planlangt at "når jeg blir stor skal jeg bli mor" siden jeg var 7, har ønsket meg barn så lenge jeg kan huske. Er likevel nå 25 år og enda ikke prøver engang. Samboer har jeg, men vi har ikke den økonomiske stabiliteten som trengs, etter vår mening. 17 år og bor hjemme, kranger med kjæresten og ønsker seg en baby? Gi dem en sånn der dukke som griner like mye som en baby. Den kan de levere tilbake når de blir lei...
nat26 Skrevet 15. april 2005 #4 Skrevet 15. april 2005 Har hatt lyst på barn siden jeg var 15 år.Men jeg har alltid tenkt at jeg måtte vente til jeg var ferdig på skolen,var blitt litt eldre og hadde økonomi til det.Glad jeg har ventet lenge,er 26 nå og venter mitt første barn om 3 måneder
Calla Skrevet 15. april 2005 #5 Skrevet 15. april 2005 Enig med dere over her... Jeg er nå 22, og både jeg og sambo har lyst på barn..men venter minst et år slik at jeg kan bli ferdig med utdannelsen og komme i full jobb. Slemt å si det, men noen ganger føler jeg at man nesten burde sende inn søknad om å få barn.. Det er sikkert noen 17åringer som blir flotte mødre, men det er de som ikke blir det som jeg tenker på... Man skal jo kunne lære barnet sitt litt, ha litt livserfaring og ikke minst en trygg økonomisk tilværelse...
Gjest marthepia Skrevet 15. april 2005 #6 Skrevet 15. april 2005 Jeg er "bare" 19 år nå. Jeg og samboeren(23) min planla å få barn. Han er elektriker (går videre skole for å bli ingeniør) og jeg går mitt siste år (blir apotektekniker). Jeg synes ikke det var for tidlig for oss å tenke på å få barn. Vi følte oss forberedt på det og planla det svært godt. Vi planla det faktisk slik at jeg ville bli ferdig med skolen før den lille kom og slik ble det (termin 30.juli). Jeg kan da begynne å arbeide når jeg vil (om jeg får meg arbeid). Selvfølgelig er som regel 17 åringer litt for unge til å få barn. Er man veldig ung og fortsatt utdanner seg bør man planlegge det godt i forveien.
Gjest Seleena Skrevet 17. april 2005 #7 Skrevet 17. april 2005 Nå må dere ikke henge dere sånn opp i at alle bør ha utdanning før de føder barn! Det er ikke alle som vil ha utdanning først, men som kanskje tar den etterpå. Det er ikke noe problem i det hele. Så til 17åringer: Alle blir vell babysyke når de når puberteten, og det er en naturlig del av det å bli kvinne. Biologisk sett så skal man jo få barn i den alderen, så syntest ikke det er rart at 17åringer vil ha barn. MEN!! 17 år i dag er veldig ungt, og man burde ikke få barn før man vertfall er 20 og har litt mer erfaring mellom ørene. Og tror ikke desse 17åringene gjør flertallet i vårt land. Det er helst få 17åringer som ønsker seg barn. De fleste mener de er for unge!
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #8 Skrevet 17. april 2005 ja, kan skrive under på at det er lurt å vente med barn, hvorfor sånt hastverk med det? det er jo 20 årene som er de beste årene, og man vil miste friheten sin i laaaaaaaaaang tid fremover, ja gi den dukken som griner, så kan de se først da hvor lenge de holder ut! mitt råd til alle babysyke unge personer under 25 år: vent! det vil du slettes ikke angre på! jeg synes det er passende å få barn i begynnelsen av 30 årene jeg, da har man levd ut mye og rast fra seg! venninna mi som ble gravid når hun ble 18, måtte være inne og passe babyen sin, mens hun gikk glipp av mye koselig venninne tid, og når hun skulle ta igjen festinga etterpå, var vi andre ganske mette, og det var ikke like artig da nei! selv om man blir veldig glad i babyen sin, må man være 110% sikker , og jeg kan ikke huske at jeg hadde lyst på barn i så ung alder, hadde så smått lyst når jeg var sånn ca. 25 år.........
Gjest Madeline Skrevet 17. april 2005 #9 Skrevet 17. april 2005 mitt råd til alle babysyke unge personer under 25 år: vent! det vil du slettes ikke angre på! jeg synes det er passende å få barn i begynnelsen av 30 årene jeg, da har man levd ut mye og rast fra seg! .. Dette er jeg veldig uenig i. Det er mange under 25 år som er modne nok og mer enn klare for å få barn. Slett ikke alle har behov for å rase fra seg. Jeg var 21 år da jeg fikk mitt første barn og var 25 da jeg var 3 barns mor. For meg var dette veldig riktig. Har ikke angret en dag. Er snart 34 år og er veldig glad for at jeg fikk barn tidlig og har absolutt ikke gått glipp av noe. For mange er det best å vente men slett ikke alle. Folk er forskjellige. Men når det er sagt så synes jeg det er for tidlig å planlegge barn når en er 17 år. En bør minst ha flyttet hjemmefra, ha et stabilt forhold og nok penger til å klare seg før en planlegger barn.
Gjest Melk Skrevet 17. april 2005 #10 Skrevet 17. april 2005 jeg synes det er passende å få barn i begynnelsen av 30 årene jeg, da har man levd ut mye og rast fra seg! Litt kjipt om man da oppdager at det ikke er så lett å bli gravid... Begrenset hvor mange år man har på seg da, særlig om man har tenkt til å ha mer enn ett barn.
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #11 Skrevet 17. april 2005 Jeg er 20år og samboeren min er 27 år, vi har begge fast jobb, to biler og har nettopp flyttet inn i nytt hus. Vi har ikke gjeld. Jeg har riktignok ingen utdannelse da jeg ikke vet hva jeg vil utdanne meg til, men en bra betalt jobb. Skal jeg da sitte å vente i fem år slik at jeg blir "gammel" nok til vi får barn? Vi planlegger å få barn og vi håper at det snart klaffer for oss. Kjenner at jeg blir litt irritert når folk sier at vi må først reise og oppleve verden. Vi har ingen interesse av det. Vi foretrekker å være hjemme og kose oss.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #12 Skrevet 18. april 2005 Ikke alle har behov for å reise og feste fra seg nei, jeg har nå passert 25, uten å ha festet meg gjennom studietida. Studert har jeg gjort, men jeg hadde ikke da, og har ikke nå, behov for å feste og drikke og "rase fra meg", og det behovet får jeg neppe nå heller. Jeg vr nok sånnsett klar for å få barn lenge før jeg var 25, men jeg hadde ikke den økonomiske stabiliteten som jeg og min samboer anser som viktig. Den mangler vi dessverre enda, vikarer som vi begge er, så derfor avventer vi enda litt.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #13 Skrevet 18. april 2005 Sjekk ut forumet unge gravide på snartmamma.com da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå