Gå til innhold

"Snarlig" tiltredelse og søknadsfrist. Vits å søke med 3mnd oppsigelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det står i annonser søknadsfrist snarest og tiltredelse snarest, hvor lenge mener de da? Har 3mnd oppsigelse. Er det ikke vits å søke på de stillingene da?

Anonymkode: 29025...df5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok noe du må spørre hvert enkelt firma om. Noen ganger haster det, andre ganger bare "foretrekker" de en snarlig start, men kan strekke seg til å vente likevel om den rette dukker opp.

Alle vet jo at arbeidende folk har oppsigelsestid i jobbene sine. Så lenge de ikke er ute etter en arbeidsledig en, eller en som kommer rett fra skolebenken, så må de jo regne med at det kan ta noen få måneder før folk kan stille i ny jobb.

Jeg ville sendt en epost og spurt i hvert tilfelle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville søkt. Hvis du er best kvalifisert får du nok jobben selv om de må vente en stund. Det kommer helt an på type stilling og hvor akutt behovet egentlig er

Anonymkode: 2f9ab...d7d

Skrevet

Ja, jeg ville søkt. I bedriften jeg jobber i nå sto det dette i utlysningen på stillingen jeg søkte den gangen. Den gang ville de rett og slett ansette meg såpass mye at de valgte å "vente på meg". Det hjalp selvfølgelig at jeg også var villig til å være fleksibel, jeg overlappet jobbene et par uker. Slitsomt, men verdt det. Jeg jobber her fremdeles, 6 år etter, dog på en annen avdeling. ;) 

Skrevet

Om du er den rette for dem, så venter dem på deg. 
om det er en stilling som "hvem som helst" kan ta, så er sjansene ganske små, men om det er stilling som krever utdannelse og/eller erfaring, så er det bare å søke. 

Skrevet

Med mindre det er et vikariat (da er ofte snartest-behovet essensielt), ville jeg søkt. Arbeidsgivere vet at de fleste har oppsigelsestid, og "tiltredelse snarest" kan like gjerne bety at "du kan begynne så snart du er ledig" som "vi må ha noen NÅ".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...