Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, når jeg er på besøk hos moren min, hun glor på tvn hele tiden! Går en tur i ny og ne, lager mat og ordner med kaffe til gjestene, men tvn er på så fort det er sjansen. Hun finnes ikke lenger snakkesalig. Besøk eksisterer knapt lenger heller...vi gjorde det mye da jeg var barn. Mener nå ikke bare moren min, men omtrent alle jeg kjenner i Norge. Jeg er så lei av tvn! Har ikke tv selv hjemme 😛 

Anonymkode: bf3d3...92c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare be henne skru den av? Hva hun gjør på fritiden sin har vel ikke du noe med

Anonymkode: 39189...3fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Irriterte meg over det samme i mange år, til jeg selv kastet ut tven. Etter over 10 år uten tv er det fortsatt enkelte som reagerer med vantro på at jeg ikke har tv. Men de får gjøre som de vil selv i egne hjem, jeg skal ikke ha tv, og holder meg unna å besøke de med tv når jeg vet de glor på den hele døgnet.

Anonymkode: fc4f2...6c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser litt for mye på TV selv, men en er jo sliten etter en lang dag

Anonymkode: 80909...eae

Gjest loveli
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser litt for mye på TV selv, men en er jo sliten etter en lang dag

Anonymkode: 80909...eae

Mange av de som sier at de ikke ser på TV, de ser på mobilen, nettbrett eller PC istedenfor. ;)

Det de mener er ofte at de ikke ser på Tv-kanaler via f.eks en Get-box. Men de ser NRK nettTV, Tv2Sumo osv osv. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, loveli said:

Mange av de som sier at de ikke ser på TV, de ser på mobilen, nettbrett eller PC istedenfor. ;)

Det de mener er ofte at de ikke ser på Tv-kanaler via f.eks en Get-box. Men de ser NRK nettTV, Tv2Sumo osv osv. 

Jeg tror ts sikter til de som ser på tv uansett når de har besøk. Er jeg alene sitter jeg såklart og koser meg med netflix på dataen, men ikke når jeg har besøk. Da er gjestene i fokus.

Anonymkode: fc4f2...6c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Moren min gjør også noe lignende. Hver eneste ettermiddag / kveld, så står det TV-apparatet på hele tiden. Mangfoldige timer hver eneste dag.     

I tillegg surfer hun en god del på Internett, samtisig som hun følger med på TV-boksen. Jeg begriper ikke at hun orker dette! 

Anonymkode: e2210...a95

Skrevet (endret)

Det må være slitsomt å ha TV'n stående og durre hele tiden.
Folk er blitt kjedelige, hjernevasket kanskje...? de gidder ikke finne på ting og velger heller å fylle hodet med søppel-TV/nett-underholdning. Sitte å kikke inn i andre menneskers liv!? Hva slags underholdning er det?
Og barna gjør det samme, de blir små idioter som sitter og zooner ut foran en skjerm. Jeg så dokumentaren Det digitale dopet på NRK og ble sjokkert. Barn gjør akkurat som de voksne, bare at problemet er at de klarer ikke å skru av eller koble ut noe som helst. De blir hekta!
Jada, jeg ser også på tv eller er på nett (som nå f.eks), men jeg begrenser det bevisst til 3-4 t pr dag, også i helgene.

Jeg synes det er uhøflig å se på TV, nettbrett eller mobil når man har besøk eller er på besøk. Da signaliserer man på en måte at besøket ikke er så viktig og er mer underordnet enn underholdningen.

Mine forelde slår av når jeg kommer, de er nok enige, men når det er tid for nyhetene eller favorittserien har jeg opplevd å nærmest bli hivd ut.
Dvs. klare signaler om at besøkstiden var over, men at jeg gjerne måtte bli hvis jeg ville se på 😂 og det er for så vidt greit da

Be moren din om å skru av og forklar at det er fordi du synes det er uhøflig!

Endret av Mamina
  • Liker 1
Skrevet (endret)
On 3/8/2019 at 12:20 AM, AnonymBruker said:

Besøk eksisterer knapt lenger heller...vi gjorde det mye da jeg var barn. Mener nå ikke bare moren min, men omtrent alle jeg kjenner i Norge. Jeg er så lei av tvn! Har ikke tv selv hjemme 😛 

Dette er viktig!
Synes det er utrolig trist, savner virkelig at folk stikker innom for en prat og en kopp kaffe/te!
Jeg prøver å gjøre det selv, men er usikker på om folk egentlig liker det når jeg aldri opplever det samme tilbake.....Om jeg vil møte noen så må jeg dra på besøk selv!

Kanskje fordi folk rundt omkring sitter og ser på TV/nett hele dagen på andre folks liv og drama og dermed ikke lenger interesserer seg for normal sosialisering ....??

Endret av Mamina
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker tv! Kunne ikke klart meg uten. Ser mye på ting som naturprogrammer om dyr og natur, eller ID (Investigation Discovery, krim kanal) eller History channel. Liker å se lærerike ting på tv.

Ting som Kardashians og Bloggerne ser jeg aldri på.  

Men ja, jeg er enig i at når man får besøk, får man konsentrere seg om gjestene, ikke tv'n. Det er jo normal høflighet.

Anonymkode: 06ef8...8ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ts her, har kommet mange svar ser jeg. Dere har misforstått hvis dere tror at de ser på tv mens det er besøk, det har aldri vært en plage. men det er det at tvn skal stå på hele tiden! :( Jeg ser mye på nettbrettet og pcn, så går jeg meg turer. med nettbrettet kan man bevege seg rundt da, men du bærer ikke rundt på tvn. Jeg skjønner ikke folk, for det første de gjør når de kommer hjem er å sette på tvn, se på Kardashians, Hollywoodfruer, DrPhil, Kirurgiske katastrofer! jeg synes det er så bortkasta tid. Dr Phil kan jo være interessant av og til, men sitte passivt å se på tv skjønner jeg ikke hva som er så gøy med.

Gjest Arwen Undómiel
Skrevet

Jeg har ikke sett på TV på 10år, ser aldri på tv.:) Men det er mye bra jeg kunne fått med meg...

Skrevet

Det er dager hvor jeg ser mye på tv og det er dager hvor jeg ikke ser på tv.

Gjest Arwen Undómiel
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Det er dager hvor jeg ser mye på tv og det er dager hvor jeg ikke ser på tv.

Hva liker du å se på TV?:)

Endret av Arwen Undómiel
Skrevet
1 minutt siden, Arwen Undómiel skrev:

Hva liker du å se på TV?:)

Filmer, serier og dokumentarer.

Er egentlig ikke så ofte jeg ser på tv programmer som går på tv, ser hovedsakelig på DVDer.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Arwen Undómiel skrev:

Jeg har ikke sett på TV på 10år, ser aldri på tv.:) Men det er mye bra jeg kunne fått med meg...

Lurer på om det stemmer, eller om du er en av dem som ser time etter time med serier på nettbrett/pc? For det er jo akkurat det samme...

Anonymkode: d4c24...021

• Liker 1
Gjest Arwen Undómiel
Skrevet

Pc'en er jo enslags TV, men jeg ser aldri på serier, ser på DVD filmer på tv'en da. Betaler for Canal Digital, men har ikke koblet det til.. Hører mest på musikk på Youtube.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er du selv på mobil eller nettbrett i løpet av dagen da?

Anonymkode: 72284...250

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min ser på tv hele tiden...fra det øyeblikket han kommer hjem fra jobb til leggetid, og hele dagen i helgene, med mindre jeg klarer å tvinge ham til å bli med meg ut noe sted. Utrolig kjedelig... 

Anonymkode: 6ac3f...cbc

AnonymBruker
Skrevet

The big bang theory er det eneste som er bra på tv for tiden. Alt annet på tv er kjedelig. 

Anonymkode: e78be...598

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...