Gå til innhold

Når begynte du med mammabukser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ikke akkurat slank, og akkurat nå er det helt fint og behagelig å bruke tights, men mine gamle høytlivsbukser kan jeg glemme! 

Jeg er i uke 8 nå og magen føles så øm og oppblåst. Det er ikke det at magen har vokst eller at buksene ikke passer, men jeg fikser ikke noe som strammer rundt magen. Og innimellom skulle jeg gjerne kunne brukt tettsittende bukser som ser litt bedre ut enn tights.. 

når begynte dere med mammaklær?

Anonymkode: 467bd...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte en strikk i knapphullet og mellom knappen på buksene en stund, sånn at jeg kunne bruke de gamle buksene men med knappen åpen. Det gikk en stund. Husker jeg hadde det i hvert fall i uke 12. Selvfølgelig da med bluse eller genser over for å skjule at man gikk med buksa åpen :)

Husker ikke eksakt når jeg måtte kaste inn håndkleet og kjøpe meg graviditetsbukser. Dette er lenge siden, så å gå med tights var ikke in da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri. Brukte bare vanlige tights og elastiske bukser.

Anonymkode: 1b724...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Million skrev:

Jeg brukte en strikk i knapphullet og mellom knappen på buksene en stund, sånn at jeg kunne bruke de gamle buksene men med knappen åpen. Det gikk en stund. Husker jeg hadde det i hvert fall i uke 12. Selvfølgelig da med bluse eller genser over for å skjule at man gikk med buksa åpen :)

Husker ikke eksakt når jeg måtte kaste inn håndkleet og kjøpe meg graviditetsbukser. Dette er lenge siden, så å gå med tights var ikke in da.

Ja det går jo an. Jeg bruker mye treningstights i hverdagen men merker at de som er litt høye på livet og litt stramme er ubehagelig å ha på. Blæh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri. Brukte bare vanlige tights og elastiske bukser.

Anonymkode: 1b724...9f9

Gjør jo det mesteparten av tiden, men føler liksom for å ha noen ordentlige bukser hvis jeg vil pynte meg litt eller noe. Som sagt er jeg ikke slank, så det er ikke overalt jeg går i mine comfy tights😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var ganske slank, og ble så oppblåst at jeg begynte med gravidbukser i uke 6! 

Har en jobb der man absolutt ikke kan vase rundt i tights eller joggebukser. 

Anonymkode: 21862...3cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang kjøpte jeg mammajeans i uke 8-10, tror jeg. Tynn og oppblåst! :ler:

Andre gang gikk jeg i vanlige jeans og bukser til par-og-tjue uker. Liten mage. 

Kan ikke gå i tights på jobb. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Normal slank, kjøpte første mammabukser i uke 17. Men dette var på sommeren, så ville kanskje startet noen uker før på vinteren, siden bruker mer bukser da. 

Anonymkode: dd8fe...9de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke med første, men nå kjøpte jeg en mammabukse i uke 15. Magen kom veldig tidlig, men før det gikk jeg mye med strømpebukse og kjoler, og videre bukser som ikke strammet. Klarte heller ikke å gå med noe som strammet, det ble jeg dårlig av. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte første paret med mammabukser i uke 17, men brukte noen vide slacks som ikke stramma i ukene fram til det. Om du finner bukser med stretch-panel i siden (vet ikke om noen fører det i Norge, men f.eks. Gap Maternity har en del eksempler) så er det et fint alternativ når magen egentlig ikke er så stor. (Sånne klassiske mammajeans de har på H&M, skjært under magen med stretch-stoff som går over hele magen, funker best når man har skikkelig babymage mot slutten). Syns også Boob Design (svensk merke) har en del fine bukser som passer på jobben uten å se ut som gravidbukser.

Anonymkode: f1e43...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som andregangsfødende kjøpte jeg 1 gravidbukse i uke 34, til da brukte jeg joggebukser, strikk i egne bukser og tights. Ble bomkjøp, den var mer ubehagelig enn buksene jeg brukte fra før. Det strammet rundt magen, og den ble for vid ellers.

Med første brukte jeg kjoler og tights, og 1 gravidbukse mellom uke 21-25. 

Anonymkode: c3c0c...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uke 11-12. Brukte ellers freddy wr.up frem til uke 34, da fikk jeg mye vann i kroppen.

Anonymkode: 74775...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første mann tror jeg jeg brukte gravidebukse nesten fra første mulighet! 😄  Tror jeg kjøpte første buksa rett etter testen var tatt! :)Jeg var så stolt, og det var så stas! Jeg likte at jeg så mer gravid ut enn jeg var med den. Med nr to og tre begynte jeg mye senere, husker ikke eksakt, bare at jeg i allefall hadde på ultralyden i uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå med nr 2 begynte jeg rundt uke 7-8. Oppblåst og ubehagelig med vanlige bukser, tights er ikke et alternativ i min jobb. Gravidbukse er noe av det beste med å være gravid. Gidder virkelig ikke gå med magesmerter fra press fra oppblåsthet og stram bukse. Bruker stort sett sorte mamma-jeans fra HM. 

Anonymkode: 8c53c...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynte med mammabukser i uke 32, brukte vanlige jeans med strikk i knappehullet før det. 

Anonymkode: 279a1...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Aldri. Jeg kjøpte bare ei helt vanlig bukse i et par nr. større. Nå, etter 10 år, er den altfor liten, haha.

Anonymkode: 782f4...512

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En gang mellom uke 25-30 med første og uke 15-20 med nr to. 

Brukte dem tidligere andre gangen pga jeg faktisk hadde så mange bukser liggende etter sist. 

Anonymkode: c9444...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel rundt uke 12 tror jeg. Begynte å vise veldig tidlig, sikkert fordi jeg er så liten og tynn. (Det er ihvertfall det jeg får høre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...