Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at jeg skal reise til Kina i vår (Bejing). Er det noen som har tips til hva jeg skal kjøpe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tips?

Skrevet

Sko, klær, silke osv. Du finner mye billig der, men ikke sikkert kvaliteten er helt topp på alt da. Husk for all del å prute!!! Du får ting mye billigere enn utgangsprisen. MYE billigere.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis du liker fake merkeklær/vesker/sko, så vil Beijing være et mekka for deg :)

Skrevet

Pashmina, Puma sko, vesker fra LV, Gucci, etc billig. Du får både fake og ekte vare på markedene. Vær forsiktig så du ikke blir lurt.

Diverse merkeklær får du også billig der borte. Anbefaler deg å reise bort med tom koffert for den er garantert overfull på vei hjem.

Du MÅ prute hvis ikke koster det "masse".........

Smykker etc i toppetasjen på Perlehuset - hvis du liker perler.

Skrevet

SMYKKER, ja det liker jeg.... Nå begynner jeg og glede meg asså...

Gjest Anonymous
Skrevet

Silkemarkdet! Det er et marked med masse klær, fake merkebarer, alt du kunne tenke deg. Det er ca. 100 stands. Husk å prute. Når du pruter i kina så husk å sette ned prisen til 1/3 av original prisen. Alt er overpriset, spes når du er utlending.

Du ikke får kjøpt ekte merkevarer på markeder i kina. Pruting gjelder bare på stands, eller privateide butikker. For all del ikke prut på shoppingsenter, men det er unntak. Det er noen steder som setter ned prisen også hvis du virkelig liker tingen.

Liker du smykker så er det billig gull og hvitt gull i kina. 14-18 karat gull får du ikke kjøpt på ordentlig gullsmed. Vanlig sølv, f.eks sterlign sølv får du heller ikke kjøpt på vanlige butikker. Men på stands. Gull og hvitt gull beregnes etter pris per gram etter dagens kurs + håndverksavgift.

Klær som f.eks vero moda og mango er bitte litte granne billigere pga kursen. Sportsklær: nike, adidas ++, gjelder samme her.

God Tur!!!

Gjest Butterflygirl ik pålogget
Skrevet

Silkemarkdet! Det er et marked med masse klær, fake merkebarer, alt du kunne tenke deg. Det er ca. 100 stands. Husk å prute. Når du pruter i kina så husk å sette ned prisen til 1/3 av original prisen. Alt er overpriset, spes når du er utlending.

Du ikke får kjøpt ekte merkevarer på markeder i kina. Pruting gjelder bare på stands, eller privateide butikker. For all del ikke prut på shoppingsenter, men det er unntak. Det er noen steder som setter ned prisen også hvis du virkelig liker tingen.

Liker du smykker så er det billig gull og hvitt gull i kina. 14-18 karat gull får du ikke kjøpt på ordentlig gullsmed. Vanlig sølv, f.eks sterlign sølv får du heller ikke kjøpt på vanlige butikker. Men på stands. Gull og hvitt gull beregnes etter pris per gram etter dagens kurs + håndverksavgift.

Klær som f.eks vero moda og mango er bitte litte granne billigere pga kursen. Sportsklær: nike, adidas ++, gjelder samme her.

God Tur!!!

Skrevet

Alt som nevnt,pluss goretex skal vist nok være billig.

Gjest gjest1
Skrevet
Alt som nevnt' date='pluss goretex skal vist nok være billig.[/quote']

Og fake :-) Vet om flere som har kjøpt gore-tex klær, men det var ikke ekte gore-tex.

Skrevet

Skulle nesten ønske jeg hadde vært der allerede jeg. Hvordan skal jeg klare og holde ut i nesten en mnd. til...

Ja ja, greier det nok.

Har ingen problemer med og kjøpe fake-ting. Så dette blir nok en drømmetur for meg.

Takk for alle som har svart meg :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Silkemarkedet er flyttet fra der det opprinnelig lå til et stort bygg og de som hadde stands på det gamle stedet har ikke råd til å betale den nye leien, så jeg vet ikke hvor bra det er lenger. men silkemarkedet var mitt yndlingssted å shoppe da jeg bodde der. så jeg syns det er veldig trist at det er borte. stedet det lå på var så koselig.men kan jo hende det nye stedet er populært for det...vet ikke jeg. men ville bare advare deg at du kan bli skuffet etter alt de andre har sagt om stedet.

men du kommer sikkert til å finne masse billige klær hvis du bare reiser litt rundt og titter. et sted like ved San Li Tun som heter KyLin Plaza har de flere etasjer med stands som minner veldig om silkemarkedet hvor du kan prutte til du blir grønn.

håper du får en super tur til Beijing. Våren er jo helt super så du kommer nok tilbake med mye ny ting og erfaringer :o)

God Tur!!!!

Skrevet

Sambo har vært på begge Silkemarkedene, både det gamle som var boder i friluft og det nye. Han påstår hardnakket at utvalget var like bra, prisene var billig og det var minst like gøy å prute som tidligere. Han var der i påsken, så er rimelig up to date! :wink:

Kjøpe i Beijing ja. Jeg var der for fire år siden, men ifølge sambo var det mye det samme som da. Så, alt du har lest hittil, som fake klær osv. Har en Helly Hansen-jakke, Timberland-jakke og noen t-skjorter som jeg kjøpte. God kvalitet, ikke noe problem der.

Og en ting til du "må" kjøpe! Perler! Massevis av fine ferskvannsperler i varierende kvalitet som er fin å bruke i smykker. Ikke bare hvite, men også masse grå, rosa og svarte. Selges på Perlemarkedet tredd på lange tråder.

Og den tingen jeg angrer på at jeg ikke kjøpte, de har sånne nydelige silketrykk med kinesiske skrifttegn, sånn "rull" med trestokker i endene. Litt vanskelig å forklare ja.

Og så har vi selvsagt alle de festlige tingene som virker veldig fornuftig å kjøpe der og da, men som strengt tatt ligger i skapet fortsatt. Nevner i fleng:

-Spisepinneholdere

-Putetrekk i kinamønster

-Sånne kuler som lager lyd når du ruller de i hendene

-Spisepinner

-Kinaservise

-Spisebrikkesett

-Masse grønn te (som egentlig ikke var så god)

-Alskens andre souvenirer, solgt under fellesslagordet "special price for you"

God tur!!

Skrevet

Finnes det noen butikker som ligner ACCESSORIZE eller GLITTER der? Elsker sånne butikker med masse dill dall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...