AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #1 Skrevet 8. mars 2019 Er i uke 8 og denne uken har nattesøvnen vært elendig!!! Jeg har vel aldri sovet spesielt godt og er stort sett oppe på do en gang ila natta, men nå.. 3-5 ganger opp for å tisse... la meg tidlig igår så drakk ikke etter 20.30, la meg 21 og er alltid på do før jeg legger meg. Tisset igjen nå når jeg stod opp og det var da 5-6 gangen. Tisser Max hver 2-3 time om natta og synes det er svært merkelig... hvertfall når jeg ikke har drukket mer. I tillegg ligger jeg å vrir meg, er varm, ligger meget hardt i puta og stivner i nakken. Hvordan har dere andre gravide det om natten? Anonymkode: a43bc...50a 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #2 Skrevet 8. mars 2019 Tror jeg sov greit første trimester. Fikk dog ekstreme søvnproblemer i 2.trimester til fødsel. Men faktisk ikke på grunn av tissing. Anonymkode: 5ae10...396 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #3 Skrevet 8. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg sov greit første trimester. Fikk dog ekstreme søvnproblemer i 2.trimester til fødsel. Men faktisk ikke på grunn av tissing. Anonymkode: 5ae10...396 Nei det var mer logisk for meg å tenke at de problemene skulle komme litt senere i svangerskapet... Anonymkode: a43bc...50a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #4 Skrevet 8. mars 2019 Jeg er 6+4 i dag og har allerede slitt med søvnen i en uke. Oppe å tisser mange ganger ila natten, ligger å vrir meg og våkner grytidlig. Sover i utgangspunktet som en stein ellers. Det er utrolig frustrerende! Anonymkode: 6001c...be2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #5 Skrevet 8. mars 2019 Første graviditet : sov dårlig i starten, var utslitt i første trimester. Resten av svangerskapet gikk som en drøm = sov veldig godt. andre graviditet: sov dødsgodt i starten og var ikke kvalm engang. Resten av svangerskapet gikk ut på lite søvn og oppkast. Anonymkode: c052a...826
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #6 Skrevet 8. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Første graviditet : sov dårlig i starten, var utslitt i første trimester. Resten av svangerskapet gikk som en drøm = sov veldig godt. andre graviditet: sov dødsgodt i starten og var ikke kvalm engang. Resten av svangerskapet gikk ut på lite søvn og oppkast. Anonymkode: c052a...826 Hadde du forskjellig kjønn?💦 Anonymkode: 16564...39c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde du forskjellig kjønn?💦 Anonymkode: 16564...39c Ja gutt med første og jente med nr to om det har noe å si vet jeg ikke, men begge var rolige babyer når de kom. Det er tross alt det viktigste 😂 Anonymkode: c052a...826 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Første graviditet : sov dårlig i starten, var utslitt i første trimester. Resten av svangerskapet gikk som en drøm = sov veldig godt. andre graviditet: sov dødsgodt i starten og var ikke kvalm engang. Resten av svangerskapet gikk ut på lite søvn og oppkast. Anonymkode: c052a...826 Hm.. jeg er litt av og på med kvalme/ oppkast.. hjelper ikke på at søvnen er så dritt😒 Anonymkode: a43bc...50a
Eneri Skrevet 9. mars 2019 #9 Skrevet 9. mars 2019 Jeg var ofte oppe å tisset om natta i første trimester, var ikke forberedt på det. 'Aldri' oppe på do natterstid som ikke-gravid. Iflg jordmor skyldes det hormoner. Dette roet seg i andre trimester, og kom tilbake på slutten av svangerskapet. Men da skyldtes det nok at blæra var under sterkt press fra alt som skulle ha plass inni der 😊 2
l86 Skrevet 9. mars 2019 #10 Skrevet 9. mars 2019 At man tisser mye i begynnelsen av svangerskapet kommer av hormoner. Jeg sov dårlig i hele graviditeten, i starten fordi jeg måtte opp og tisse hele tiden, deretter fordi jeg var sulten, hadde leggkramper, halsbrann fra helvete fra uke 26 og på slutten sov jeg dårlig av alle de nevnte årsakene pluss at det var umulig å finne en stilling å sove i på grunn av magen og fordi jeg hadde vonde kynnere. Sover faktisk MYE bedre etter babyen var ute, til tross for at jeg må opp og amme i løpet av natten. Nå har jeg jo tross alt permisjon og kan ta igjen søvn i løpet av dagen, det kunne jeg ikke gjøre når jeg var gravid siden jeg jobber fulltid. Det verste med graviditeten var definitivt søvnmangelen! 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #11 Skrevet 9. mars 2019 Jeg sover dårlig fra positiv test til ungen er ute🙄. Er virkelig pyton å være gravid når det kommer til søvnen! I starten var det tissing og halsbrann (hormonelt), så kvalme, oppkast, alskens ubehag, og i siste trimester er det bare økende plager på grunn av tyngden, og tilbake med hyppig tissing og heftig halsbrann (plassmangel). Jeg har tre prøverørsbarn, og vet jeg burde være kjempetakknemlig, men jeg hater virkelig å være gravid.. Anonymkode: ced30...58b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå