AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #1 Skrevet 8. mars 2019 Kom på jobb, 8.mars. Alle ( mennene) leser DN og får helt klart med seg at det er kvinnedag. De leser om forskjeller i samme bransje som vi jobber i siden overskriftene dreier seg om nettopp det, og de sitter der, tause. En tilfeldig besøkende gratulerer min kvinnelig kollega og meg med dagen, og alle får det med seg, men ingen sier noe. Vår mannlige leder er taus, våre kollegaer også. Vi er to kvinner blant 8 menn, og de unnlater bevisst å si " Gratulerer med dagen". Hva er de så redde for? De tjener best og har de beste jobbene, verken min kollega og meg kommer til å ta det fra dem, så hva er vitsen? Anonymkode: 2b17f...bbf 2
Factum Factaria Skrevet 8. mars 2019 #2 Skrevet 8. mars 2019 Er det forventet å gratulere kvinner med kvinnedagen? Det har jeg faktisk ikke tenkt på og jeg hadde syntes det var merkelig om mine mannlige kolleger gratulert meg i dag. 9
Gjest Fjeud Skrevet 8. mars 2019 #3 Skrevet 8. mars 2019 Det er vel heller du som overtenker det noe veldig. Jeg har aldri opplevd at det er tradisjon for å gratulere noen med kvinnedagen eller mannedagen heller forøvrig. Men det betyr ikke at man ikke respekterer det dagen symboliserer og at det er en form for hersketeknikk.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #4 Skrevet 8. mars 2019 Vi får gratulasjoner på jobben vår og det er et mannsdominert miljø, men jeg vet ikke om det er så vanlig egentlig? Vanligvis så ser man på Instagram at bedrifter og slikt skriver gratulerer men ikke vært vanlig å få det sånn ellers? Anonymkode: afe28...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #5 Skrevet 8. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi får gratulasjoner på jobben vår og det er et mannsdominert miljø, men jeg vet ikke om det er så vanlig egentlig? Vanligvis så ser man på Instagram at bedrifter og slikt skriver gratulerer men ikke vært vanlig å få det sånn ellers? Anonymkode: afe28...7e7 Det er vanlig, ikke i jobbsammenheng, men personlig liksom. Ansikt til ansikt. Anonymkode: 04391...b82
Knirke Skrevet 8. mars 2019 #6 Skrevet 8. mars 2019 Hva har dette med hersketeknikk å gjøre? Det er vel opp til hver enkelt om de vil gratulere andre, uansett om det er kvinnedag, 17. mai, bursdag, morsdag eller whatever-dag. Om kvinnekamp er redusert til dette, så er det ikke mer å kjempe om. 2
visp Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 Hersketeknikker? Tenker at det er en grunn til at behovet for å gratulere ikke kjentes. Dere leter jo etter feil.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 Ville nå ikke tenkt så mye på det. Kanskje er de usikre 😉 Men litt morsomt, sønnen min på 11 år gratulerte meg i dag med kvinnedagen 😂 Anonymkode: 3b11b...32a 1
Gjest theTitanic Skrevet 8. mars 2019 #9 Skrevet 8. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom på jobb, 8.mars. Alle ( mennene) leser DN og får helt klart med seg at det er kvinnedag. De leser om forskjeller i samme bransje som vi jobber i siden overskriftene dreier seg om nettopp det, og de sitter der, tause. En tilfeldig besøkende gratulerer min kvinnelig kollega og meg med dagen, og alle får det med seg, men ingen sier noe. Vår mannlige leder er taus, våre kollegaer også. Vi er to kvinner blant 8 menn, og de unnlater bevisst å si " Gratulerer med dagen". Hva er de så redde for? De tjener best og har de beste jobbene, verken min kollega og meg kommer til å ta det fra dem, så hva er vitsen? Anonymkode: 2b17f...bbf Ta deg sammen. Dette med å si gratulerer med dagen på kvinnedagen og på 17 mai er bare fjas. Fint at disse dagene finnes, men spar dere fjaset. Dine mannlige kollegaer er ikke bitre fordi de ikke gratulerer deg, men er muligens ikke av kaliberet som liker fjas..
norovirus Skrevet 8. mars 2019 #10 Skrevet 8. mars 2019 Jeg jobber med bare damer, kvinnedagen var ikke et tema i dag
Zienna Skrevet 8. mars 2019 #11 Skrevet 8. mars 2019 Har lagt merke til at mange kvinner på FB gratulerer hverandre med dagen 8.mars. Det synes jeg er merkelig. For meg er ikke kvinnedagen en dag hvor kvinnen feires. Det er en kampdag hvor vi markerer forhold vi ikke er fornøyd med, nasjonalt eller internasjonalt, og en dag vi viser solidaritet 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #12 Skrevet 8. mars 2019 Hvorfor skal de gratulere deg egentlig? Fordi du er en kvinne som ønsker likestilling? Anonymkode: cf2c5...b56
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #13 Skrevet 8. mars 2019 1 time siden, Zienna skrev: Har lagt merke til at mange kvinner på FB gratulerer hverandre med dagen 8.mars. Det synes jeg er merkelig. For meg er ikke kvinnedagen en dag hvor kvinnen feires. Det er en kampdag hvor vi markerer forhold vi ikke er fornøyd med, nasjonalt eller internasjonalt, og en dag vi viser solidaritet Helt enig. Evt. Kondolering. Uansett, går mer på at det ikke er fokus på det. At ikke en gang lederen kan si " gratulerer, er en viktig dag". Det er miljøet hos oss som ikke kommer til syne i tråden. Jeg vet i grunn hba enkelte av de mener og hva slags holdninger de har, så dette var bevisst. TS Anonymkode: 2b17f...bbf
Cata Skrevet 8. mars 2019 #14 Skrevet 8. mars 2019 Mannfolkene hos oss gratulerer oss også med dagen, og vi damene ser like forvirret ut hvert år.
Gjest Fjeud Skrevet 9. mars 2019 #15 Skrevet 9. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Evt. Kondolering. Uansett, går mer på at det ikke er fokus på det. At ikke en gang lederen kan si " gratulerer, er en viktig dag". Det er miljøet hos oss som ikke kommer til syne i tråden. Jeg vet i grunn hba enkelte av de mener og hva slags holdninger de har, så dette var bevisst. TS Anonymkode: 2b17f...bbf Så siden du ikke fikk støtte på at de burde gratulere deg med dagen, har du bare konkludert med at de er mannsjåvinister likevel. jeg ville sagt det hadde vært veldig rart om lederen din hadde sagt»gratulerer, er en viktig dag». Det kan godt være de faktisk er sjåvinister, men basert på hvor raskt du trekker slutninger i denne tråden, til tross for manglende grunnlag, tviler jeg.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #16 Skrevet 9. mars 2019 Jeg jobber med fem menn og fem damer. Ingen gratulerte oss med dagen i går, og vi gratulerte ikke hverandre heller. Det falt mef ikke inn å tenke at dette var verken forventa eller et problem. Anonymkode: 55266...47b
Vox_populi Skrevet 9. mars 2019 #17 Skrevet 9. mars 2019 Du mislikte at de ikke gratulerte med dagen. Hvor barnslig går det an å bli? Heter du Tuppen eller Lillemor?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #18 Skrevet 9. mars 2019 20 hours ago, AnonymBruker said: Helt enig. Evt. Kondolering. Uansett, går mer på at det ikke er fokus på det. At ikke en gang lederen kan si " gratulerer, er en viktig dag". Det er miljøet hos oss som ikke kommer til syne i tråden. Jeg vet i grunn hba enkelte av de mener og hva slags holdninger de har, så dette var bevisst. TS Anonymkode: 2b17f...bbf Med dine krav tviler jeg på at du vil finne et miljø noe sted i verden som har menn og som du ikke vil synes er sjåvinistisk. Kanskje de mest ekstremt politisk korrekte områdene i Sverige. Anonymkode: af58d...d25
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #19 Skrevet 9. mars 2019 Kansje de er veldig traurige og gubbete? Typisk "sånne" å ikke like sånne dager. Anonymkode: 740b6...521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå