Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier og har jobbet litt ulike steder. Greien er at som sykepleier så jobber man lite med sjefen/andre overordnede. De vet nok litt om meg, men jeg vil jo helst st en som faktisk vet hvordan jeg er og hvordan jeg er jobbe sammen med er referanse. 

Hvem ville du valgt? 

Jobb 1: nåværende jobb. Jobbet der også som student. Har dessverre en konflikt med lederen min (nesten mobbing). Derfor jeg vil slutte. Ønsker derfor at en kollega er referanse. 

Jobb 2: jobbet lite med sjefen. Men har noen gamle kollegaer jeg jobbet mye med

jobb 3: tror denne erfaringen er mest knyttet til jobben jeg skal søke på. Hadde en god tone med sjefen og tror hun sier ja til å være referanse. 

Ellers har jeg jo hatt praksis ulike steder. Ene praksisen er nok litt aktuell ifht referanse. Jeg hadde en god tone med min veileder og hun har også tidligere vært referanse. 

Hvilke referanser ville dere valgt og hvorfor?

Anonymkode: b8eb5...4a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobb nr 3 og evt kollega fra jobb nr 1

Anonymkode: 7d4e2...8af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 og 3. Du kan forklare nr 1 med at du ikke har blitt så godt kjent med lederen, eller at du ikke ønsker å fortelle ledelsen at du er på aktiv leting etter ny jobb. 

Anonymkode: 4ed98...565

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som er gode referanser. Har du spurt alle sammen «ville du ansatt meg igjen?»? For det er det den som ringer lurer på.

Anonymkode: 0a510...c41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som arbeidsgiver ansetter jeg ikke folk som oppgir kun kollegaer som referanse.  Jeg vil høre fra sjefen hvordan arbeidstaker vært og det største spørsmålet er - Villedu ansatt vedkommende igjen? 

Anonymkode: af4a0...232

• Liker 1
Skrevet

Om jeg hadde søkt jobb nå ville jeg ikke oppgitt sjefen min som referanse, da han/hun ikke vet at jeg ser etter jobb. Tror ikke dette er uvanlig. Hadde de visst at jeg så etter annen jobb er jeg sikker på at de ville gitt meg gode skussmål.

I min jobb ville jeg kunne oppgitt kunder som jeg har arbeidet for/ samarbeidet med som referanse.

AnonymBruker
Skrevet
På 9.3.2019 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Som arbeidsgiver ansetter jeg ikke folk som oppgir kun kollegaer som referanse.  Jeg vil høre fra sjefen hvordan arbeidstaker vært og det største spørsmålet er - Villedu ansatt vedkommende igjen? 

Anonymkode: af4a0...232

Og da er du klar over at en stor andel av de som bytter jobb søker seg bort pga sjefen? Stoler du på en slik leder? Dessuten er det veldig mange som ikke har spesielt mye med lederplass gjøre. Min leder ville aldri klart å si noe om hvordan jeg utfører jobben min. Hun har selv vært sykemeldt i lang tid, hun har ansvar for så mye at hun aldri er innom min avdeling, og om hun er det er det en ren tilfeldighet om jeg har vakt. Hun har sjelden tid til å være innom mer en 30 minutter. Det er altså flere grunner til at det ville vært lite god informasjon for en ny arbeidsgiver å hente hos min nåværende sjef. En kollega jeg jobber tett med ville vært et mye bedre valg.

Anonymkode: c1288...4e0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...