Gå til innhold

Klamydia og symptomer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at dere ikke nødvendigvis er leger, men spør i håp om at noen vet da jeg ikke finner noe informasjon om det:)

Jeg har hatt klamydia en gang tidligere, og lurer på om noen vet om man vil få de samme symptomene som man fikk første gang, dersom man blir smittet på nytt?

Anonymkode: 81dac...a50

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at dere ikke nødvendigvis er leger, men spør i håp om at noen vet da jeg ikke finner noe informasjon om det:)

Jeg har hatt klamydia en gang tidligere, og lurer på om noen vet om man vil få de samme symptomene som man fikk første gang, dersom man blir smittet på nytt?

Man kan ha klamydia både med og uten symptomer. Jeg har aldri hørt/lest noe om at hvis man smittes med klamydia f.eks. 3 ganger så vil sykdomsforløpet  (symptombilde) være identisk - det er jo en bakterie. Jeg er ingen lege, men hadde satset en grei sum penger på at symptombildet absolutt kan variere fra gang til gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Clamydia kan arte seg ulikt fra gang til gang, og du trengermikke ha symptomer på at noe er galt dersom du er smittet. Så gå og bli testet. Dumt å bli steril eller få plager du ikke trenger bare fordi du ikke tester deg. Og bruk kondom. Mycoplasma i skjeden eller rectum smitter ved penetrering. Mycoplasma i nedentil finnes der ikke gode behandlinger mot, kondom er den eneste beskyttelsen. 

Anonymkode: 3d91b...db6

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Clamydia kan arte seg ulikt fra gang til gang, og du trengermikke ha symptomer på at noe er galt dersom du er smittet. Så gå og bli testet. Dumt å bli steril eller få plager du ikke trenger bare fordi du ikke tester deg. Og bruk kondom. Mycoplasma i skjeden eller rectum smitter ved penetrering. Mycoplasma i nedentil finnes der ikke gode behandlinger mot, kondom er den eneste beskyttelsen.