Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) 

Hvor nøyaktig er clearblue digital ukeindikator testene med tanke på hvor mange uker man er på vei? 

Og, jeg la inn i preglife-appen den informasjonen de spurte om og ifølge den appen er jeg lenger på vei enn det clearblue testen viser.. 

Hva er riktig? 😅🙈

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De viser ikke nøyakyog da vi produserer HCG litt forskjellig, men det viser sånn ca :)

de viser uansett fra unnfangelse. Så står det 3+ betyr der at du er 5+ på vei siden vi regner fra første dag i siste mens.

Anonymkode: cec65...c56

AnonymBruker
Skrevet

Clearblue viser uker siden befruktning. Preglife, og andre app'er viser svangerskapsuker, dvs uker siden første dag av siste mens.

Anonymkode: 94226...4d7

AnonymBruker
Skrevet

Clearblue stemte bedre en min første dag i siste mens beregninger. Jeg hadde forsinket el og var en uke kortere på vei. Dette fanget clearblue opp :)

Anonymkode: e1feb...fa2

AnonymBruker
Skrevet

Ganske nøyaktig, men clear blue viser alderen på fosteret, mens preglife viser hvor langt du er på vei.

Anonymkode: 8900f...1b8

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

De viser ikke nøyakyog da vi produserer HCG litt forskjellig, men det viser sånn ca :)

de viser uansett fra unnfangelse. Så står det 3+ betyr der at du er 5+ på vei siden vi regner fra første dag i siste mens.

Ja okei👍🏽 synes det er såå vanskelig med dette med uker altså! Men da tror jeg at jeg venter til jeg er hos legen for å få det nøyaktige svaret😅 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Clearblue stemte bedre en min første dag i siste mens beregninger. Jeg hadde forsinket el og var en uke kortere på vei. Dette fanget clearblue opp :)

Anonymkode: e1feb...fa2

Jaa, testen stemmer mer enn den appen for min del også. Men vanskelig å vite hva man skal gå etter🙈 Takk for svar!

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Clearblue viser uker siden befruktning. Preglife, og andre app'er viser svangerskapsuker, dvs uker siden første dag av siste mens.

Anonymkode: 94226...4d7

Ahh okei! Men hva blir det riktige å gå etter med tanke på termin da? 

Takk for svar😊

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Tuttaa skrev:

Ja okei👍🏽 synes det er såå vanskelig med dette med uker altså! Men da tror jeg at jeg venter til jeg er hos legen for å få det nøyaktige svaret😅 

Når er første dag i siste mens da? 😊😊 legen teller seg bare tilbake til det.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når er første dag i siste mens da? 😊😊 legen teller seg bare tilbake til det.

1.februar.. men tok ut spiral den 29 januar, fikk mens den 1.februar og samleie første gang etter uttak av spiral den 6.februar.. (ja skreiv det faktisk ned for vi hadde veddemål hvor fort vi ble gravide hahah🙈😂) så i og med at samleie uten spiral ikke var før den 6 kan jo ikke den utregningen stemme vell? 🧐 forvirra🤪

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Tuttaa skrev:

1.februar.. men tok ut spiral den 29 januar, fikk mens den 1.februar og samleie første gang etter uttak av spiral den 6.februar.. (ja skreiv det faktisk ned for vi hadde veddemål hvor fort vi ble gravide hahah🙈😂) så i og med at samleie uten spiral ikke var før den 6 kan jo ikke den utregningen stemme vell? 🧐 forvirra🤪

Jo, for syklus er ikke skikkelig i gang igjen så i utgangspunktet kan ikke det blødningen regnes for mens :) men det er den du må forholde deg til likevel :) det er det helsepersonell gjør frem til ordinær ultralyd rundt uke 18 uansett. Da måler de fosteret og du får ny termindato.

Så du er 5+2 i følge første dag av siste mens:) hva sier clearblue da? Både 2-3 og 3+ stemmer ifht. Den utregningen:)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, for syklus er ikke skikkelig i gang igjen så i utgangspunktet kan ikke det blødningen regnes for mens :) men det er den du må forholde deg til likevel :) det er det helsepersonell gjør frem til ordinær ultralyd rundt uke 18 uansett. Da måler de fosteret og du får ny termindato.

Så du er 5+2 i følge første dag av siste mens:) hva sier clearblue da? Både 2-3 og 3+ stemmer ifht. Den utregningen:)

Ååh.. kjenner jeg kan alt for lite om dette altså! Men utrolig greit å kunne få svar her inne🤩 Da håper jeg bare alt går fint disse ukene, alt for nervøs ang det. Ja, er det jeg har fått opp også på preglife appen:) testen viste 2-3 på torsdag ja! Er du også gravid nå?☺️

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tuttaa skrev:

Ååh.. kjenner jeg kan alt for lite om dette altså! Men utrolig greit å kunne få svar her inne🤩 Da håper jeg bare alt går fint disse ukene, alt for nervøs ang det. Ja, er det jeg har fått opp også på preglife appen:) testen viste 2-3 på torsdag ja! Er du også gravid nå?☺️

Du lærer mer og mer 😊 jeg kunne heller ikke noe før jeg ble gravid første gang 😊 

Ja, det er noen nervepirrende uker i starten:) anbefaler deg å finne terminklubven dy hører til her inne 😊 der er det større å få og så er det kjekt å snakke med noen som er like langt på vei 😊 

Ja, jeg er 32 uker. Så litt nærmere termin 😅

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du lærer mer og mer 😊 jeg kunne heller ikke noe før jeg ble gravid første gang 😊 

Ja, det er noen nervepirrende uker i starten:) anbefaler deg å finne terminklubven dy hører til her inne 😊 der er det større å få og så er det kjekt å snakke med noen som er like langt på vei 😊 

Ja, jeg er 32 uker. Så litt nærmere termin 😅

Oi såpass ja😍 du må ha masse lykke til videre☺️Ååh det hadde vært kjekt ja! Skal prøve å finne, men usikker på hvordan jeg gjør det😅 Hmm! Finner det nok ut..

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Tuttaa skrev:

Oi såpass ja😍 du må ha masse lykke til videre☺️Ååh det hadde vært kjekt ja! Skal prøve å finne, men usikker på hvordan jeg gjør det😅 Hmm! Finner det nok ut..

Mener det er der med dagbøkene 😊

Skrevet
På 10.3.2019 den 16.47, AnonymBruker skrev:

Mener det er der med dagbøkene 😊

Tuusen takk! Fant det nå🥰

AnonymBruker
Skrevet
On 3/10/2019 at 1:12 AM, Tuttaa said:

Legen bruker bare ens, skal du ha mer nøyaktig må du vente på oul eller bestille en selv.

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen bruker bare ens, skal du ha mer nøyaktig må du vente på oul eller bestille en selv.

Ja, var hos lege idag bare for å roe meg litt ned med noen spørsmål. Men er alt for tidlig for å finne ut noe så jeg venter😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...