Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt havregryn (ca 30 kr) og 2 pk egg (ca 50 kr til sammen) og 2 pk tomatsuppe fra First Price (20 kr til sammen).

Så spiser du havregrøt (kokt havregryn på vann) til frokost, 2 kokte egg til lunsj, tomatsuppe til middag og enten havregrøt eller egg til kvelds. Og slik holder du på til de 10 dagene er omme.

Da får du hvertfall i deg mye proteiner og næring fra havre og egg!

Anonymkode: 1c59e...ec4

• Liker 3
Skrevet

Ser du allerede har handlet brød, syltetøy og litt grønnsaker. Jeg vil gjerne hjelpe deg med et par kilo frukt, en pakke kjøttdeig og litt kyllingfilet hvis du sender meg en PM :)

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs eller ironisk nå?

Anonymkode: 3bf12...eb9

Jeg er seriøs, men det passer ikke for alle.  Man må være ganske spesiell for å gjøre det. Kjenner par som gjorde det og de er ikke sosiale kasus, men kunstnere. 

Hvor lenge skal ts klare seg med summen? Det finnes hjelpegrupper på f.boka, og frelsesarmeen har tilknytning til alle landets kommuner. Bare ringe dit og forklare situasjonen. Jeg ringte for en venn en gang, han fikk til og med kattemat til katta. Selv om han ikke er sjenert, syntes han det var pinlig å ringe. Og han har rett for det er lettere hvis du får en du kjenner til å ringe. Det er alltid lettere å ta tak i andres problemer enn sine egne. 

Skrevet
På ‎08‎.‎03‎.‎2019 den 3.34, AnonymBruker skrev:

Hva handler jeg da? First Price kneip, FP egg og FP syltetøy. Er det eneste jeg kommer på. Jeg kan kjøpe 4 brød, en kartong egg og en tønne syltetøy. 

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: cc1d6...321

Havregryn er ok, har du ikke sukker, kjøp syltetøy. Eller bruk honning og coscoa. Har du ingenting i skapene? 

Spagetti er billig, men ikke så sunt. Vanskelig å svare for noe har du vel fra før, krydder osv. Hvis ikke ville jeg kjøpt havregryn og egg og appelsiner. 

Skrevet
2 minutter siden, Jytte skrev:

Havregryn er ok, har du ikke sukker, kjøp syltetøy. Eller bruk honning og coscoa. Har du ingenting i skapene? 

Spagetti er billig, men ikke så sunt. Vanskelig å svare for noe har du vel fra før, krydder osv. Hvis ikke ville jeg kjøpt havregryn og egg og appelsiner. 

Havregryn, egg, appelsiner (C-vitaminer) og syltetøy. Da kan du lage havregrynspannekaker og ha på syltetøy når du får lyst på noe søtt. 

I ti dager klarer du deg. Egg inneholder alle næringstoffene kroppen har behov for, unntatt C-vitaminer. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Jytte said:

Havregryn, egg, appelsiner (C-vitaminer) og syltetøy. Da kan du lage havregrynspannekaker og ha på syltetøy når du får lyst på noe søtt. 

I ti dager klarer du deg. Egg inneholder alle næringstoffene kroppen har behov for, unntatt C-vitaminer. 

Med 115 kroner ville ikke jeg brukt penger på appelsiner - det er bare snakk om 10 dager. Hadde heller klart meg litt mer vitaminløst i de dagene.

Anonymkode: 1d32e...42c

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med 115 kroner ville ikke jeg brukt penger på appelsiner - det er bare snakk om 10 dager. Hadde heller klart meg litt mer vitaminløst i de dagene.

Anonymkode: 1d32e...42c

Det ville ikke jeg valgt, men søt paprika er også snadder og kan brukes i omelett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kitcat skrev:

Ser du allerede har handlet brød, syltetøy og litt grønnsaker. Jeg vil gjerne hjelpe deg med et par kilo frukt, en pakke kjøttdeig og litt kyllingfilet hvis du sender meg en PM :)

Hei! Så veldig snillt av deg å tilby, men det kan jeg ikke takke ja til. Jeg lagde ikke tråden for å tigge. Men ellers tusen takk for tilbudet. 😊

• Liker 3
Skrevet

Last ned mattilbud apper og too good to go. På too good to go får du overskuddsmat til 35kr. Noen ganger har jeg fått mange brød, men det varierer litt. Joker har ulike matvarer til en tier hver uke fks. Last ned appen og se hva som kommer til uken. Havregryn, linser, kikerter, bønner, hakkede tomater og løk i løsvekt er billige varer. Mange butikker har varer som går ut samme dag eller dagen etter til halv pris også. Se etter halv pris varer i kjøledisken. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Så veldig snillt av deg å tilby, men det kan jeg ikke takke ja til. Jeg lagde ikke tråden for å tigge. Men ellers tusen takk for tilbudet. 😊

Men, av og til er det helt greit å ta imot hjelp. Så kan du hjelpe noen andre neste gang?

• Liker 3
Skrevet
På 8.3.2019 den 9.27, Knirke skrev:

Dumpster diving. Finn de butikkene som ikke låser containerne sine, og dra dit rett etter stengetid. 

Hvordan finner man de?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, estrella skrev:

Men, av og til er det helt greit å ta imot hjelp. Så kan du hjelpe noen andre neste gang?

😊 Det er veldig veldig snilt av deg å tilby. Jeg har mat nå. Og Frelsesarmeen har et tilbud jeg kan benytte meg av på tirsdagen. Jeg tenkte å dra dit. Igjen, tusen takk for tilbudet. 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt havregryn (ca 30 kr) og 2 pk egg (ca 50 kr til sammen) og 2 pk tomatsuppe fra First Price (20 kr til sammen).

Så spiser du havregrøt (kokt havregryn på vann) til frokost, 2 kokte egg til lunsj, tomatsuppe til middag og enten havregrøt eller egg til kvelds. Og slik holder du på til de 10 dagene er omme.

Da får du hvertfall i deg mye proteiner og næring fra havre og egg!

Anonymkode: 1c59e...ec4

For at kroppen skal klare å utnytte proteiner fra kornprodukter, må man innta melk eller andre melkeprodukter samtidig (feks ost). brunost på toppen av havregrøten er også godt :) 

Anonymkode: 17dc9...722

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 8.3.2019 den 9.27, Knirke skrev:

Dumpster diving. Finn de butikkene som ikke låser containerne sine, og dra dit rett etter stengetid. 

Jeg trodde det var forbudt? Eller er det ikke det? 

Skrevet

Jeg har ikke hatt sånn økonomi siden jeg gikk på videregående skole og hadde en 500-lapp å leve på hver måned etter husleia.

Det gikk mye i First Price frosne rundtstykker. De mettet godt. Kjøpte også en billig blokk med ost for å ha på. Man blir fort lei, men for å "variere" kan man smelte osten, sånn at det blir toast.

Da det var helg og jeg skulle kose meg ekstra, kjøpte jeg Coop sin Cola og en pose med sprøstekt løk. Vips, så har man brus og snacks til lørdagskvelden for 15 kroner til sammen :fnise:

Usj, jeg savner ikke den tiden. Håper at du kommer deg ut av den økonomiske knipa di : )

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde det var forbudt? Eller er det ikke det? 

Jeg tror ikke at det er forbudt etter lov, men butikkene setter ikke pris på det. Da Dumpster Diving var skikkelig i vinden, var det mange butikker som satt hengelås på søppeldunkene sine.

Du kommer neppe til å få noen straff hvis du blir tatt for å hente en pose potetgull ut av søppeldunkene til Kiwi om natten :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For at kroppen skal klare å utnytte proteiner fra kornprodukter, må man innta melk eller andre melkeprodukter samtidig (feks ost). brunost på toppen av havregrøten er også godt :) 

Anonymkode: 17dc9...722

Jøss, det var ikke jeg klar over. Jeg har kun melk i kaffe, det er sjeldent jeg drikker ren melk. Jeg pleier som regel å drikke vann, eller kaffe. Noen ganger smoothie. 

Jeg vet at man må spise noe fett for at kroppen skal ta opp d-vitamin tilskudd. Omega-3 for eksempel. Eller avokado. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg har ikke hatt sånn økonomi siden jeg gikk på videregående skole og hadde en 500-lapp å leve på hver måned etter husleia.

Det gikk mye i First Price frosne rundtstykker. De mettet godt. Kjøpte også en billig blokk med ost for å ha på. Man blir fort lei, men for å "variere" kan man smelte osten, sånn at det blir toast.

Da det var helg og jeg skulle kose meg ekstra, kjøpte jeg Coop sin Cola og en pose med sprøstekt løk. Vips, så har man brus og snacks til lørdagskvelden for 15 kroner til sammen :fnise:

Usj, jeg savner ikke den tiden. Håper at du kommer deg ut av den økonomiske knipa di : )

Oi, uff. Ja, jeg også. Jeg tror det kommer til å bli litt bedre snart. Jeg prioriterer husleie, regninger og mat til hunden først. Men i januar, fikk jeg litt problemer da jeg først hadde glemt å legge av penger til NRK-lisens, (det er min egen feil). Og så fikk jeg brudd i først den ene armen, og to uker senere den andre. Så på alle de turene på røntgen, lege, og gips har jeg brukt så mye penger at jeg har mottat frikort for første gang i mitt liv. På grunn av dette har det gått litt skeis med økonomien. For jeg setter opp budsjett hver måned, og har ingen strømme-tjenester, da jeg klarer meg med TV. Og jeg vet jo at låner man penger av noen, må det betales tilbake. Og da ligger man jo på etterskudd hele tiden. Jeg har vanligvis et budsjett til mat i måneden på 2000,- til mat/såpe og husholdningsartikler. Dessuten har jeg shoppestopp, (hatt det siden 2017). har kun måttet kjøpe noen sokker, og litt undertøy siden da. Og shoppestopp har ført til at jeg har klart å spare litt penger hver måned i bsu. For jeg har ingen foreldre som kan hjelpe meg inn på boligmarkedet når den tiden kommer. 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Hvissvass skrev:

Dette er ikke en aktuell problemstilling i Norge. Er du så på felgen at du har 115kroner kan du søke om nødhjelp fra NAV. Dette får du som regel på dagen https://tjenester.nav.no/veivisersosialhjelp/artikkel/514880 

Så har du masse gode tips fra tråden til hva du kan kjøpe.

Tusen takk! 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...