Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva handler jeg da? First Price kneip, FP egg og FP syltetøy. Er det eneste jeg kommer på. Jeg kan kjøpe 4 brød, en kartong egg og en tønne syltetøy. 

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: cc1d6...321

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tomatsuppe på first price er billig. Også å kjøpe en familiepakke med pannekaker og å steke en pannekake eller syv helt til røren er tom. Da har man middag lenge. Og first price grøt er billig og koster ca. 20 kroner. Og å kjøpe en pakke med first price spagetti og kjøpe det billigste kjøttedeiget som ofte er kyllingkjøttdeig og det er veldig godt. Ketchup fra first price er kjekt å ha. Kan også kjøpe first price ost og å smelte ost over spagetti eller sånne skruer av first price pasta. First price egg er også kjekt å ha oppi tomatsuppa sånn at det metter litt ekstra.

Har levd på dette selv før i mange år i perioder da.

• Liker 4
Skrevet

Og first price syltetøy som du selv foreslår blåbær til pannekakene.

Skrevet

Og sånn 1 kilo pose first price med epler pleier jeg å kjøpe. Da har jeg epler en stund.

Skrevet (endret)
Da er du velkommen til Lånekontoret. Vi tilbyr deg et lånebeløp, og gjenstandene dine blir liggende som sikkerhet. Lånebeløpet blir satt inn på din konto.

De har matutdeling noen ggr. per uke. De har og ei liste over andre som deler ut mat i byen.

Seff. Sk. nødhjelp NAV .Sos. kontor.

Tilsvarende tilbud i andre byer. Edit. Lånekontor kun Oslo. 
a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 3
Skrevet

First Price Sphagetti koster Nada. -Tommflasker, panten er dobblet...

a.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:
Da er du velkommen til Lånekontoret. Vi tilbyr deg et lånebeløp, og gjenstandene dine blir liggende som sikkerhet. Lånebeløpet blir satt inn på din konto.

De har matutdeling noen ggr. per uke. De har og ei liste over andre som deler ut mat i byen.

Seff. Sk. nødhjelp NAV .Sos. kontor.

Tilsvarende tilbud i andre byer.
a.

Har funnet ut at man kan gå å hente matproser hos Frelsesarmeen hver tirsdag her jeg bor. Men jeg føler ikke at jeg kan gå dit, når det er mange barnefamilier og husløse som trenger mat. Og så føler jeg at det er ekstra frekt siden jeg ikke er relgiøs. 

Bor ikke i Oslo. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

First Price Sphagetti koster Nada. -Tommflasker, panten er dobblet...

a.

Ja, dette er de flaskene jeg skal pante. Og da har jeg regnet ut at 115,- er det jeg har å bruke. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Zaga skrev:

Tomatsuppe på first price er billig. Også å kjøpe en familiepakke med pannekaker og å steke en pannekake eller syv helt til røren er tom. Da har man middag lenge. Og first price grøt er billig og koster ca. 20 kroner. Og å kjøpe en pakke med first price spagetti og kjøpe det billigste kjøttedeiget som ofte er kyllingkjøttdeig og det er veldig godt. Ketchup fra first price er kjekt å ha. Kan også kjøpe first price ost og å smelte ost over spagetti eller sånne skruer av first price pasta. First price egg er også kjekt å ha oppi tomatsuppa sånn at det metter litt ekstra.

Har levd på dette selv før i mange år i perioder da.

Føler at det er bedre å kjøpe brød, enn pannekaker. Jeg har quinoa og ertet jeg kan koke. Må bli litt mett i løpet av dagen.

tusen takk for mange gode tips. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler at det er bedre å kjøpe brød, enn pannekaker. Jeg har quinoa og ertet jeg kan koke. Må bli litt mett i løpet av dagen.

tusen takk for mange gode tips. 

Ja er nok mye sunnere ja. Er bare det at jeg trenger litt forandring. 🙈

Skrevet

Ikke ¨frekkt¨ å gå til Frelsesarmeen, om skikkelig i beita, IMO. SEFF. Bra du tenker sånn.

Jeg har bodd ¨på gata¨ en kort periode, eller to, Sist med bikkje, -Som Seff var pri. 1.

Ba ingen om noe, -pelte flasker...

a.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Zaga skrev:

Ja er nok mye sunnere ja. Er bare det at jeg trenger litt forandring. 🙈

Ja, så klart. Man bli lei. Men det er greit å bruke opp det man har i fryseren og i skuffene. Det må man nesten, selv om det blir fryktelig kjedelig. 😊

Skrevet (endret)

Poteter og løk er billig. Bønner og linser er billig og metter godt.

Kjøp hermetisk tomat (de billigste koster 4.99 på min butikk), sammen med hvitløk, løk en buljongterning, salt og pepper blir det god tomatsuppe. Har du et kokt egg og noe pasta til er det en god middag.

Hermetisk tomat, løk, krydder og bønner blir også en god gryte.

Hva har du i skuffer og skap fra før av?

Edit: husk st det ofte er billigere næringsmessig å lage ting selv fra grunnen. F.eks nudler er billig, men holder lite næring og metter kort. Siden du skal leve på lite i nesten to uker, er det viktig at du får i deg mettende og næringsrik mat.

Endret av Alice123
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Ikke ¨frekkt¨ å gå til Frelsesarmeen, om skikkelig i beita, IMO. SEFF. Bra du tenker sånn.

Jeg har bodd ¨på gata¨ en kort periode, eller to, Sist med bikkje, -Som Seff var pri. 1.

Ba ingen om noe, -pelte flasker...

a.

Hm, ja. Jeg er jo èn person. Jeg bor i en liten by, og jeg har jo sett at det står kø ut av døren der på tirsdager, og da betyr det at det er mange som trenger hjelp. 

Oi. Har heldigvis tak over hodet. Har en liten hund, og det er mye selskap i hundene våre. Hunden min er billig i drift, hun har en 3kg fòr sekk i 4-5 uker. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Alice123 skrev:

Poteter og løk er billig. Bønner og linser er billig og metter godt.

Kjøp hermetisk tomat (de billigste koster 4.99 på min butikk), sammen med hvitløk, løk en buljongterning, salt og pepper blir det god tomatsuppe. Har du et kokt egg og noe pasta til er det en god middag.

Hermetisk tomat, løk, krydder og bønner blir også en god gryte.

Hva har du i skuffer og skap fra før av?

Edit: husk st det ofte er billigere næringsmessig å lage ting selv fra grunnen. F.eks nudler er billig, men holder lite næring og metter kort. Siden du skal leve på lite i nesten to uker, er det viktig at du får i deg mettende og næringsrik mat.

Tusen takk. 

Har quinoa, kikerter (i lake), 1 boks tomat pure, en bok kidney bønner, 3 pakker nudler, og oliven olje. Pluss litt tørka krydder. 

I fryseren har jeg: en pose erter, en pose med smoothie frukt & bær og selvplukka tyttebær. 😆

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dumpstret, det er utrolig mye man kan finne i søpla til butikkene.

Anonymkode: 6658c...99c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Firsprice fiskegrateng koster 11 kroner. 

Så du får la det gå i egg,kneip,tomatsuppe,fiskegrateng, husmannsknekkebrød, syltetøy og havregryn kanskje? 

En kneipsskive vedsidenav tomatsuppe og egg er jo godt og metter... så kan du kjøpe en pose brokolitopper å ha vedsiden av fiskegratengen. Eller bare en brokoli å koke den selv. 

Anonymkode: 13130...177

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Har heldigvis tak over hodet. Har en liten hund, og det er mye selskap i hundene våre. Hunden min er billig i drift, hun har en 3kg fòr sekk i 4-5 uker. 😊

A-Husky da, masse Selskap, og knøyt han rundt ankelen, lå alltid inntil, og varmet godt 🐺:hug:.

Ikke sentrum, rett inni marka, nær ¨jobben¨\tomflasker... :sukk:

a.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

A-Husky da, masse Selskap, og knøyt han rundt ankelen, lå alltid inntil, og varmet godt 🐺:hug:.

Ikke sentrum, rett inni marka, nær ¨jobben¨\tomflasker... :sukk:

a.

Åå.. de trives jo best ute, har jeg følelsen av.  😊 

Uff.. håper du ikke havner i slik situasjon igjen. Jeg tror ikke man klarer å forstå hvordan det er, når man ikke har opplevd det selv. Jeg tenker at jeg er heldig tross alt som har hybel, seng, vann, strøm, litt mat osv. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åå.. de trives jo best ute, har jeg følelsen av.  😊 

Uff.. håper du ikke havner i slik situasjon igjen. Jeg tror ikke man klarer å forstå hvordan det er, når man ikke har opplevd det selv. Jeg tenker at jeg er heldig tross alt som har hybel, seng, vann, strøm, litt mat osv. 

Sitter greit i det nå, -driver å tømmer barndomshjemmet, selge. -Søs vil ikke ha Sin halvpart, mener kåken er min pga. jeg prøvde stille opp når pappa fikk kreft, døde+mamma rimelig senil, til hun rusla.

Hadde seff aldri vurdert, om ikke hu satt Veldig greit i det, -på ¨Beste Vest¨ FEIT KÅK, Vaskhjelp, m.m.m.

Veldig sant det du sier, mange, -ikke minst her, virker flinke til å ¨Se ned¨ på andre,

-Slenge rundt seg med Dritt... Små folk, tenker jeg...

Håper, -og tror du ¨Står han av¨. Tusen takk, for venlige ord, Seriøst. 

Edit... KUN Meg Sjøl å takke, for alt jeg har kåla til...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...