AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #1 Skrevet 8. mars 2019 I tillegg fikser han ingen feil. Han gjør ikke ting han sier han skal gjøre. Det er masse feil, her. Har leid her i noen få år. Det er rot og skrot fra huseiern utafor. Det er ikke panel på veggen utafor. Jeg har gitt beskjed om mugg på badet. En luke som ikke kan brukes. Hvitevarer som ikke fungerer. Huseiern smeller så hard i utgangsdøren at meste parten av servise, glass og kopper er knust. Det burde vært en elektriker for å fikse lysbrytere som blir glo varme. Det burde vært en rørlegger å fikset rør som lekker. +++ Jeg betaler alltid husleien til avtalt tid. Før tiden. Alltid! Jeg er så forbannet at jeg vurderer å ta opp et forbrukslån så jeg kan flytte. Jævla grisk er han også. Angrer på at jeg flytta til Trondheim. Alle disse problemene gir meg mer angst, og depresjonen min på grunn av huseiern knekker meg. Jeg måtte begynne hos psykolog fordi det tærer slik på meg her. Anonymkode: c6d70...883
stan Skrevet 8. mars 2019 #2 Skrevet 8. mars 2019 Flytt da vel. Det er da masse av steder å leie i Trondheim. Denne utleieren blir det aldri skikk på. 5
Wera1 Skrevet 8. mars 2019 #3 Skrevet 8. mars 2019 Hvorfor finner du deg ikke en ny leilighet å leie? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #5 Skrevet 8. mars 2019 4 minutter siden, stan skrev: Flytt da vel. Det er da masse av steder å leie i Trondheim. Denne utleieren blir det aldri skikk på. Greia er at jeg har ikke bil, har litt smått med penger siden jeg studerer og jeg hadde tenkt til å i hvert fall måtte flytte med engang. Har fått venner her, og det hadde jeg ikke i Bergen. Har man ingen rettigheter som leietager?? Anonymkode: c6d70...883 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #6 Skrevet 8. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flytt? Anonymkode: 03705...a72 Ja, må nok det. Men har masse eksamener fram over. Jeg må vente i noen måneder minst. Anonymkode: c6d70...883
Kontormus Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 Du kan gi huseier beskjed om at du holder igjen husleie så lenge ingenting blir utbedret. Men sett husleiepengene til side, ikke bruk dem på annet. 7
stan Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Greia er at jeg har ikke bil, har litt smått med penger siden jeg studerer og jeg hadde tenkt til å i hvert fall måtte flytte med engang. Har fått venner her, og det hadde jeg ikke i Bergen. Har man ingen rettigheter som leietager?? Anonymkode: c6d70...883 Joda, man har rettigheter. Men slik du beskriver utleier er det ikke verd bryet. I Trondheim er det mer enn 100 ledige hybler og leiligheter under 5000 kr pr måned. Flere av dem ser riktig trivelige ut. Det er ikke vits å la et dårlig boforhold ødelegge helsa og dermed studiene. Flytt, så får du det bedre. 10
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #9 Skrevet 8. mars 2019 9 minutter siden, stan skrev: Joda, man har rettigheter. Men slik du beskriver utleier er det ikke verd bryet. I Trondheim er det mer enn 100 ledige hybler og leiligheter under 5000 kr pr måned. Flere av dem ser riktig trivelige ut. Det er ikke vits å la et dårlig boforhold ødelegge helsa og dermed studiene. Flytt, så får du det bedre. Ja. Det er det eneste jeg bør gjøre. Takk for svar. Anonymkode: c6d70...883
Missk89 Skrevet 8. mars 2019 #10 Skrevet 8. mars 2019 Spør venner om hjelp, hvis ting er slik du beskriver så sender du et langt brev med det som ikke har blitt gjort sammens med oppsigelse, har du vitner er det et pluss. Ta bilder. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #11 Skrevet 8. mars 2019 31 minutter siden, Missk89 skrev: Spør venner om hjelp, hvis ting er slik du beskriver så sender du et langt brev med det som ikke har blitt gjort sammens med oppsigelse, har du vitner er det et pluss. Ta bilder. Takk! Ja. Har vitner heldigvis. Anonymkode: c6d70...883
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #12 Skrevet 9. mars 2019 Er ikke kontrakten fornyet innen 3 mnd går den over til tidsubestemt😊 Anonymkode: e05ee...f61 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #13 Skrevet 9. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke kontrakten fornyet innen 3 mnd går den over til tidsubestemt😊 Anonymkode: e05ee...f61 Gjør den? Det er i så fall huseiern det står på. Anonymkode: c6d70...883
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #14 Skrevet 9. mars 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør den? Det er i så fall huseiern det står på. Anonymkode: c6d70...883 Ja, nå står det på utleier. Anonymkode: e05ee...f61
Apis Skrevet 9. mars 2019 #15 Skrevet 9. mars 2019 Du har vel ikke tenkt å være student for resten av livet?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #16 Skrevet 9. mars 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: I tillegg fikser han ingen feil. Han gjør ikke ting han sier han skal gjøre. Det er masse feil, her. Har leid her i noen få år. Det er rot og skrot fra huseiern utafor. Det er ikke panel på veggen utafor. Jeg har gitt beskjed om mugg på badet. En luke som ikke kan brukes. Hvitevarer som ikke fungerer. Huseiern smeller så hard i utgangsdøren at meste parten av servise, glass og kopper er knust. Det burde vært en elektriker for å fikse lysbrytere som blir glo varme. Det burde vært en rørlegger å fikset rør som lekker. +++ Jeg betaler alltid husleien til avtalt tid. Før tiden. Alltid! Jeg er så forbannet at jeg vurderer å ta opp et forbrukslån så jeg kan flytte. Jævla grisk er han også. Angrer på at jeg flytta til Trondheim. Alle disse problemene gir meg mer angst, og depresjonen min på grunn av huseiern knekker meg. Jeg måtte begynne hos psykolog fordi det tærer slik på meg her. Anonymkode: c6d70...883 Og her vil du fortsette å bo?. En en tidsbestemt husleiekontrakt er utgått på dato så går den over til å bli en løpende kontrakt med tidsubestemt oppsigelse. Flytt, før du blir oppsagt på grunn av mas og tyt om ting du ikke er fornøyd med. Helsemssig er det uheldig med slike boforhold. Anonymkode: 9d2a2...f6d 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #17 Skrevet 9. mars 2019 Har nå hatt tre ulike huseiere der jeg har leid. Min erfaring er at de bryr seg ikke over hodet, når det gjelder hvordan leietageren har det. Så lenge de får pengene inn på konto hver måned, så er det det eneste de bryr seg om. Poenget mitt er at det er ikke sikkert du vil få det bedre et annet sted, når du fortsatt skal leie. Men jeg ønsker deg lykke til. Anonymkode: f72c7...7c3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #18 Skrevet 9. mars 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: I tillegg fikser han ingen feil. Han gjør ikke ting han sier han skal gjøre. Det er masse feil, her. Har leid her i noen få år. Det er rot og skrot fra huseiern utafor. Det er ikke panel på veggen utafor. Jeg har gitt beskjed om mugg på badet. En luke som ikke kan brukes. Hvitevarer som ikke fungerer. Huseiern smeller så hard i utgangsdøren at meste parten av servise, glass og kopper er knust. Det burde vært en elektriker for å fikse lysbrytere som blir glo varme. Det burde vært en rørlegger å fikset rør som lekker. +++ Jeg betaler alltid husleien til avtalt tid. Før tiden. Alltid! Jeg er så forbannet at jeg vurderer å ta opp et forbrukslån så jeg kan flytte. Jævla grisk er han også. Angrer på at jeg flytta til Trondheim. Alle disse problemene gir meg mer angst, og depresjonen min på grunn av huseiern knekker meg. Jeg måtte begynne hos psykolog fordi det tærer slik på meg her. Anonymkode: c6d70...883 På mandag ringer du til Det lokale eltilsyn og ber på dine knær om et tilsyn ganske fort. Brytere som blir så varme er fort en brannfare, og det elektriske i leiligheten er huseiers ansvar. Om det er alvorlige feil (noe det høres ut til å være om bryterne blir så varme som du sier) , så får eier i beste fall en frist på seg til å rette opp. Alternativt stenger Det lokale eltilsyn anlegget. I begge tilfeller har du gode beviselige grunner til å kunne flytte. Jeg tipper dette er kontaktinfo til ditt lokale eltilsyn Anonymkode: f26a2...a56
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #19 Skrevet 9. mars 2019 Om det har gått mer enn tre måneder siden den forrige midlertidige kontrakten din gikk ut og den du leier av ikke har gitt deg noen form for flyttevarsel eller på annen måte bedt deg flytte fordi kontrakten er utløpt, så har du i prinsippet en tidsubestemt kontrakt som ikke trengs å fornyes: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-17 § 9-2.Tidsbestemte leieavtaler "Fortsetter leieforholdet i mer enn tre måneder etter utløpet av den avtalte leietid uten at utleieren skriftlig har oppfordret leieren til å flytte, er leieavtalen gått over til å være tidsubestemt" Så dette trenger du ikke tenke så mye på. Ville vært mer bekymret over at han ikke gidder å fikse noe, så jeg ville uansett sett meg etter et annet sted å bo. Anonymkode: a7990...8af
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #20 Skrevet 11. mars 2019 Jeg fikk kontakt med huseiern i dag. Han sa at han egentlig ønsker å selge denne delen, jeg leier og at det er derfor han har vært litt vanskelig å få tak i. Han sa også at jeg kan bruke 3 mnd. til å finne meg en annen leilighet fra april av. Han sa at han lovet at jeg skulle få hele depositumet. Når jeg flytter, og at jeg kan flytte før hvis jeg får en ny leilighet før det har gått tre måneder. Anonymkode: c6d70...883
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå