Smilla78 Skrevet 14. april 2005 #1 Skrevet 14. april 2005 Jeg er så lei! Blir aldri kvitt kvisene jeg. Jeg har fet hud og masse kviser enda i en alder av 26 år. Bruker kun produkter tilpasset min hudtype og har prøvd det meste bla pure focus fra lancome. matte control fra helena rubinstein, acnopur fra biotherm, normaderm fra vichy osv. Har prøvd dermalogica og, men det gjør jeg aldri igjen! Kvisene ble enda verre. Jeg bruker lite foundation og bare oljefri produkter tilpasset min hudtype. Bruker også consealer fra guinot på kvisene også den tilpasset fet og kvisete hud. Drikker mye vann og spiser aldri junkfood. Gikk på diane p-piller, men la på meg og ble fryktelig deprimert og huden ble verre. Prøvde yasmin og, men ble kvalm av dem. Går ikke på piller nå. Fins det andre p-piller som hjelper mot kviser og som man ikke legger på seg av?
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #2 Skrevet 14. april 2005 jeg slet med en del kviser, og brukte masse produkter beregnet på fet hud. Lurer på om det kan være problemet? I noen tilfeller gjør produktene at huden overproduserer olje selv. (skjønner..?) Huden min er blitt mye bedre etter at jeg har begynt å bruke produkter for normal/sensitiv hud. Bruker også en olje fra darolys (fåes på apoteket) som skal trenge ned i dybden, få hudens oljeproduksjon i balanse. jeg er ingen hudpleier, og vet ikke om jeg ordlegger meg helt riktig her! Men det jeg prøver å si er vel- produkter mot fet hud osv kan ofte gjøre vondt verre..! Kan nok være lurt å ta en tur til hudpleier å få greie på hvilke produkter huden din egentlig trenger.. lykke til!
Gjest xio Skrevet 14. april 2005 #3 Skrevet 14. april 2005 Gå til en hudlege. Jeg kan anbefale Hudklinikken i Oslo. Det finnes flere ting som kan hjelpe mot kviser, bla syrepeelinger og antibiotikakurer. Selv har jeg fått god hjelp med mine sorte prikker. Istedet for å kaste bort tusenvis av kroner på dyre produkter fra kosmetikkfirmaene, bruk noe som virkelig hjelper medisinsk.
Gjest Rocky Skrevet 15. april 2005 #4 Skrevet 15. april 2005 jeg slet med en del kviser, og brukte masse produkter beregnet på fet hud. Lurer på om det kan være problemet? I noen tilfeller gjør produktene at huden overproduserer olje selv. (skjønner..?) Huden min er blitt mye bedre etter at jeg har begynt å bruke produkter for normal/sensitiv hud. Bruker også en olje fra darolys (fåes på apoteket) som skal trenge ned i dybden, få hudens oljeproduksjon i balanse. jeg er ingen hudpleier, og vet ikke om jeg ordlegger meg helt riktig her! Men det jeg prøver å si er vel- produkter mot fet hud osv kan ofte gjøre vondt verre..! Kan nok være lurt å ta en tur til hudpleier å få greie på hvilke produkter huden din egentlig trenger.. lykke til! Denne darolys-oljen?...Funker den bra?Og hvor mye koster den? Siden den skal få oljeproduksjonen i balanse....hjelper den mot de tørre områdene også da?!
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 15. april 2005 #5 Skrevet 15. april 2005 Hei! Jeg vet at decleor sine produkter er veldige gode for sensitiv hud, uansett hudtype; fet, törr osv. Oljene de har er fantastiske og koster rundt 600,- men det er verdt det. Jeg brukte også produkter rettet mot fet hud, men det ble også alltid feil. Nå har jeg kjöpt en krem fra eucerin fra apoteket beregnet for sensetiv hud, og den er BRA. Huden får nok av fuktighet.., og blir ikke törr noen steder og heller ikke fet.
Smilla78 Skrevet 15. april 2005 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2005 Takk for svar. Jeg kan ikke bruke produkter med olje. Har prøvd det før og da blir huden ekstremt blank og det kommer enda fler kviser. Bruker pure focus ansiktskrem nå, huden blir veldig myk og fin, matt, men likevel gjennomfuktet, men kvisene er der like forbanna. Hvordan er produktene fra decleor? Noen som har prøvd?
Jellyfish Skrevet 15. april 2005 #7 Skrevet 15. april 2005 Antibiotika hjalp meg da jeg var yngre, fikk noe som het Tetracyclin arco. Du kan også prøve noe som heter spisekisel, fås på helsekost butikker. Det er pulver du blander ut i vann (smaker omtrent som å drikke sandpapir), eller du kan få det i tablettform. Funker det og, og er jo veldig greit å slippe å putte kroppen full av antibiotika hvis ikke man virkelig trenger det.
Felixa Skrevet 15. april 2005 #8 Skrevet 15. april 2005 Decleor sine produkter er basert på planteoljer. For fet/uren hud anbefales YlanYlang olje (bare noen få dråper) og Hydra Matt kremen om morgenen etter rens. YlangYlang balmen som nattkrem er også veldig fin. MD Formulations er veldig bra for fet og uren hud,men husk at det tar litt tid før du ser ordentlige resultater, ofte 1-2 mnd. Ellers er rens hver dag viktig og en mild peeling ca 1 gang i uka. Antibiotika (Tetracykliner) er absolutt ikke bra for kroppen din,du må gå på det en stund og bivirkningene er ofte sopp i magen og underlivet, så det ville jeg ha tatt som absolutt siste utvei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå