AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #1 Skrevet 8. mars 2019 Jeg får nå råd til å spare ca 1000,- (jada, det er ikke mye) men dette blir 12.000,- om ikke mer. Jeg har ikke råd til å miste/risikere å miste penger. Siden det kun er 1000,- i mnd. Er det så lite at det bør bare inn på den ene sparekontoen jeg allerede har i nettbanken? Målet er å spare til depositum 25.000,- pluss møbler og flytte bil. Har tre år på meg. Hva ville du gjort. K30. Anonymkode: 50ce4...700
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #2 Skrevet 8. mars 2019 Jeg ville satt det inn på sparekontoen min som jeg har 2,2 % rente på. Anonymkode: 16841...ddd 1
Knirke Skrevet 8. mars 2019 #3 Skrevet 8. mars 2019 Hvis du ikke har råd til å miste pengene er sparekonto den eneste muligheten 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #4 Skrevet 8. mars 2019 1 minutt siden, Knirke skrev: Hvis du ikke har råd til å miste pengene er sparekonto den eneste muligheten Ja, det er det jeg tror er best for meg. Anonymkode: 50ce4...700 1
Aires Skrevet 8. mars 2019 #5 Skrevet 8. mars 2019 38 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er det jeg tror er best for meg. Anonymkode: 50ce4...700 Sparekonto er rent tap i lengden, TS. Inflasjonen er høyere enn renten du får. Sett pengene inn i et indeksfond. Med fordeling hver måned skal det ekstremt mye til for at du taper penger om du har 3 år på deg til å nå målet ditt.
Mich Skrevet 8. mars 2019 #6 Skrevet 8. mars 2019 Ja, man taper penger på å spare i sparekonto i lengden, men på et 3 år vil ikke det utgjøre så mye siden det er et så kort tidsperspektiv. Jeg ville heller ha puttet pengene inn i en sparekonto med høy rente. Se gjerne på forbrukslånbanker, siden de gir mye høyere rente på sparekontoer enn vanlige banker. Bare sjekk at de er med i Bankenes Sikringsfond. Se på finansportalen for å finne bankene med høyest innskuddsrente. 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 1 minutt siden, Mich skrev: Ja, man taper penger på å spare i sparekonto i lengden, men på et 3 år vil ikke det utgjøre så mye siden det er et så kort tidsperspektiv. Jeg ville heller ha puttet pengene inn i en sparekonto med høy rente. Se gjerne på forbrukslånbanker, siden de gir mye høyere rente på sparekontoer enn vanlige banker. Bare sjekk at de er med i Bankenes Sikringsfond. Se på finansportalen for å finne bankene med høyest innskuddsrente. 🙂 Flott! Takk for tips . Anonymkode: 50ce4...700
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 3 hours ago, Aires said: Sett pengene inn i et indeksfond. Med fordeling hver måned skal det ekstremt mye til for at du taper penger om du har 3 år på deg til å nå målet ditt. Det er en langt fra ubetydelig sjanse for at børsene er lavere om 3 år enn de er i dag. Med handelskrig, oppblåste børspriser på grunn av billige lån og en amerikansk president som skifter mening fra time til time kan alt skje. Anonymkode: b907e...fd0
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #9 Skrevet 9. mars 2019 TS- Instabank har rente på 1.90. Det er mye høyere enn f.eks høyrentekontoen min hovedbank gir meg! Det tar deg 10min å opprette konto i Instabank og det koster ingenting. Fordelen er at du har pengene ute av syne så det skal mer til før du bruker dem. For å bruke sparepengene mine i Instabank må jeg logge inn der og overføre til min egen bank. Da jeg hadde sparepengene mine i hovedbanken (banken jeg får lønn inn og som jeg har visakortet knyttet til) brukte jeg alltid opp sparepengene. De sto jo der når jeg logget inn, tok 1 min å overføre sparepengene. Det er mitt beste tips, funker kjempebra her! Anonymkode: 81ca6...79f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #10 Skrevet 9. mars 2019 Før du velger bank å spare i, må du undersøke om det er noe minstebeløp for beste rente. Hos noen banker får man ikke best rente for beløp under kr 50 000,-. Se på finansportalen.no under banksparing, legg inn beløpet og alderen din, og se på hva som kommer frem. Utover det, vil nok ikke renter på et så lite beløp utgjøre noen forskjell i forhold til sparehorisont. Her blir det nok den månedlige sparingen som teller 98 % (forutsatt rente på 2%). Raskeste veien til målet , er altså å klare å øke sparingen. Husk at det finnes andre indirekte måter å spare på : meld deg inn i coop, trumf, Æ, så opparbeider du deg bonus/får cashback når du handler. Plukk opp tomflasker du finner, det er penger i det og ! Er du medlem av et boligbyggelag, benytt medlemsfordelene, f eks bonus/rabatt i ulike butikker/ved bruk av ulike tjenester. Om du har kapasitet, begynn som Mystery Shopper. Da tjener du noen kroner på å teste kundeservice. Og NB!! Husk at kontoen du sparer på er "ikke rørbar". Den må du "glemme", og ikke la deg friste til å bruke. Lykke til med sparingen. Anonymkode: 02808...b20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå