Gå til innhold

Har prisene generelt steget noe voldsomt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at maten har tatt et alvorlig hakk opp på pris. Gjelder det mye annet også? Bare ser prisene på gamle traktorer har doblet seg siden sist jeg så etter for 2 år siden kanskje.

Anonymkode: a21f1...a7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er helt sjokkert selv om prisene . alle som driver en forretning skal plutselig ta sinnsykt høy pris for alt, norge er svindyrt, alt koster penger, bare å puste oksygen her koster. ingenting er gratis lengre eller koster 10 kr

Skrevet

Det hørtes veldig pussig ut, så jeg ville lett etter andre årsaker enn generell prisøkning

Skrevet

Jepp. For å ikke snakke om strømmen, bompenger, bensinpriser, og det sinnsøke økningen i skatter generelt. 

Vi sitter igjen med mindre og mindre av de pengene vi jobber for selv. Mye fordi vi skal fø på stadig flere sosialklienter. Enten de er importert eller har en duagnose ingen hadde hørt om før. Utbrendthet, sosial angst, stress, depresjon osv. osv. 

Det blir stadig ferre av oss som drar lasset, og flere som sitter oppå. Så alt blir dyrere for oss og lasset tyngre å dra. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Morpheus said:

Jepp. For å ikke snakke om strømmen, bompenger, bensinpriser, og det sinnsøke økningen i skatter generelt. 

Vi sitter igjen med mindre og mindre av de pengene vi jobber for selv. Mye fordi vi skal fø på stadig flere sosialklienter. Enten de er importert eller har en duagnose ingen hadde hørt om før. Utbrendthet, sosial angst, stress, depresjon osv. osv. 

Det blir stadig ferre av oss som drar lasset, og flere som sitter oppå. Så alt blir dyrere for oss og lasset tyngre å dra. 

De av innvandrerne som kommer f.eks. fra Syria har klart seg ganske bra i Norge så langt, men vi tar inn mange mennesker som i realiteten aldri kommer til å kunne fungere i Norge. Jeg har en venninne som jobber i flyktningtjenesten i kommunen sin, og hun forteller at de må lære noen av de som kommer hvordan lysbrytere fungerer siden de aldri har brukt slikt "utstyr" før. Når man er 40 år gammel og kommer til Norge som analfabet så sier det seg selv at det ikke kommer til å fungere.

Anonymkode: eabbf...b4a

• Liker 1
Skrevet

Hmmmm, jeg sitter igjen med mer enn før, og med unntaket av strømmen, som jeg til dels skjønner problemet med, så ser jeg egentlig ikke problemet. (Annet enn at det har blitt mye være for nedre middelklasse)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Morpheus skrev:

Bensinprisen har faktisk ikke steget på en god stund, heller gått ned. Det har med globale markedet å gjøre, så ikke helt bra for norge as kanskje. Skatten har bare økt for de med dårlig økonomi under blå regjering, de med  grei økonomi har fått skattelette.

Tror heller det har blitt færre norske som går på sosialen de senere årene. Folk fra enkelte nasjoner øker nok denne litt. En stadig eldre arbeidsstok gjør at det blir en del sykemeldinger, så her må det nok betales noe ja. Det hjelper heller ikke på at det stadig blir flere oppgaver på færre personal i det offentlige. Og at kommunene/ arbeidsgivere, bare bryr seg om kommunens/ egen økonomi og ikke statens økonomi.

Det er kostnader, men det er også mer komplekst. Uten tvil bare værre fremover, med den høye andelen av eldre og innvandring. Er ren logikk det. Samtidig vil det ikke være jobber for folk uten høy kognitiv kapasitet og sosial kapasitet i fremtiden, det kommer til å bli et kjempe problem. Da kommer det til å bli en del flere rike og en del flere fattige. Noe som betyr at de rike må kaste på litt ekstra kr i skatt hvis en vil unngå fattigdom.

Vi betaler historisk sett ikke mye skatt akkurat nå heller.

Anonymkode: a21f1...a7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

H melk 18,90. Kjøttdeig 400 gr 59,90. 1 plate sjokolade 49,90. 1 pk potetgull 39,90. 1 liten stratos 17,90. 1 brød 39. 2 små laks 59,90. 

Hårreisende å kjøpe mat om dagen. Norge er snart kun for rikmannsfolk. 

Anonymkode: b4a96...27f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

H melk 18,90. Kjøttdeig 400 gr 59,90. 1 plate sjokolade 49,90. 1 pk potetgull 39,90. 1 liten stratos 17,90. 1 brød 39. 2 små laks 59,90. 

Hørt om first price, ekstra ol.? Denne uken har jeg brukt 250,- på mat. 3 måltider PR. Dag. 

Anonymkode: 82c6e...a7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du handler på feil sted. Sjokoladeplater er stadig på salg i flere butikker. Jeg kjøper av prinsipp aldri sjokolade for mer enn 40kr, venter til de har tilbud og hamstrer inn da. Stratos har de ofte for 10kr på 10kr salget til Spar. Kjøttdeig er ikke noe enn trenger ofte, gå for fisk på kiwi - de har satt ned prisene der. Eller gå for 2 karbonadedeiger for 80kr på coop. 

Anonymkode: 32626...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Til alle her inne som klager- strømprisene og bensinprisene i norge er ikke høye ifh veldig mange andre land. Norge er et av de landene som bruker minst av lønnen vår til mat. Har en mistanke om at mange av dere som klager aldri har bodd i utlandet. 

Anonymkode: 32626...7fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...