AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #1 Skrevet 8. mars 2019 Jeg er en student og alenemor med ei lita jente på 10 måneder, og må flytte i løpet av neste år pga kontrakten min går ut der jeg leier. Skal mest sannsynlig flytte igjen og da ut av byen når jeg er ferdigutdannet om halvannet år, da jeg ønsker å bo nærmere familie og venner samtidig som det blir lettere å spare til bolig når man bor utenfor storbyen jeg bor i nå. Men nå leser jeg her at man kan bli meldt til BV pga flytting (??) stemmer dette? Jeg er trygg på meg selv som mor men synes likevel det er ubehagelig å vite at en bekymringsmelding kan sendes inn pga noe så uskyldig som flytting og selv om jeg ikke har noen verdens ting å skjule så føler jeg meg sårbar som alenemor og blir da redd for sånt. Er det noen som jobber i BVtj her som evt. kan svare? Anonymkode: a00e5...453
Nuith Skrevet 8. mars 2019 #2 Skrevet 8. mars 2019 Det er vel helst snakk om de som flytter ofte og bytter barnehage/skole hver gang. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #3 Skrevet 8. mars 2019 Jeg har flyttet som alenemor både da babyen min var 6 mnd og da barnet var 3. Jeg hadde avlastning og oppfølging fra bv (fra før) og de ble informert om flytting. De spurte hvorfor og sånt, men skjønte godt hvorfor vi flyttet. Vi måtte pga økonomi. Men det blir ikke opprettet en ny sak pga at man flytter, så ikke vær redd for det Det er nok av ting å være usikker på som forelder om man ikke skal bekymre seg for en sånn flytting i tillegg. Tror det er bra for deg å flytte sånn som du beskriver det, livet blir jo lettere Anonymkode: 1eeee...79d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #4 Skrevet 8. mars 2019 Man KAN bli meldt i bv for alt mulig rare ting. Hva bv velger å gjøre med det, er en helt annen sak. Anonymkode: 30383...a5a 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #5 Skrevet 8. mars 2019 Ingen kommer til å melde deg til BV. Tror det er mer snakk om du flytter unna barnefar uten av han er klar over hva som skjer og ikke får noe å si om saken. Anonymkode: c7c4d...a41
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 Det er forskjell på å flytte to ganger i løpet av relativt kort tid først pga leiekontrakt går ut (ikke mulig å få forlenget?) og deretter til nytt og mer permanent sted pga studieslutt, og det å flytte fra kommune til kommune og bytte barnehage/skole på ungene en gang i året gjennom hele oppveksten. Det sistnevnte er ikke optimalt, men ikke nødvendigvis omsorgssvikt/meldegrunn om årsaken er utenfor familiens kontroll og omsorgen ellers er god. Dog kan (og kanskje bør) hyppige og tilsynelatende ubegrunnede flyttinger få varselbjellene til å ringe, da det kan tyde på at noe i hjemmet ikke er helt bra. Men det du beskriver, er overhodet ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: c9356...8be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå