Gå til innhold

Får du høre at du ligner på en stygg person?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får det. Jeg orker ikke å høre det mer. Det er en i familien. Jeg er tydeligvis blitt like stygg. Vet ikke hvordan jeg skal ta det lenger. Svelger kamelen hver gang. Det er ikke akkurat noe jeg kan si høyt. Har ikke sagt det til noen. Dette plager meg og går utover selvtilitten min. Alt jeg tenker på er at jeg er klin lik dette stygge menneske nå. Jeg hater det.

Anonymkode: 2d176...75f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en venninne en gang som pleide å sammenligne meg med stygge personer. Hun pleide å si ting som "hun er jo ganske like deg" mens hun referte til personer som ikke var særlig pene.

Vet hvordan det føles. Det er vondt.

Anonymkode: adab4...4aa

• Liker 2
Skrevet

Nei, det har jeg aldri fått høre, men jeg kan virkelig forstå at det føles skikkelig sårende. Men dere unge jenter altså....dere må virkelig begynne og "manne dere opp" og TA IGJEN når folk er ufine eller stygge mot dere!? Synes det kryr av innlegg daglig her på forumet, fra jenter som ikke klarer å si noe eller ta igjen når det er noe. Som i ditt tilfelle, TS. Du må jo svare så de holder kjeften sin i fremtiden! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, Mr Bean...😟

Anonymkode: df092...60c

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får det. Jeg orker ikke å høre det mer. Det er en i familien. Jeg er tydeligvis blitt like stygg. Vet ikke hvordan jeg skal ta det lenger. Svelger kamelen hver gang. Det er ikke akkurat noe jeg kan si høyt. Har ikke sagt det til noen. Dette plager meg og går utover selvtilitten min. Alt jeg tenker på er at jeg er klin lik dette stygge menneske nå. Jeg hater det.

Hvem er den "stygge" personen ?

Anonymkode: 3149a...0fe

AnonymBruker
Skrevet

Men synes de som sier det også at personen er stygg, eller er det bare du? 

Anonymkode: 7a420...ecd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er den "stygge" personen ?

Anonymkode: 3149a...0fe

Ser jeg formulerte meg klossete. Det er en person i familien jeg ligner ikke. Ikke som sier det. Føler meg slem som tenker det, men han er stygg. Jeg orker ikke å høre det mer. Men jeg kan ikke akkurat si fra når det er et familiemedlem heller. Ts

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser jeg formulerte meg klossete. Det er en person i familien jeg ligner ikke. Ikke som sier det. Føler meg slem som tenker det, men han er stygg. Jeg orker ikke å høre det mer. Men jeg kan ikke akkurat si fra når det er et familiemedlem heller. Ts

Lginer på*

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns også det er dritt å høre. 

Dette er faktisk sant altså. Noen ganger finner jeg personer som ligner på/minner om noen jeg kjenner. Det kan være ansiktstrekk, øyne, måten å snakke på, smil, en fakt eller hva som helst som gjør at noen er lik en annen person. Så en person jeg syns er mindre pen kan gjerne ligne på en person jeg syns er pen. 

Tenk også over hva som gjør at du synd personen er stygg. Lik kroppsfasong kan bety timeglassfogur feks. Det trebger ikke bety at dere er feite. Man kan være overvektig med timeglassfigur og tynn med timeglassfigur. 

Tenner, ustelt, gammel/ung, grått hår, alt har mye å si for hvor pen man oppfatter andre som ikke trenger ha noe å si for om dere ligner hverandre. 

Anonymkode: 9cac0...186

• Liker 6
Skrevet

Var ei som syntes jeg ligna på ed sheeran. Smilte ikke mye da...

(jeg har ikke engang rødt hår) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Mr Bean...😟

Anonymkode: df092...60c

Ha ha 🙂 Var sammen med en som lignet Mr Bean. Han var pen tross likheten med Bean. Det er du sikkert óg 🙂

Anonymkode: 455d2...150

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min er veldig pen, men hun ligner på en kjent person som ikke er så pen. Helt merkelig, men hun er rett og slett bare en mye penere versjon av denne personen. Hun blir selvsagt fornærmet hver gang jeg nevner det og jeg nevner det jo selvsagt ganske ofte. Søskenkjærlighet 😂

Anonymkode: ff679...d6c

• Liker 6
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha 🙂 Var sammen med en som lignet Mr Bean. Han var pen tross likheten med Bean. Det er du sikkert óg 🙂

Anonymkode: 455d2...150

Rosen Atkinson er langt fra stygg! 🙂 det er bare det gummitrynet og merkelige fremtoning som får han til å virke... Ikke fullt så pen. 

Dagen for skrivefeil skjønner jeg. RoWan...

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Skrevet
37 minutter siden, Million skrev:

Nei, det har jeg aldri fått høre, men jeg kan virkelig forstå at det føles skikkelig sårende. Men dere unge jenter altså....dere må virkelig begynne og "manne dere opp" og TA IGJEN når folk er ufine eller stygge mot dere!? Synes det kryr av innlegg daglig her på forumet, fra jenter som ikke klarer å si noe eller ta igjen når det er noe. Som i ditt tilfelle, TS. Du må jo svare så de holder kjeften sin i fremtiden! 

Men er det nødvendigvis ufint og stygt å si til noen at de ligner på NN dersom NN ikke er særlig pen? Kanskje det er like ufint å bli fornærnet over at noen synes du ligner på NN fordi du synes NN er "stygg"? Hvordan ville du ha følt det om NN ble fornærmet over å bli sammenlignet med deg fordi hen syntes du var stygg? 

Ellers så går det fint an at en pen og en mindre pen person kan ligne på hverandre, men at trekkene slår heldigere ut på den ene enn på den andre. Å ligne på en "stygg" person er ikke synonymt med å være "stygg". Å ligne på en pen person er ikke synonymt med å være pen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Thyra skrev:

Men er det nødvendigvis ufint og stygt å si til noen at de ligner på NN dersom NN ikke er særlig pen? Kanskje det er like ufint å bli fornærnet over at noen synes du ligner på NN fordi du synes NN er "stygg"? Hvordan ville du ha følt det om NN ble fornærmet over å bli sammenlignet med deg fordi hen syntes du var stygg? 

Ellers så går det fint an at en pen og en mindre pen person kan ligne på hverandre, men at trekkene slår heldigere ut på den ene enn på den andre. Å ligne på en "stygg" person er ikke synonymt med å være "stygg". Å ligne på en pen person er ikke synonymt med å være pen. 

Hvor pen man synes en annen er er subjektivt da. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Thyra skrev:

Nei, det er jo nettopp derfor jeg ikke kan sk det høyt da. Bare sitter der og svelger kamelen. Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ofte høre at jeg ligner på faren min. Han er jo veldig gammel nå og i starten syntes jeg det var ekkelt å bli sammenlignet med pappa. Jeg har jo aldri syntes at han var særlig pen. Men nå bryr det meg ikke lengre. For jeg ser det selv, at det er ingen tvil om at jeg er dattera til faren min, folk ser det pga øynene våre siden de er kliss like, og jeg har litt samme ansiktsmimiken når jeg snakker. Ellers ser jeg jo ikke ut som en yngre versjon av han, det bare vises godt at vi er i slekt. 

Anonymkode: 9535a...bde

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor pen man synes en annen er er subjektivt da. 

Absolutt. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er jo nettopp derfor jeg ikke kan sk det høyt da. Bare sitter der og svelger kamelen. Ts

Hvorfor er det en så fæl kamel å svelge? Vet du at vedkommende som sier dere ligner også synes at han er stygg, og at det er derfor hen synes dere ligner? Hvis ikke, synes jeg ikke du har noe å bli fornærmet over. 

Skrevet

Ingen er stygge. Eller rettere sagt kanskje; det er noe pent ved alle. Alvorlig. 

Faren min var veldig pen som mann. Maskuline trekk kan du si. Og hver jækla gang slekta kommer : åheåherregud du er så lik faren din! Bare øynene dine!! 

Og jeg er kvinne. Ser de maskuline trekkene liksom. Men etter at jeg ble voksen syns jeg det er helt ok. Bryr meg veldig lite om utseendet sånn sett. Bryr meg mer om stil. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...