Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er 21, men blir alltid tatt for å være eldre enn jeg er.

Da jeg var 14 fikk jeg høre at jeg så ut som en 20-åring dersom jeg satte opp håret mitt ( :roll: ) og rekorden er en dame som trodde jeg var 27. Og dette var en kollega på jobb...

Hva er det jeg gjør galt, vil jo helst ikke se ut som om jeg er 40 når jeg fyller 32?.... :o

Går til frisøren regelmessig, sminker meg (som regel bare svart mascara til daglig), har jevn og linje-/rynjefri hud og ingen pigmentflekker eller noe. Har naturlig hår (mørk brunt, ufarget) og jeg håper og tror at kroppen min ser ganske ung og ok ut. Bruker som oftest jeans med belte og tynne bomullsgensere til hverdags... (Er str. 36/38 ) Drikker mye vann, røyker ikke, drikker lite, tar aldri solarium... (Kanskje jeg er for fornuftig, og at folk derfor tror jeg er eldre???)

What to do? Noen foryngelsestips? Skulle så gjerne sett ut som om jeg var på min egen alder!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du...det kan rett og slett være kroppspråket ditt som gjør at du virker eldre. :)

Et sikkert og tydelig kroppspråk kan få folk i ung alder til å virke eldre enn de faktisk er.

Gjest synseren
Skrevet

Synes du skal være fornøyd med slik du ser ut jeg. Lite man kan gjøre med slik naturen har skapt oss :roll:

Skrevet

Mener å ha lest at folk oppfatter dette som ungdommelig: glatt hud med roser i kinnene (frem med litt lett rouge)

lyst hår

friske farger på klærne

Gjest Gulltopp
Skrevet

Jeg sliter med nøyaktig det samme. Blir 22 om få måneder, og føler selv at jeg ser ut som jeg er 30. For min del tror jeg det har med ansiktet å gjøre, selv om jeg har glatt hud og runde kinn, men jeg prøver uansett å kle meg litt ungdommelig og være fresh ellers. Tror ikke det er stort mer å gjøre, dessverre. :-?

Skrevet

Det er nok bare sånn noen av oss har det...

Jeg har alltid vært høy, så ser nok mye eldre ut pga. det, men da jeg var fjorten var det en som trodde jeg var min tantes søster (hun var da ca 40 og så ut som hun var 35) de trodde også at min mor var begges mor.. jeg vet ikke hvem som burde tatt det som den største fornærmelsen.. Den gangen tok jeg det faktisk som et kompliment, syntes det var stas å se eldre ut. Ikke fult så morsomt i dag når jeg er 25 å får høre at folk tror jeg er nærmere 30, men det kan ha noe med at jeg har 2 barn og oppfører meg ganske voksent. Kler meg også veldig damete, så det er vel også en forklaring..

tror vi skal være fornøyd med hvordan vi ser ut, hvem vet, kanskje du fortsatt ser ut som du er 27 når du er nærmere 40. Det er jo faktisk noen som holder utseende som det er når de er unge til de er mye eldre.

Gjest Bertine
Skrevet

he he, jeg har faktisk det motsatte problemt og det er verre!! Er 22 i år og ser ut som jeg er 15. Må alltid vise legg overalt, og folk på jobb behandler meg som en unge! Ikke gøy når jeg skal være ferdig utdannet sykepleier til sommeren og vil at folk skal ta meg alvorlig!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hm, det er ikke artig.. men tipper at det er kroppspråket ditt; og din væremåte som gjør at du oppfattes som eldre. Ut i fra det du skriver om utseende, så tviler jeg på at det er utseendet ditt som får deg til å virke eldre. Kanskje du rett og slett er noen hakk med moden enn andre jevnaldrende, og det gjør at du puttes i bås med litt eldre?

Jeg har hatt samme problemet; i begge veier... frem til jeg passerte 20, trodde alle at jeg var mye eldre; 26-27...men nå, i en alder av tretti, får jeg hele tiden høre at jeg virker mye yngre - min kjæreste, som er 27, "siklet" etter meg en stund og forhørte seg med en felles bekjent om meg.. fikk hakeslipp da han fikk høre at jeg er tretti, han tippet 24-25... :sjarmor:

Skrevet

Jeg har det motsatt også. Blir nesten alltid spurt om legitimasjon hvis jeg skal kjøpe øl eller vin f.eks. Jeg er 27 er høy, har glatt hud og mørkt hår.

Min søster på 18 har folk trodd er min storesøster! :o Hun er kortere enn meg og lys.

Aner ikke hva jeg gjør feil.... kanskje jeg oppfører meg barnslig :tunge1:

Skrevet

Jeg har faktisk også det motsatte problemet. Måtte vise legg på polet her en dag og jeg er snart 31. Ikke hadde jeg så spesielt barnslige klær heller........Men det er ikke gøy å bli tatt som en tenåring syns jeg.

Skrevet

Jeg har også det motsatte problemet.

Fyller 27 om 3 mnd, men blir tatt for å være mellom 14-16 år.

Det er overhodet ikke moro. :-(

Spesielt ikke når man har barn..

Mitt høyeste ønske er å se like gammel ut som jeg er.... sukk

Gjest Anonymous
Skrevet

Mitt høyeste ønske er å se like gammel ut som jeg er.... sukk

Uff da, det var da voldsomt.

Men forstår deg godt. Er 26, og blir tatt for å være 16-17. Utrolig kjedelig, men begynner å bli så vant med det. Noe som er rart, er at da jeg var under 18 hadde jeg sjelden problemer med å kjøpe øl og komme inn på steder. Tror jeg må ha stoppet opp i aldringsprosessen...

:ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har en bekjent som alltid har sett mye eldre ut enn hun er. Jeg, og flere med meg, synes det er en kombinasjon av flere ting som gjør dette. En ting er at hun er utrolig konservativ og "treg" er vel ikke så lette å endre, men måten hun velger å kle og føre seg på bare tynger henne ned! Håret er helt feil, både frisyre og farge er ukledelige og gjør at hun ser myye eldre ut enn hun er. Kroppsholdninger en veldig lutet, utrolig forskjell det kan gjøre om folk faktisk gidder å rette opp rygge og trekke skuldrene tilbake. Det tar år av alderen:) Klær... hvis konsekvent velger klær som er feil for figuren så ser man fort "kjerring" ut.

Nå er jeg jo klar over at disse tingen slett ikke alltid er tydelig for en selv, eller kanskje ikke engang for nære venner. Ikke får man alltid et helt ærlig svar når man spør om hjelp av venninner heller. Vi er så "opplært" til at hvite løgner som .eks, "neida, håret ditt ble kjempefint" er det som forventes, at vi sletttes ikke alltid klarer å si at "nei, fargen der er virkelig ikke deg" selv om det spørres direkte!

Så, dere som er misfornøyde med at dere ser for gamle eller for unge ut, prøv å sats på en ny stil og nye farger neste gang. Tving venner til å være ærlige om ting dere kanskje kan endre på! Det er ikke morro å høre, men det kan jo faktisk hjelpe.)

Skrevet

Uff da, det var da voldsomt.

Ja, det høres kanskje sånn ut, men det er kjedelig og hele tiden bli behandlet som en unge.

Mon tro om jeg ser ut som en 27 åring når jeg er 40... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

[Hva er det jeg gjør galt, vil jo helst ikke se ut som om jeg er 40 når jeg fyller 32?.... :o

hud og ingen pigmentflekker eller noe. (mørk

Pigmentfleker er vel elst når man får da ma er gammel?

Ser det jo tydelig på folk i 70/80 åra]

Skrevet

Hei!

Slik har jeg det også, og jeg stortrives med det.. Selv er jeg 18, 19 i november, men jeg har fått høre at jeg ser ut som jeg er 25 år eller noe sånt. Jeg liker å bli betraktet som en voksen, i stedenfor en tenåring.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Anonymous
Skrevet

yvonne, spørs om du synes det er like morro når du er 25 og folk tror du er 30?

Gjest Embla s
Skrevet

Selv om noen tror du er 27 når du er 21, betyr ikke det at de automatisk vil tro du er 40 når du er 34..

Det kan vel like gjerne være at din stil (og det at du er etablert med barn?) gjør at folk antar at du er noe eldre en 21? Kanskje de fortsatt vil tro du er 27 når du er 35?

(og 27 er jo heller ikke akkurat ut-gammelt da.. Er ikke så mange 27 åringer med pigmentforandringer, åreknuter og rynker. Det betyr vel rett og slett at du framstår som moden/voksen?)

Skrevet
yvonne, spørs om du synes det er like morro når du er 25 og folk tror du er 30?

Jeg tenkte mer på Embla s skriver, at det ikke behøver å være hvordan man ser ut, men oppførselen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...