Knirke Skrevet 8. mars 2019 #21 Skrevet 8. mars 2019 Dumpster diving. Finn de butikkene som ikke låser containerne sine, og dra dit rett etter stengetid. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #22 Skrevet 8. mars 2019 Jeg ville kjøpt en stor pk first price ris og spist det til middag og kvelds med ketchup på, og first price brød med syltetøy til frokost. Det skulle blitt 115 kr ca. Ikke noe særlig godt, men du hadde overlevd på det og vært mett. Anonymkode: 80ed6...c9b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #23 Skrevet 8. mars 2019 3 pakker av den billigste havren du finner + vann Anonymkode: e481a...f8d
*Vilje* Skrevet 8. mars 2019 #24 Skrevet 8. mars 2019 Kjøp billige havregryn og lag grøt om du liker det. Lag vegetarburgere av de kikertene og bønnene du har på boks, finn inspirasjon/oppskrifter på nett. Gå dumpster diving som andre nevner. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #25 Skrevet 8. mars 2019 Last ned ''To Good To Go'' appen? Anonymkode: 2dfa2...39b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #26 Skrevet 9. mars 2019 Jeg forstår ikke helt problemet. Maks kr 115 på mat hver dag ? Det er absolutt ikke noe problem. Jeg benytter meg daglig av matbutikkenes -50% disker. Oftest det som bestemmer middagen den dagen. Der finner jeg melk, poser med oppskåret salat, av og til ost, ofte kjøttpålegg osv. En dag kan f eks se slik ut : frokost : havregryn og melk (kjøpt nedsatt i pris), lunch : et par rundstykker til kr 2 fra Rema 1000 + pålegg og posesalat nedsatt i pris, middag : tilfeldig, hva som nedsatt, men alt fra kr 20 og opp til kr 35 godtas, kveldsmat : havregryn og nedsatt i pris melk. Jeg har vel da brukt omtrent 60 - 70 kroner på mat. Så kommer jo et par teposer og pulverkaffe fra skapet i tillegg... Så om du har kr 115 er det absolutt ikke nødvendig å lese på spagetti og ketchup hver dag. Anonymkode: 91c4c...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #27 Skrevet 9. mars 2019 2 pakker med havre er bedre enn kneip. Egg er lurt som du skriver. Havre kan du lage grøt av med vann. Hvorfor har du bare 115 kr? Har du noe annet i skapet av mat? Eller i fryseren? Anonymkode: 956ad...2fb
Gjest Blondie65 Skrevet 9. mars 2019 #28 Skrevet 9. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke helt problemet. Maks kr 115 på mat hver dag ? Det er absolutt ikke noe problem. Jeg benytter meg daglig av matbutikkenes -50% disker. Oftest det som bestemmer middagen den dagen. Der finner jeg melk, poser med oppskåret salat, av og til ost, ofte kjøttpålegg osv. En dag kan f eks se slik ut : frokost : havregryn og melk (kjøpt nedsatt i pris), lunch : et par rundstykker til kr 2 fra Rema 1000 + pålegg og posesalat nedsatt i pris, middag : tilfeldig, hva som nedsatt, men alt fra kr 20 og opp til kr 35 godtas, kveldsmat : havregryn og nedsatt i pris melk. Jeg har vel da brukt omtrent 60 - 70 kroner på mat. Så kommer jo et par teposer og pulverkaffe fra skapet i tillegg... Så om du har kr 115 er det absolutt ikke nødvendig å lese på spagetti og ketchup hver dag. Anonymkode: 91c4c...fbc Nei, kr 115 som skal vare i 10 dager.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #29 Skrevet 9. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke helt problemet. Maks kr 115 på mat hver dag ? Det er absolutt ikke noe problem. Jeg benytter meg daglig av matbutikkenes -50% disker. Oftest det som bestemmer middagen den dagen. Der finner jeg melk, poser med oppskåret salat, av og til ost, ofte kjøttpålegg osv. En dag kan f eks se slik ut : frokost : havregryn og melk (kjøpt nedsatt i pris), lunch : et par rundstykker til kr 2 fra Rema 1000 + pålegg og posesalat nedsatt i pris, middag : tilfeldig, hva som nedsatt, men alt fra kr 20 og opp til kr 35 godtas, kveldsmat : havregryn og nedsatt i pris melk. Jeg har vel da brukt omtrent 60 - 70 kroner på mat. Så kommer jo et par teposer og pulverkaffe fra skapet i tillegg... Så om du har kr 115 er det absolutt ikke nødvendig å lese på spagetti og ketchup hver dag. Anonymkode: 91c4c...fbc 115 kroner totalt, ikke hver dag. Anonymkode: 6f3af...9a0
Gjest loveli Skrevet 9. mars 2019 #30 Skrevet 9. mars 2019 Hadde kjøpt havregryn. Ikke vits å kjøpe dyre brød. Og egg.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #32 Skrevet 9. mars 2019 Kok havregrøt. Trenger bare havregryn og vann, og det metter godt. Men pakke havregryn holder lenge. Billigste pasta med litt av billigste pastasaus, så har du og billig mat i flere dager. Anonymkode: 7ef52...95a
Absol Skrevet 9. mars 2019 #33 Skrevet 9. mars 2019 IKKE vær redd for å bruke Frelsesarmeen bare fordi du ikke er kristen. Jeg er langt fra religiøs og støtter Frelsesarmeen hver måned både med penger og med klær ol som de selger på Fretex. Du kan bruke mitt "innskudd" 😉 de er jo der for folk som sliter og slik jeg har forstått det elsker visst Gud alle... du kan jo fortelle dem at du er alene og derfor ikke trenger store mengder. ALLE monner drar. 11
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #34 Skrevet 9. mars 2019 Ris. Er veldig billig. Og kjøp melk, så kan du lage risgrøt, bare bland melk halvparten melk og halvparten vann, der oppskriften sier melk. Smaker fortsatt godt og du bruker mindre melk = sparer penger på det. Kjøp vanlig ris, den er billigere, smaken blir ikke samme som risgrynsgrøt men godt også, og mettende. Tror jeg ville prøvd dumpster driving. Ihvertfall for den ene gangen. Husk å vaske alt du finner, før du åpner pakkene. Anonymkode: e5b71...911
netpuppy Skrevet 9. mars 2019 #35 Skrevet 9. mars 2019 (endret) Jeg syns dette ble et interessant tankeeksperiment så jeg så på hva jeg hadde kjøpt. Alle prisene er fra kolonial.no så de kan selvfølgelig variere alt etter hvilken butikk du bruker. Hvis en person spiser 2 skiver til frokost og kveldsmat hver dag trenger du 2 brød til 10 dager. 2 kneippbrød, á 6,90 = 13,80. Så trenger du pålegg. Billigste sylte jeg fant er jordbærsyltetøy fra Rema 1000, kr 21,80 for 1 kg spann. Til lunsj kan du spise havregrøt. 1 kg lettkokte havregryn kr 18,70. Da har du frokost, lunsj og kveldsmat for kr 54,30. Du klarer deg jo egentlig på dette så lenge det bare er 10 dager, men det kan bli litt kjedelig og mangelfullt så må prøve å få inn litt middager også. Billigste, fryste fiskegrateng kostet kr 13,30. Vi kjøper 2 av den: kr 26,60. 500 g fusilli fra Rema til kr 11,70 pluss 500g pastasaus, også fra Rema, til 13,90 gir en enkel og billig pastarett. Jeg tenker vi kan strekke den i 3 dager til 1 person. Da ender vi på kr 106,50 for frokost, lunsj og kveldsmat for 10 dager, i tillegg til 5 middager. De resterende middagene kan du enten hoppe over, spise havregrøt i stedet (eventuelt kjøpe et kneippbrød til) eller se hva du har i skuffer og skap du kan lage noe av. Endret 9. mars 2019 av netpuppy 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #36 Skrevet 9. mars 2019 4 timer siden, Absol skrev: IKKE vær redd for å bruke Frelsesarmeen bare fordi du ikke er kristen. Jeg er langt fra religiøs og støtter Frelsesarmeen hver måned både med penger og med klær ol som de selger på Fretex. Du kan bruke mitt "innskudd" 😉 de er jo der for folk som sliter og slik jeg har forstått det elsker visst Gud alle... du kan jo fortelle dem at du er alene og derfor ikke trenger store mengder. ALLE monner drar. Takk! Ja, det er nettopp det.. 😊 Anonymkode: cc1d6...321 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #37 Skrevet 9. mars 2019 2 minutter siden, netpuppy skrev: Jeg syns dette ble et interessant tankeeksperiment så jeg så på hva jeg hadde kjøpt. Alle prisene er fra kolonial.no så de kan selvfølgelig variere alt etter hvilken butikk du bruker. Hvis en person spiser 2 skiver til frokost og kveldsmat hver kveld trenger du 2 brød til 10 dager. 2 kneippbrød, á 6,90 = 13,80. Så trenger du pålegg. Billigste sylte jeg fant er jordbærsyltetøy fra Rema 1000, kr 21,80 for 1 kg spann. Til lunsj kan du spise havregrøt. 1 kg lettkokte havregryn kr 18,70. Da har du frokost, lunsj og kveldsmat for kr 54,30. Du klarer deg jo egentlig på dette så lenge det bare er 10 dager, men det kan bli litt kjedelig og mangelfullt så må prøve å få inn litt middager også. Billigste, fryste fiskegrateng kostet kr 13,30. Vi kjøper 2 av den: kr 26,60. 500 g fusilli fra Rema til kr 11,70 pluss 500g pastasaus, også fra Rema, til 13,90 gir en enkel og billig pastarett. Jeg tenker vi kan strekke den i 3 dager til 1 person. Da ender vi på kr 106,50 for frokost, lunsj og kveldsmat for 10 dager, i tillegg til 5 middager. De resterende middagene kan du enten hoppe over, spise havregrøt i stedet (eventuelt kjøpe et kneippbrød til) eller se hva du har i skuffer og skap du kan lage noe av. Takk! Jeg handler stortsett på kiwi da jeg har trumfkort. Eller på meny hvis de har 10,- kr marked et par ganger i året. Jeg endte faktiskt med å handle; 3 kneip til 27,-, (har lagt 2/3 pluss et 1/2 brød i fryseren. Jeg kjøpte first price syltetøy til 19,- en 18 pac med egg rundt 35,- tror jeg. Også kjøpte jeg en blomkål, en pose gulrøtter, og en løk. Det kom på 115,- hadde heldigvis noen flasker å pante. Anonymkode: cc1d6...321
Jytte Skrevet 9. mars 2019 #38 Skrevet 9. mars 2019 På 08.03.2019 den 3.34, AnonymBruker skrev: Hva handler jeg da? First Price kneip, FP egg og FP syltetøy. Er det eneste jeg kommer på. Jeg kan kjøpe 4 brød, en kartong egg og en tønne syltetøy. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: cc1d6...321 Ville gått på cafe og finere restauranter og satt meg ned ved et bord som ikke var ryddet og spist matrestene.
astakatt Skrevet 9. mars 2019 #39 Skrevet 9. mars 2019 Selvfølgelig er det kjipt, men dette klarer du! Hadde kjøpt ris og tørre bønner/linser, som jeg hadde spist til middag med krydder jeg allerede hadde (40-50 kr tilsammen, avhengig av butikken). Og så hadde kjøpt first pris nudler (ca. 10 kr) og pastasaus (8 kr, hvis jeg husker riktig). Havregryn til frokost. Usikker på hvor mye det blir til overs eller dette (avhenger jo av butikken), men jeg hadde brukt resten av pengene til å kjøpe billige grønnsaker (løk, paprika, frosne grønnsaker).
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #40 Skrevet 10. mars 2019 10 timer siden, Jytte skrev: Ville gått på cafe og finere restauranter og satt meg ned ved et bord som ikke var ryddet og spist matrestene. Er du seriøs eller ironisk nå? Anonymkode: 3bf12...eb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå