AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #1 Skrevet 9. mars 2019 Jeg og samboer har to barn under 2,5 år. Jeg har i flere mnd nå vært innstilt på at det vil bli slutt mellom oss ganske snart, men jeg har bare ikke klart å ta steget. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare meg alene med to, selv om jeg er alene med dem 90% av tiden. (Det er leggingen som er et problem.) jeg har snakket om det med samboer flere ganger, men han tar det ikke seriøst. Når det har stått på som verst når vi krangler har jeg sagt han skal flytte ut (han tar det ikke seriøst), og dette har nå skjedd 3-4 ganger, så nå er det på en måte litt.. «oppbrukt». Vi er sjelden alene uten barn, så vi får ikke snakket så mye om det (jeg sovner på likt som baby). Vil ikke krangle foran dem. Nå er jeg lei av å ikke bli tatt seriøst. Jeg er lei av at han skylder meg så utrolig mye penger, og fortsetter og bruke penger på tull. Lei av at han fraskriver seg så mye ansvar og oppfører seg som en.. ja rett og slett en drittunge. Jeg er så ulykkelig og konstant sint, såret og lei meg. Vil bare ha han ut. Hva bør jeg gjøre? Vurderer å fortelle han imorgen at nå bestiller jeg time til mekling. Hvor lang tid tar det å få time? Er dette første steg? Hva må jeg egentlig gjøre ved et samlivsbrudd? Hva må jeg søke om? Vi leier, eldste går i barnehage, har bil men det er kun han som bruker den. Og når forteller man det egentlig til familie? Hans familie vil nok ta det tungt, og det vil være et sjokk for dem. Tror min familie ser det komme. Bør vi vente til vi har vært på mekling og han har flyttet ut? Tenker at denne prosessen kan gå treigt, det haster ikke akkurat å få ham ut, så lenge vi er enige om hva som skal skje og at det faktisk skjer Anonymkode: 7fe5d...461 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #2 Skrevet 9. mars 2019 Dere har kranglet om legging 3-4 ganger og da er du klar for skilsmisse med to små barn under 2,5 år?😳 Anonymkode: 8b92b...6df
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #3 Skrevet 9. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har kranglet om legging 3-4 ganger og da er du klar for skilsmisse med to små barn under 2,5 år?😳 Anonymkode: 8b92b...6df Var det alt du klarte å få ut av innlegget til ts? Jeg leser langt mer enn krangling om legging 33i hennes frustrasjon, fortvilelse og nesten sinne over en drittsekk av en mann som ikke stiller opp for familien sin. Utover dette har jeg ikke erfaring med samlivsbrudd og kan råde deg ts. Hva familien sier er ditt minste problem. Når du er rolig så sier du fra at dette forholdet er over, og at han må finne seg et sted å flytte ut, omgårnde. Du orker ikke mer. Anonymkode: 87281...886 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #4 Skrevet 9. mars 2019 Bare sett en frist for når han må ha funnet seg et nytt sted å bo, så han skjønner at du mener alvor. Anonymkode: 176a7...f1e
Dråpe Skrevet 9. mars 2019 #5 Skrevet 9. mars 2019 Du må ta dette opp utenom krangel. Dere ses vel i løpet av dagen? Du vil ikke krangle foran barna, og det er bra, men dere må da kunne snakke rolig sammen? Jeg tror nok mannen skjønner poenget bedre når det ikke kastes ut i sinne. Forklar for han at du kommer til å kontakte familievernkontoret for å komme igang med prosessen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #6 Skrevet 9. mars 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det alt du klarte å få ut av innlegget til ts? Jeg leser langt mer enn krangling om legging 33i hennes frustrasjon, fortvilelse og nesten sinne over en drittsekk av en mann som ikke stiller opp for familien sin. Utover dette har jeg ikke erfaring med samlivsbrudd og kan råde deg ts. Hva familien sier er ditt minste problem. Når du er rolig så sier du fra at dette forholdet er over, og at han må finne seg et sted å flytte ut, omgårnde. Du orker ikke mer. Anonymkode: 87281...886 Men for maks et par år siden var denne mannen så fantastisk med henne og det første barnet at TS valgte å få et barn til med han? Anonymkode: 8b92b...6df
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #7 Skrevet 9. mars 2019 Du forteller han at du vil at han skal flytte fordi det ikke fungerer å ha det slik. På mitt fvk så er det ca 1 måned ventetid på time. I mellomtiden bør dere forsøke å komme frem til en enighet ang samvær/delt bosted/fast bosted osv. Dersom du har barna mest kan du søke om utvidet barnetrygd(da må det sendes med meklingsattest), overgangsstønad (han må ha ny adresse først), og redusert foreldrebetaling til kommunen, deretter stønad til tilsynsutgifter. Det avhenger hvor høy din inntekt er på om du får alle disse stønadene. Også må du søke om barnebidrag dersom du har barna mest, eller ved delt bosted om bf har betydelig mer i inntekt enn deg. Familien kan dere fortelle til så fort du har gjort det slutt. Anonymkode: dfe14...74a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #8 Skrevet 9. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere har kranglet om legging 3-4 ganger og da er du klar for skilsmisse med to små barn under 2,5 år?😳 Anonymkode: 8b92b...6df Øh, nei, hun har sagt 3-4 ganger at han skal flytte ut. Hun gruer seg til å bli alene med to små barn, blant annet fordi legging er et problem. Anonymkode: 450bf...98a 3
mamma9 Skrevet 9. mars 2019 #9 Skrevet 9. mars 2019 Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke klarer å holde sammen! Du har to barn under 2,5 år. synes du burde seriøst tenke deg om, alt du har skrevet er sikkert vanskelig og sånn. men det er ikke vært samlivsbrudd. Prøv å snakk sammen, dra på parterapi eller hva enn som skal til. Prøv å skaff dere en barnevakt for en dag og gå ut og finn på noe. Alle er så klare til å bare gi opp og dra, uten å virkelig ha prøvd. Når du har barn som er så små, så må du kunne tenke på dem og ikke bare deg selv. 1
Invicta Skrevet 9. mars 2019 #10 Skrevet 9. mars 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men for maks et par år siden var denne mannen så fantastisk med henne og det første barnet at TS valgte å få et barn til med han? Anonymkode: 8b92b...6df Hva har det med saken å gjøre hva noen gjorde for et par år siden? 2
Invicta Skrevet 9. mars 2019 #11 Skrevet 9. mars 2019 4 minutter siden, mamma9 skrev: Alle er så klare til å bare gi opp og dra, uten å virkelig ha prøvd Helt uenig med deg. De fleste jeg ser jobber med forholdet i evigheter etter at de egentlig burde gitt seg.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #12 Skrevet 9. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer har to barn under 2,5 år. Jeg har i flere mnd nå vært innstilt på at det vil bli slutt mellom oss ganske snart, men jeg har bare ikke klart å ta steget. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare meg alene med to, selv om jeg er alene med dem 90% av tiden. (Det er leggingen som er et problem.) jeg har snakket om det med samboer flere ganger, men han tar det ikke seriøst. Når det har stått på som verst når vi krangler har jeg sagt han skal flytte ut (han tar det ikke seriøst), og dette har nå skjedd 3-4 ganger, så nå er det på en måte litt.. «oppbrukt». Vi er sjelden alene uten barn, så vi får ikke snakket så mye om det (jeg sovner på likt som baby). Vil ikke krangle foran dem. Nå er jeg lei av å ikke bli tatt seriøst. Jeg er lei av at han skylder meg så utrolig mye penger, og fortsetter og bruke penger på tull. Lei av at han fraskriver seg så mye ansvar og oppfører seg som en.. ja rett og slett en drittunge. Jeg er så ulykkelig og konstant sint, såret og lei meg. Vil bare ha han ut. Hva bør jeg gjøre? Vurderer å fortelle han imorgen at nå bestiller jeg time til mekling. Hvor lang tid tar det å få time? Er dette første steg? Hva må jeg egentlig gjøre ved et samlivsbrudd? Hva må jeg søke om? Vi leier, eldste går i barnehage, har bil men det er kun han som bruker den. Og når forteller man det egentlig til familie? Hans familie vil nok ta det tungt, og det vil være et sjokk for dem. Tror min familie ser det komme. Bør vi vente til vi har vært på mekling og han har flyttet ut? Tenker at denne prosessen kan gå treigt, det haster ikke akkurat å få ham ut, så lenge vi er enige om hva som skal skje og at det faktisk skjer Anonymkode: 7fe5d...461 Kom alt dette som en overraskelse etter barna ble født? Eller hvorfor får man ikke bare et men også to barn i en sånn situasjon? Du er ikke alene om dette, og jeg lurer oppriktig<3 Anonymkode: 6f6d3...e7e 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #13 Skrevet 9. mars 2019 1 minutt siden, Invicta skrev: Helt uenig med deg. De fleste jeg ser jobber med forholdet i evigheter etter at de egentlig burde gitt seg. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kom alt dette som en overraskelse etter barna ble født? Eller hvorfor får man ikke bare et men også to barn i en sånn situasjon? Du er ikke alene om dette, og jeg lurer oppriktig<3 Anonymkode: 6f6d3...e7e At man har vist om og jobbet med det i evigheter underbygger dette. Anonymkode: 6f6d3...e7e 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #14 Skrevet 9. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke alene om dette, og jeg lurer oppriktig<3 Man kan bli gravid uten at det er planlagt, man kan tro at noen har forandret seg, man kan forandre seg selv og ikke tåle like mye dritt som før, den andre kan forandre seg, man kan bli mer sliten og ikke orke like masse, man kan bli syk og ikke orke like masse, man kan få et sykt barn/et barn som ikke sover og ikke orke like masse, man kan gå gjennom en livskrise, partner kan gå gjennom en livskrise... klarte du virkelig ikke å tenke deg til dette selv? Livet skjer, ting skjer, alt er forandring og valg. Anonymkode: 75516...873 3
Gjest BearMama Skrevet 9. mars 2019 #15 Skrevet 9. mars 2019 Om du er seriøs og ikke vil prøve familiekontoret eller samlivsterapi så må du si rett ut at du slår opp med han. Har dere begge råd til å bo der alene? Hvem av dere er det som har leiekontrakten i navnet sitt?
Gjest BearMama Skrevet 9. mars 2019 #16 Skrevet 9. mars 2019 https://www.advokatenhjelperdeg.no/spor-advokaten/betaling-av-husleie-etter-samlivsbrudd/
FrodeF Skrevet 9. mars 2019 #17 Skrevet 9. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men for maks et par år siden var denne mannen så fantastisk med henne og det første barnet at TS valgte å få et barn til med han? Anonymkode: 8b92b...6df https://www.naob.no/ordbok/tilbakestående
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå