SoWhat? Skrevet 8. mars 2019 #1 Skrevet 8. mars 2019 Hvorfor gjør dere det? Sånn at hver gang en spesifikk bruker skriver noe, så svarer dere frekt/ stygt eller kverulere? Er det fordi vedkommende har såret deg/fornærmet eller skrevet noe mindre positivt om noe du sliter med? Går du og dveler ved sånt, og blir på hugget mot div brukere av den grunn? Syns det er normalt at en kan reagere både positivt og negativt på brukere her. Går selv ikke i noen debatt med enkelte fordi alt jeg har sett at de har av meninger er sånt jeg virkelig har problemer med å tolerere. Eller respektere, og det går på holdninger. Men jeg skriver ikke skitt til dem! De må jo få ha sine standpunkt og meninger som enhver annen, og, jeg tenker også at en kan fremstå annerledes på nett da det er svært lite av kommunikasjon mellom folk. Men jeg orker ikke debattere da det åpenbart ville blitt bare ulike meningsutvekslinger uten noe poeng. Men dere som bevisst forfølger andre her, hva er grunnen? Hvis noen vil svare da... 🙂 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #2 Skrevet 8. mars 2019 Jeg er en av dem som mener meg "forfulgt" her inne, og jeg har gjort meg noen tanker. KG var tidligere et sted hvor man kunne diskutere åpent, ha det hyggelig, og lære noe, samtidig. I de siste årene har stemningen snudd, mange veteraner er borte, og nye brukere har kommet til. Når kritikken ikke går på at man kommer med feilinformasjon, men tvertimot, at man er en "bedreviter", tilsier det at forumene har blitt et sted hvor kunnskap ses ned på, og alle skal være like, dvs like dumme, og å utvikle seg er dermed en trussel mot gruppefølelsen. Jeg har i det siste kommet fram til at jeg bare blir mer fanatisk jo mer motstand jeg møter, og ender opp i hissige, dødfødte diskusjoner, fordi jeg føler meg utenfor det fellesskapet, som jeg på samme tid lengter etter, og forakter. Med den innsikten tror jeg det vil være lettere å sile hvilke tråder jeg skal gå inn i, og trekke meg tilbake før det blir for dumt. Anonymkode: b509d...f84 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #3 Skrevet 8. mars 2019 Det er ikke uten grunn at mange føler at de må skrive som anonym. Når man får «ja men i en annen tråd har du jo sagt at ****** så du står ikke i posisjon til å uttale deg om dette» etc etc så skjønner jeg godt at folk blir lei og heller velger å snakke som ab. Anonymkode: 305e6...43e 17
SoWhat? Skrevet 8. mars 2019 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en av dem som mener meg "forfulgt" her inne, og jeg har gjort meg noen tanker. KG var tidligere et sted hvor man kunne diskutere åpent, ha det hyggelig, og lære noe, samtidig. I de siste årene har stemningen snudd, mange veteraner er borte, og nye brukere har kommet til. Når kritikken ikke går på at man kommer med feilinformasjon, men tvertimot, at man er en "bedreviter", tilsier det at forumene har blitt et sted hvor kunnskap ses ned på, og alle skal være like, dvs like dumme, og å utvikle seg er dermed en trussel mot gruppefølelsen. Jeg har i det siste kommet fram til at jeg bare blir mer fanatisk jo mer motstand jeg møter, og ender opp i hissige, dødfødte diskusjoner, fordi jeg føler meg utenfor det fellesskapet, som jeg på samme tid lengter etter, og forakter. Med den innsikten tror jeg det vil være lettere å sile hvilke tråder jeg skal gå inn i, og trekke meg tilbake før det blir for dumt. Anonymkode: b509d...f84 Tenker på at Jan Thomas som jeg regner med at du vet hvem er, sa at det er noe krav om at alle skal være like...middelmådige her i Norge. Ellers får en høre det. Det tror jeg stemmer. En bør helst være litt grå og anonym. Ihverfall ikke skille seg for mye ut, eller tro at en kan så mye. Litt det du er inne på ihvertfall. 1
Jegerikkeminskyld Skrevet 8. mars 2019 #5 Skrevet 8. mars 2019 Dette gjelder jo ikke bare her inne. Det er en del av trenden i dag og hvorfor kan man jo spekulere langt og lenge i. Jeg brukte selv en hel dag på temaet, hadde en lang diskusjon med meg selv om nettroll og hvorfor de dukker opp overalt 😂 En ting jeg legger merke til er at påstander blir akseptert som argumenter. Når man ikke trenger å bygge opp under det man sier er det kanskje lettere å slenge ut hva som helst til hvem som helst. Når det behagelige dekket av anonymitet er til stede så har du det gående. 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #6 Skrevet 8. mars 2019 Jepp. Jeg blir på hugget, spesielt av mannsjåvinistene her inne. Men jeg følger ikke etter dem, men jeg tror vi ofte besøker like tråder. Hvis det er en kjønnstråd skal de alltid si noe nedverdigende om kvinner (de går ofte på repeat). Jeg er rett og slett lei dem, men jeg følger ikke etter dem. Dessverre er vi på samme plass. Men nå har jeg sluttet å gå inn i de trådene, så får vi fred for hverandre. Anonymkode: aca21...04a 15
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 4 timer siden, SoWhat? skrev: Hvorfor gjør dere det? Sånn at hver gang en spesifikk bruker skriver noe, så svarer dere frekt/ stygt eller kverulere? Er det fordi vedkommende har såret deg/fornærmet eller skrevet noe mindre positivt om noe du sliter med? Går du og dveler ved sånt, og blir på hugget mot div brukere av den grunn? Syns det er normalt at en kan reagere både positivt og negativt på brukere her. Går selv ikke i noen debatt med enkelte fordi alt jeg har sett at de har av meninger er sånt jeg virkelig har problemer med å tolerere. Eller respektere, og det går på holdninger. Men jeg skriver ikke skitt til dem! De må jo få ha sine standpunkt og meninger som enhver annen, og, jeg tenker også at en kan fremstå annerledes på nett da det er svært lite av kommunikasjon mellom folk. Men jeg orker ikke debattere da det åpenbart ville blitt bare ulike meningsutvekslinger uten noe poeng. Men dere som bevisst forfølger andre her, hva er grunnen? Hvis noen vil svare da... 🙂 Kvinneguiden blir jo som regel referert til som "søppelfyllinga" av norske debatt-forum. Det er vel ikke uten gunn, for å si det sånn... Anonymkode: 5ba62...3b1 2
SoWhat? Skrevet 8. mars 2019 Forfatter #8 Skrevet 8. mars 2019 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinneguiden blir jo som regel referert til som "søppelfyllinga" av norske debatt-forum. Det er vel ikke uten gunn, for å si det sånn... Anonymkode: 5ba62...3b1 Syns det er mange bra her inne. Det som skiller seg ut er nettopp personangrep. Og de kan være både fordekte og manipulative sånn at ikke alle helt skjønner hva som skjer. Mottageren gjør da, og det er vanskelig for andre, samt moderatorer å reagere da "sjikanen" ikke er åpenlys. Ikke bra. Lurer på om det er en typisk "kvinnegreie". Ikke heng meg for den runderingen. Men menn er liksom mer åpenlyse "drittsekker" og er mer direkte uten de skjulte "stikkene" sånn generellt. Bare noe jeg har reflektert over her. Ps. Ikke rundering men fundering 🙂 Endret 8. mars 2019 av SoWhat? 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #9 Skrevet 8. mars 2019 Det er ikke at jeg spesifikt går etter en person, mer at jeg konsekvent møter på de samme rasistene og kvinnefiendtlige "smarte menn" som virker som at de er i absolutt alle trådene jeg er i og siterer meg hele tiden og kommer med den samme kvinnefiendtlige regla si om og om igjen. Jeg klarer ikke så se at noen er sexister ute å si ifra og å komme med motstand. Disse folka virker nesten som om de er på kg for å "lære" damer noe. Sette skapet på plass der det har stått i alle år hvor man bare kan "slutte å sutre" og skjerpe seg fordi man bryr seg om medmenneskelighet og ser litt lenger enn til sin egen bolle med frokostblanding. Jeg er kjempe lei av de "diskuterende smarte mennene" på kg som tror de går på et universitet i opplysningstiden og derfor kan vinne en hver diskusjon med å si "ergo er mor Nille en sten". Nei, det er ikke sånn at fordi du kritiserer hvordan noen slet med å holde seg helt følelsesløs og nøytral i en egentlig kjempeoppheta diskusjon at du vant. Så nei jeg går ikke aktivt etter noen spesifikke. Mer en type synspunkter. Får opplyse om at jeg gjør det så saklig jeg kan også. Men noen gjør seg faktisk fortjent til en "skjerp deg". Anonymkode: 71c39...401 9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #10 Skrevet 8. mars 2019 23 minutter siden, SoWhat? skrev: Syns det er mange bra her inne. Det som skiller seg ut er nettopp personangrep. Og de kan være både fordekte og manipulative sånn at ikke alle helt skjønner hva som skjer. Mottageren gjør da, og det er vanskelig for andre, samt moderatorer å reagere da "sjikanen" ikke er åpenlys. Ikke bra. Lurer på om det er en typisk "kvinnegreie". Ikke heng meg for den runderingen. Men menn er liksom mer åpenlyse "drittsekker" og er mer direkte uten de skjulte "stikkene" sånn generellt. Bare noe jeg har reflektert over her. Ps. Ikke rundering men fundering 🙂 Hadde det ikke vært lettere å korrigere "runderingen" til "funderingen", istedet for å opplyse i en setning under at "runderingen" er feilskrevet? Anonymkode: a1393...00a
SoWhat? Skrevet 8. mars 2019 Forfatter #11 Skrevet 8. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde det ikke vært lettere å korrigere "runderingen" til "funderingen", istedet for å opplyse i en setning under at "runderingen" er feilskrevet? Anonymkode: a1393...00a Jo sikkert. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #12 Skrevet 8. mars 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Jo sikkert. Bra. Håper du da har lært til en annen gang. Anonymkode: a1393...00a 2
SoWhat? Skrevet 8. mars 2019 Forfatter #13 Skrevet 8. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bra. Håper du da har lært til en annen gang. Anonymkode: a1393...00a Hodet mitt er litt stresset i dag. Du høres/ser veldig belærende ut. Som faren min på en måte! Men jeg lærer.. Det kan dog ta litt tid 🙂 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #14 Skrevet 8. mars 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Hodet mitt er litt stresset i dag. Du høres/ser veldig belærende ut. Som faren min på en måte! Men jeg lærer.. Det kan dog ta litt tid 🙂 Såså. Vi er ferdig med dette nå. Anonymkode: a1393...00a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #15 Skrevet 8. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Såså. Vi er ferdig med dette nå. Anonymkode: a1393...00a Hva vil du egentlig? Anonymkode: 71c39...401
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #16 Skrevet 8. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva vil du egentlig? Anonymkode: 71c39...401 Vinne i lotto. Anonymkode: a1393...00a
SoWhat? Skrevet 8. mars 2019 Forfatter #17 Skrevet 8. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såså. Vi er ferdig med dette nå. Anonymkode: a1393...00a Ja riktig 🙂 "gå på rommet ditt og tenk deg litt om, så skjønner du nok poenget mitt". Har hørt den et par ganger. Jaja. Kommer tilbake som mer feilfri. Forhåpentligvis. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #18 Skrevet 8. mars 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Ja riktig 🙂 "gå på rommet ditt og tenk deg litt om, så skjønner du nok poenget mitt". Har hørt den et par ganger. Jaja. Kommer tilbake som mer feilfri. Forhåpentligvis. Det er ingen vits å kverulere og drive på bare fordi jeg stiller et legitimt spørsmål. Vi er som sagt ferdige med dette, jeg spurte fikk et rart svar og konkluderte med at du sannsynligvis hadde lært. Det var det. Jeg ga også beskjed om at vi var ferdige med saken, men du må kverne på og kverulere videre. Anonymkode: a1393...00a
SoWhat? Skrevet 8. mars 2019 Forfatter #19 Skrevet 8. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ingen vits å kverulere og drive på bare fordi jeg stiller et legitimt spørsmål. Vi er som sagt ferdige med dette, jeg spurte fikk et rart svar og konkluderte med at du sannsynligvis hadde lært. Det var det. Jeg ga også beskjed om at vi var ferdige med saken, men du må kverne på og kverulere videre. Anonymkode: a1393...00a Wtf 😆 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #20 Skrevet 8. mars 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Wtf 😆 Anbefaler deg å lese første linjen i ditt eget HI, spes det med "kverulering". Takk for meg. Anonymkode: a1393...00a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå