Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som vet hva som defineres som en hekt? Kan det være noen som ikke gir deg bekreftelse tilbake foreksempel? Og som du ser bare noen ganger i mnd? 

Anonymkode: 769e0...c53

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på det som en kjærlighetssorg som "aldri" går over. Og at man gjerne bruker mer tid enn man burde på å tenke på personen, følge med dersom man kan, stalke på sosiale medier osv. Og at man ikke kommer seg over eller videre, da er man hekta. Jeg har vært det og det var ikke et sted jeg vil være igjen. 

Anonymkode: d7497...f53

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det som en enveisgreie, man er hekta på noen som ikke returnerer interessen. Om det var gjensidig ville det vært et forhold eller gryende forhold.

Anonymkode: 25f4a...d2a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fra tara av alle ting:

«I boken "Hekta på et håp om kjærlighet" har Nora skrevet dagbok om de 152 dagene med "Frank", mens Sissel skriver om hekta-fenomenet i et psykologisk perspektiv. Hun har hentet fagstoff fra hele verden for å forklare det romantiske hektet.

- Uforutsigbarhet, periodisk belønning, av- og påkoblingsmekanismer, og varm- og kald-strategier kan skape avhengighet hos både mennesker og dyr, avslutter Sissel.»

Anonymkode: a44c6...4d2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra tara av alle ting:

«I boken "Hekta på et håp om kjærlighet" har Nora skrevet dagbok om de 152 dagene med "Frank", mens Sissel skriver om hekta-fenomenet i et psykologisk perspektiv. Hun har hentet fagstoff fra hele verden for å forklare det romantiske hektet.

- Uforutsigbarhet, periodisk belønning, av- og påkoblingsmekanismer, og varm- og kald-strategier kan skape avhengighet hos både mennesker og dyr, avslutter Sissel.»

Anonymkode: a44c6...4d2

Ånei, jeg tror jeg har blitt hektet. Hva gjør man med det når man må møte den personen og ikke kan kutte den ut? 

AnonymBruker
Skrevet

Er også i et hekt. Akkurat nå er min hekt på ferie med sin nye flamme. Jeg er lamslått av sorg.

Anonymkode: cab24...733

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er også i et hekt. Akkurat nå er min hekt på ferie med sin nye flamme. Jeg er lamslått av sorg.

Jeg skjønner ikke helt når jeg ble hektet egentlig. Og er dritsur fordi jeg ser nå hva han har drevet med. Selv om jeg har mistenkt at han bruker meg som selvtillitsboost.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt når jeg ble hektet egentlig. Og er dritsur fordi jeg ser nå hva han har drevet med. Selv om jeg har mistenkt at han bruker meg som selvtillitsboost.

Er nok det de gjør. De får selvtillit når de vet vi fortsatt er svake for dem. De styrer oss som majorettdukke. Jeg må ut av det. Jeg vet det er ikke bra. Men så vanskelig det er. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er nok det de gjør. De får selvtillit når de vet vi fortsatt er svake for dem. De styrer oss som majorettdukke. Jeg må ut av det. Jeg vet det er ikke bra. Men så vanskelig det er. 

Nå skal det sies at det aldri blir noe mellom oss. Men frustrende at han legger opp til noe også trekker seg igjen. Foreks skal vi på kurs med jobben, jeg har tatt meg fri og sier at jeg er glad for det selv om det hadde vært hyggelig å opplevd den turen med han. Så sier han at det tydeligvis ikke var hyggelig nok siden jeg har tatt meg fri. Så sier jeg at hvis han gjør det hyggelig for meg så kan jeg dra alikevell. Da sier  han at det må jeg finne ut av??? Og sånn holder han på, kald og varm om hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal det sies at det aldri blir noe mellom oss. Men frustrende at han legger opp til noe også trekker seg igjen. Foreks skal vi på kurs med jobben, jeg har tatt meg fri og sier at jeg er glad for det selv om det hadde vært hyggelig å opplevd den turen med han. Så sier han at det tydeligvis ikke var hyggelig nok siden jeg har tatt meg fri. Så sier jeg at hvis han gjør det hyggelig for meg så kan jeg dra alikevell. Da sier  han at det må jeg finne ut av??? Og sånn holder han på, kald og varm om hverandre. 

Men samme det, viktigste for meg var å finne ut av hva som skjer med meg, og nå vet jeg hva jeg skal gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også hekta på en douche. Jeg har fiksa meg date med en ny i morgen, men tenker fremdeles steinhardt på han andre, fem måneder etter at han forduftet.

Føler meg tragisk som har kjærlighetssorg på grunn av en fyr som aldri har brydd seg.

Anonymkode: ad475...403

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Kutt all kontakt så langt du kan. Kjipt at dere jobber sammen, og bra at du tok deg fri!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som vet hva som defineres som en hekt?

Kan det være noen som ikke gir deg bekreftelse tilbake foreksempel?

Og som du ser bare noen ganger i mnd? 

Monokjærlighet. Ja. Ja.

Anonymkode: 55fbe...5fd

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Noen her som vet hva som defineres som en hekt? Kan det være noen som ikke gir deg bekreftelse tilbake foreksempel? Og som du ser bare noen ganger i mnd? 

Been there done that!

Når vi ikke klarer å gå

Medavhengighet og hekt

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Mamina skrev:

For en flott blogg 😊 Jeg tror jeg kommer til å ta den «jeg bryr meg ikke» taktikken. Og krysser fingrene for at den funker, kjenner at jeg blir litt sur på han når jeg har skjønt taktikken hans. 

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

For en flott blogg 😊 Jeg tror jeg kommer til å ta den «jeg bryr meg ikke» taktikken. Og krysser fingrene for at den funker, kjenner at jeg blir litt sur på han når jeg har skjønt taktikken hans. 

Takk! Så hyggelig at du likte den, håper den kan hjelpe deg litt akkurat som den har hjulpet meg 🙂
Om det er "Gråsteins-metoden" du mener så er det en veldig god ide!

Det kommer til å bli bra tilslutt:nordvesta:

Anonymkode: e13a7...754

Gjest Tutte
Skrevet

En hekt er et usunt forhold preget av avhengighet. Ikke kjærlighet, men å være besatt og avhengig av partneren og dette tar over livet på en negativ måte. Der gjensidig kjærlighet gjør en lykkelig og bra, gjør altså en hekt det motsatte. Kjærlighet gjør ikke vondt men det gjør hekt, det er et viktig kjennetegn.

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, Tutte skrev:

En hekt er et usunt forhold preget av avhengighet. Ikke kjærlighet, men å være besatt og avhengig av partneren og dette tar over livet på en negativ måte. Der gjensidig kjærlighet gjør en lykkelig og bra, gjør altså en hekt det motsatte. Kjærlighet gjør ikke vondt men det gjør hekt, det er et viktig kjennetegn.

Vi begge har forpliktelser så det kan ikke bli oss. Han holder meg hektet ved å gi meg bekreftelse også trekke seg tilbake som om ingenting har skjedd. Jeg er ikke forelsket men har vært og er betatt. 

AnonymBruker
Skrevet
På 8.3.2019 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det som en enveisgreie, man er hekta på noen som ikke returnerer interessen. Om det var gjensidig ville det vært et forhold eller gryende forhold.

HVAH? Nei. Jeg følte meg ikke bra nok og var avvisende. Jeg er den som sitter igjen med følelsene og savner den tiden han tekstwt meg. Men jeg analyserte alt så det ble ødelagt i stedet.

Anonymkode: 86e8e...585

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig vondt å være hektet. En får bekreftelse, men en kommer aldri videre. Han er forsåvidt ærlig med meg, han vil rett og slett ikke i forhold, så det er ikke sånn at han lyger om de store følelsene til meg heller. Allikevel så blir jeg, og det verste er at JEG ikke vil gå heller. Men.. når sånt skal sies så har det blitt bedre. Den lammende hektingen er mye forsvunnet, jeg jobber med tankene for å ikke tenke for mye på hele greia. Jeg vet ikke om jeg egentlig er forelsket eller om det er mer seksuell tiltrekning, spenningen med det.

Jeg tror ikke han her "har hektet" meg med vilje eller ondskap. Han liker meg, liker sex og flørten. Men.. altså han liker meg ikke NOK til å ville noe mer.. og han ønsker ikke å bruke tid til å finne ut av det heller, siden han ønsker ingen forhold. 

Anonymkode: 2a0fc...493

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...