Gå til innhold

Bekymret for musikken 12-åringen hører på

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har av en eller annen grunn blitt storfan av heavy metall. Ikke "snille" og uskyldige ting som Def Leppard, Iron Maiden og Kiss, men brutal undergrunnsmetall fra 80-tallet, som Venom, Possessed, Hellhammer, Death og Slayer, med tekster om Satan, helvete, vampyrer, Holocaust og nekrofili.

Er det grunn til bekymring?

Anonymkode: 8d293...41f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg ikke. Mitt inntrykk av heavy metal miljøet er at det er et av de bedre ungdomsmiljøene der ute, selv om de ser "skumle" ut og hører på skummel musikk.

Har du snakket med han om det? Hva er grunnen til at han har gått over til en sånn musikksjanger? Det er kanskje litt forskjell på om det er fordi han er i et gryende metal-miljø, om det er fordi han synes det er tøft spennende og det er et startende ungdomsopprør eller om det er fordi han har en morbid interesse for det en del av låtene handler om.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Mange barn som hørte på dette der på 80- og 90-tallet uten at det gikk til helvete med dem av den grunn. 

Anonymkode: 19595...26d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Mange som har oppvokst med den musikken som er voksne i dag. La ham nå bare høre på. 

Anonymkode: 9efaa...e40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Metalheads er en av de bedre gruppene unge folk kan havne i! Musikken skaper et fellesskap, og det er kloke hoder. Det blir folk av dem også :)

Anonymkode: ab5eb...3be

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har av en eller annen grunn blitt storfan av heavy metall. Ikke "snille" og uskyldige ting som Def Leppard, Iron Maiden og Kiss, men brutal undergrunnsmetall fra 80-tallet, som Venom, Possessed, Hellhammer, Death og Slayer, med tekster om Satan, helvete, vampyrer, Holocaust og nekrofili.

Nei! 😂 hadde ikke vært bekymret. 

Elsket slikt som 12 åring selv og kunne kjøre den stilen lenge. Har aldri skadet noen, har ikke denne stilen nå og er ellers normal. 

Anonymkode: c0a23...4b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En gang i tiden var foreldre bekymret for ungdommen som hørte på Elvis :) 

Anonymkode: 218f4...90c

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også inntrykk av at metalheads er gode folk. De er skumle utenpå og myk inni. Hovedsaklig liker de bare musikken. Noen lever seg inn i det og finner et fellesskap i den mørke stilen. De er ikke satanister for det.

Anonymkode: feed6...2ce

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Slayer er rimelig usykldig.

Anonymkode: af8b1...c68

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så bra!!

Det var en periode 9-åringen likte sånn der listemusikk. Da ble jeg bekymra!

Anonymkode: b7072...b00

• Liker 14
Skrevet

Jobber i vaktbransjen, for og si det sånn det er ikke metall miljøet vi sliter med på konserter, det er hip hop og trance miljøet. Metall miljøet er de som er snillest og lettest og ha med å gjøre. :) la han rocke videre du 😎

• Liker 26
Gjest BearMama
Skrevet

Rap er ikke så mye bedre med bitches and ho’s...

Det går nok helt fint...

Skrevet (endret)
7 minutter siden, BearMama said:

Rap er ikke så mye bedre med bitches and ho’s...

Det går nok helt fint...

Vil mye heller høre en tøff rap sang som handler om rumpe og bitches, enn en forferdelig sang som omhandler masse skrik til satan. 
Si til sønnen din at han kan bli mentalt skadet for livet av å høre på slike sanger.. det er helt grusomt og burde ikke bli kalt for musikk engang.. 

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir glad inni meg når ungdommen oppdager kvalitetsmusikk, du har all grunn til å være stolt.

• Liker 8
Skrevet

Nei. Ingen grunn til bekymring. Les deg litt opp på musikken osv. Jeg liker heavy metal selv, men ingen av de du nevner riktignok. Men det var porten inn til klassisk musikk for meg 🙂 bra musikk. Det røsker litt i sjelen. Trommer og bass er bra for oss. Les! 

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

De snilleste folka jeg kjenner hører på den type musikk, hadde ikke vært bekymret.

Skrevet
1 minutt siden, Leifr said:

Jeg blir glad inni meg når ungdommen oppdager kvalitetsmusikk, du har all grunn til å være stolt.

Elsker ironien! 😂 (Går utifra det)

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Missk89 said:

Jobber i vaktbransjen, for og si det sånn det er ikke metall miljøet vi sliter med på konserter, det er hip hop og trance miljøet. Metall miljøet er de som er snillest og lettest og ha med å gjøre. :) la han rocke videre du 😎

Dette er jeg helt enig i etter flere års arbeid i festivalbransjen. Jeg har inntrykk av at mange i metallmiljøet også liker serier og comic books og gaming etc og at de svært ofte er veldig respektfulle og trivelige! Trancemiljøet har mye festdoping og hiphoppere er oftest de som skal være tøffest i trynet og skaper trøbbel.. 

Anonymkode: a01b8...b32

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, FunnyBoy123 skrev:

Vil mye heller høre en tøff rap sang som handler om rumpe og bitches, enn en forferdelig sang som omhandler masse skrik til satan. 
Si til sønnen din at han kan bli mentalt skadet for livet av å høre på slike sanger.. det er helt grusomt og burde ikke bli kalt for musikk engang.. 

For noe tull!!!😂🙈

Anonymkode: b7072...b00

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

De snilleste folka jeg kjenner hører på den type musikk, hadde ikke vært bekymret.

Enig. Heavy metal folk er de beste. Det er jo ikke tull engang. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...