Runnershigh Skrevet 8. mars 2019 #1 Skrevet 8. mars 2019 Jeg skal ha jenta mi én dag hjemme i uka når hun starter i barnehagen. Jeg lurer på hvilken dag jeg bør velge? Foreløpig står valget mellom onsdag og fredag. Onsdag tenker jeg er lurt for at hun skal få en fridag midt i uka, slik at hun aldri er mer en 2 dager i strekk i barnehagen. Hun er jo bare drøye året når hun starter, og barnehagelivet tærer jo på enrgien til smårollingene. Samtidig lurer jeg på om det blir for oppstykket for henne. Me onsdager fri vil det jo bli 2 dager på, 1 dag av, 2 dager på, 2 dager av. Og slik vil jo ukene gå... Velger jeg fredag får hun jo langhelg hver uke, men må ha være 4 dager i strekk i barnehagen. Men blir jo mer kontinuitet for henne. Hmmm... Vanskelig valg! Noen med gode innspill eller erfaringer? Jeg ønsker å velge den dagen som er best for henne, og ikke hva som gagner meg selv best mtp langhelg osv...
Belima Skrevet 8. mars 2019 #2 Skrevet 8. mars 2019 Hør først med barnehagen hva de synes. Vet at datteren til min niese har fri hver onsdag, men det er kun fordi moren har fri den dagen. Noen barnehager har dager hvor det foregår spesielle "ting", så finn ut det før du bestemmer deg for hvilken dag det skal bli. Ta en tlf og sjekk det. 😀 4
Bokdamen Skrevet 8. mars 2019 #3 Skrevet 8. mars 2019 @Belima har et veldig godt poeng. Hvis onsdag f.eks er turdag vil hun alltid gå glipp av den om dere hjemme den dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #4 Skrevet 8. mars 2019 Vi prøver å legge opp ukene ut i fra når barna har fridager. Der jeg jobber har mange fri onsdager, så da legger vi ikke turdager og andre spesielle ting til den dagen. Mine barn hadde fri onsdager helt til siste året i bhg. Syns det er helt perfekt. Merket jo selv også at det var godt med en fridag midt i uka 🙂 Anonymkode: 44cde...fec 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #5 Skrevet 8. mars 2019 Jeg hadde valgt onsdag. Jeg har ofte mitt barn hjemme midt i uka, og han får hvilt seg opp ser jeg Anonymkode: 697ab...e17 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #6 Skrevet 8. mars 2019 Jeg hadde gått for fredag. Så kunne man hatt lenger kvalitetstid sammen fra tors etter bhg til mandag morgen. Anonymkode: ce997...64b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 Her hadde barnet fri hver onsdag, fungerte helt supert. Anonymkode: f9761...790
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 Jeg ville tatt onsdag Anonymkode: 5e84b...e2b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #9 Skrevet 8. mars 2019 Jeg hadde valgt onsdag. Anonymkode: 502ea...4f5
Pearl2.0 Skrevet 8. mars 2019 #10 Skrevet 8. mars 2019 Jeg hadde forlenget helgen, uten tvil😊 så blir det ikke noe ny oppstart på torsdag etter en dag fri på onsdag👍 4
Sylveon Skrevet 8. mars 2019 #11 Skrevet 8. mars 2019 Snakk med barnehagen. Finn ut hva de gjør på de forskjellige ukedagene og hva som f. eks er turdag 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #12 Skrevet 8. mars 2019 Ville valgt onsdag uten tvil. Anonymkode: 51eff...cd3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #13 Skrevet 8. mars 2019 Jeg ville valgt mandag Anonymkode: 68ba9...ae2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #14 Skrevet 8. mars 2019 Her ville jeg gjerne ha eldste hjemme på onsdager, men da var det jo turdag så det utgikk. Erfarte etter hvert at barnet ville i barnehagen, og det var lettere å ha han hjemme på mandag enn på onsdag, siden han på mandag hadde vært hjemme hele helga og hadde vent seg til det, slik at på mandager ble det ikke noe mas om å gå i barnehagen. Fredager kan sikkert fungere til samme formål. Anonymkode: 48589...edd 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #15 Skrevet 8. mars 2019 Her syns jeg onsdag passer foreløpig, med god erfaring. Han blir altfor sliten etter 4 dager, så en pause etter to dager er veldig greit. Men flytter det nok til fredagen når han blir litt større for å få mulighet til langhelg og litt ekstra kos. Anonymkode: 26558...64b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #16 Skrevet 8. mars 2019 Jeg har bevisst valgt at barna mine ikke skal ha fri onsdager, og grunnen til det er at da er det mange andre som har fri, så onsdag er ofte en rolig og fin dag i barnehagen. Om jeg kunne valgt en fridag til barnet mitt hadde jeg valgt tirsdager, for da er det møtedag i vår barnehage. Møtedager er ofte en dårlig dag, mindre personale tilgjengelig for barna og ikke noe spesielt opplegg. Men siden jeg jobber i barnehagen jeg har barna mine i får jeg ikke fri på tirsdager. Vi har valgt å ha 100% plass til barna, så får de heller fri en dag i uka det passer. Jeg har en fridag i uka, og samboeren min jobber skift og kan ta dem fri en dag. Da kan vi tilpasse så de kan få gå i barnehagen om det skjer noe spesielt, har vi fri og de er i barnehagen har de uansett korte dager. Er det noe spesielt vi må en dag, feks legebesøk, tannlege, slipper vi å kjøpe ekstra dag i barnehagen. Koster uansett bare 200 kr ekstra i måneden for 100 % plass, i forhold til 80 %. Anonymkode: 47059...c2f 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #17 Skrevet 8. mars 2019 Kan også tilføye at i begynnelsen er det ofte lenge med tre dager fri i strekk, blir lenge borte fra barnehagen for en 1 åring. Kommer jo selvsagt an på barnet da Anonymkode: 47059...c2f
Runnershigh Skrevet 9. mars 2019 Forfatter #18 Skrevet 9. mars 2019 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bevisst valgt at barna mine ikke skal ha fri onsdager, og grunnen til det er at da er det mange andre som har fri, så onsdag er ofte en rolig og fin dag i barnehagen. Om jeg kunne valgt en fridag til barnet mitt hadde jeg valgt tirsdager, for da er det møtedag i vår barnehage. Møtedager er ofte en dårlig dag, mindre personale tilgjengelig for barna og ikke noe spesielt opplegg. Men siden jeg jobber i barnehagen jeg har barna mine i får jeg ikke fri på tirsdager. Vi har valgt å ha 100% plass til barna, så får de heller fri en dag i uka det passer. Jeg har en fridag i uka, og samboeren min jobber skift og kan ta dem fri en dag. Da kan vi tilpasse så de kan få gå i barnehagen om det skjer noe spesielt, har vi fri og de er i barnehagen har de uansett korte dager. Er det noe spesielt vi må en dag, feks legebesøk, tannlege, slipper vi å kjøpe ekstra dag i barnehagen. Koster uansett bare 200 kr ekstra i måneden for 100 % plass, i forhold til 80 %. Anonymkode: 47059...c2f Hadde det ikke vært for at jeg får 1.500kr i kontantstøtte ved 80% plass, så hadde jeg nok gjort som deg Endret 9. mars 2019 av Runnershigh
Runnershigh Skrevet 9. mars 2019 Forfatter #19 Skrevet 9. mars 2019 På 8.3.2019 den 13.55, Belima skrev: Hør først med barnehagen hva de synes. Vet at datteren til min niese har fri hver onsdag, men det er kun fordi moren har fri den dagen. Noen barnehager har dager hvor det foregår spesielle "ting", så finn ut det før du bestemmer deg for hvilken dag det skal bli. Ta en tlf og sjekk det. 😀 Godt poeng! Jeg får ringe barnehagen og høre. De har sikkert også gjort seg noen erfaringer på hva som er best for disse små
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #20 Skrevet 9. mars 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bevisst valgt at barna mine ikke skal ha fri onsdager, og grunnen til det er at da er det mange andre som har fri, så onsdag er ofte en rolig og fin dag i barnehagen. Om jeg kunne valgt en fridag til barnet mitt hadde jeg valgt tirsdager, for da er det møtedag i vår barnehage. Møtedager er ofte en dårlig dag, mindre personale tilgjengelig for barna og ikke noe spesielt opplegg. Men siden jeg jobber i barnehagen jeg har barna mine i får jeg ikke fri på tirsdager. Vi har valgt å ha 100% plass til barna, så får de heller fri en dag i uka det passer. Jeg har en fridag i uka, og samboeren min jobber skift og kan ta dem fri en dag. Da kan vi tilpasse så de kan få gå i barnehagen om det skjer noe spesielt, har vi fri og de er i barnehagen har de uansett korte dager. Er det noe spesielt vi må en dag, feks legebesøk, tannlege, slipper vi å kjøpe ekstra dag i barnehagen. Koster uansett bare 200 kr ekstra i måneden for 100 % plass, i forhold til 80 %. Anonymkode: 47059...c2f I barnehagen mitt barn går i skiller det 600 kr. De har også møtedag på onsdagene. Turdag på tirsdag. Gymsal på torsdag. Mitt barn har fri på onsdag. Anonymkode: 88178...452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå