AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 Ungen min bruker alltid dametoalettet når vi er alene i byen, han er fem år gammel, men i dag møtte jeg en dame som ikke synes det var greit. Jeg skjønner ikke hvorfor, han er et 5 år gammelt BARN. Skal jeg slippe han alene inn på mannetoalettet alene sammen med masse fremmede menn!? I værste fall potensielle overgripere! Anonymkode: 0ae88...54d 3
Gjest Krampus Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 For meg spiller det ingen rolle. Selv gikk jeg på do alene da jeg var fem, men barn er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #3 Skrevet 7. mars 2019 Synes det er ganske uproblematisk med gutter på toaletter med avlukker. Verre med fellesdusjer i svømmehaller etc. På toalett så synes jeg de fint kan gå så lenge de synes det er greit selv. Men de klarer seg vel fint etter de har begynt på skolen, evt etter 7-8 år om du venter utenfor? Anonymkode: 5162d...2f0 4
Luciddreamer Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ungen min bruker alltid dametoalettet når vi er alene i byen, han er fem år gammel, men i dag møtte jeg en dame som ikke synes det var greit. Jeg skjønner ikke hvorfor, han er et 5 år gammelt BARN. Skal jeg slippe han alene inn på mannetoalettet alene sammen med masse fremmede menn!? I værste fall potensielle overgripere! Anonymkode: 0ae88...54d Selvfølgelig ikke, be kvinnen slutte å seksualisere en 5 år gammel gutt. Kanskje det er hun som er overgriperen du frykter. Over til noe annet, når skal godt voksne damer slutte å bruke herretoalettene? Endret 7. mars 2019 av Luciddreamer 14
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #5 Skrevet 7. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ungen min bruker alltid dametoalettet når vi er alene i byen, han er fem år gammel, men i dag møtte jeg en dame som ikke synes det var greit. Jeg skjønner ikke hvorfor, han er et 5 år gammelt BARN. Skal jeg slippe han alene inn på mannetoalettet alene sammen med masse fremmede menn!? I værste fall potensielle overgripere! Anonymkode: 0ae88...54d Jeg går alltid på handicaptoalettet når jeg har med barn. Anonymkode: 8ed66...a19 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #6 Skrevet 7. mars 2019 Oi glemte å skrive at dette var på Oslo S, kan jo være en del skumle folk der, han har brukt mannetoalett på resturanter osv alene, men synes det er skummelt å slippe han alene på veldig offentlige steder. Anonymkode: 0ae88...54d 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #7 Skrevet 7. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ungen min bruker alltid dametoalettet når vi er alene i byen, han er fem år gammel, men i dag møtte jeg en dame som ikke synes det var greit. Jeg skjønner ikke hvorfor, han er et 5 år gammelt BARN. Skal jeg slippe han alene inn på mannetoalettet alene sammen med masse fremmede menn!? I værste fall potensielle overgripere! Anonymkode: 0ae88...54d Når gutter har begynt på skolen og er i stand til å klare seg på egenhånd, kan de sendes på herretoalettet og i herregarderobene., Når han er fem, så har han ikke begynt på skolen og kan fint gå på dametoalettet. Der er da vel dører å lukke inn til selve toalettet? Reaksjonen ville blitt langt kraftigere om en kvinne hadde fulgt en gutt inn på herretoalettet med pissoar.... så neste gang får du bare spørre ts, vil du følge min sønn inn på herretoalettet, kanskje? Jeg er nemlig ikke komfortabel med å gå inn dit selv..så tenker jeg sure dame toalettbrukere får andre ting å tenke på. Gutten kan da ikke tisse i buksa! Anonymkode: 055ea...159 8
Sirah Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 En femåring kan fint bli med deg enda. Forskjell på restauranten på hjørnet og Oslo S som du selv sier 🙈 11
kikkana Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 Det er et do, hvor farlig kan det være at 2 kjønn er på samme rom og gjør sitt nødende i utgangspunktet, så lenge de slipper å sitte i lag på dassen? Og en 5 åring, hørtes ut som en teit dame. 2
HalldirV2 Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 25 minutter siden, Luciddreamer skrev: Selvfølgelig ikke, be kvinnen slutte å seksualisere en 5 år gammel gutt. Kanskje det er hun som er overgriperen du frykter. Over til noe annet, når skal godt voksne damer slutte å bruke herretoalettene? Signerer denne. Sykt at noen reagerer på det Ts beskriver. 4
Gjest BearMama Skrevet 8. mars 2019 #11 Skrevet 8. mars 2019 7 timer siden, Luciddreamer skrev: Selvfølgelig ikke, be kvinnen slutte å seksualisere en 5 år gammel gutt. Kanskje det er hun som er overgriperen du frykter. Over til noe annet, når skal godt voksne damer slutte å bruke herretoalettene? Jepp. Hadde bedt henne passe sine egne saker og holde seg unna offentlige toaletter om hun ikke takler at små barn, uavhengig av kjønn, er mer forelder på toalettet. Hva er det hun gjør inne på toalettet som er så unikt i forhold til et mannedo anyway?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #12 Skrevet 8. mars 2019 Jeg ser over hodet ikke problemet med å ha motsatt kjønn inne på toalettet. Hadde det vært sånn at man satt ved siden av hverandre uten vegger mellom så hadde jeg ikke gått der uansett, og en 5 år gammel gutt hadde ikke vært min største bekymring. 😛 For min del kan han gå der til han blir gammel og grå. Handicaptoalett er en mulighet for store barn som trenger hjelp, men det er strengt tatt bedre å overlate dem til de som virkelig trenger dem, fremfor å ta hensyn til merkelige/fisefine damer. Anonymkode: d0218...948 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #13 Skrevet 8. mars 2019 Husker ikke nøyaktig når mine gutter gikk alene på herredoen, men de var ihvertfall eldre enn 5 år. Nærmere 7-8, kom an på hvor vi var. Oslo S hadde ikke vært aktuelt selv som 8 åring. En cafe eller restaurant hadde vært helt greit. Begge har bestemt selv når de har vært komfortable med å gå alene. Anonymkode: 5368b...679 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #14 Skrevet 8. mars 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går alltid på handicaptoalettet når jeg har med barn. Anonymkode: 8ed66...a19 Det pleier vi også men sist fikk vi ikke låsen opp igjen å måtte ringe å få taki vaktene på senteret. Vi fikk kjeft for at vi hadde brukt handicap toalettet å spør om jeg ikke såg skiltet om at det var handicap toalett. Det visste jeg selvsagt at det var men toalettet var jo ledig å ingen i nærheten som ventet på å bruke det. Trodde det var lov å bruke det så lenge ingen andre brukte det. Anonymkode: e73fd...324
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #15 Skrevet 8. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det pleier vi også men sist fikk vi ikke låsen opp igjen å måtte ringe å få taki vaktene på senteret. Vi fikk kjeft for at vi hadde brukt handicap toalettet å spør om jeg ikke såg skiltet om at det var handicap toalett. Det visste jeg selvsagt at det var men toalettet var jo ledig å ingen i nærheten som ventet på å bruke det. Trodde det var lov å bruke det så lenge ingen andre brukte det. Anonymkode: e73fd...324 Det er mest praktisk. Der inne får begge plass når barnet trenger hjelp på toalettet, istedenfor å presse seg inn i et lite avlukke. Her jeg bor må man de fleste plasser hente nøklene på butikk eller kafé da handicaptoalettet er låst. Det har aldri vært et problem. Anonymkode: 8ed66...a19 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #16 Skrevet 8. mars 2019 Min gutt har gått sammen med meg på damedo frem til han var ca 6 år gammel. Nå har han blitt så stor at han klarer seg alene (dvs, klarer å åpne og lukke dørlåsen når han er der helt alene), og da går han på herretoalettet. For oss var det altså skillet - når han ikke er redd for å låse seg inne, og dermed kan klare å gå alene inn og ut. Anonymkode: 0facd...fe0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #17 Skrevet 8. mars 2019 Min mann må ha med sin datter på herretoalett/garderobe for hun tør ikke gå alene, hun er 7 1/2, tror hun trenger ett puff Anonymkode: dd7a9...a67
Million Skrevet 8. mars 2019 #18 Skrevet 8. mars 2019 (endret) Ikke bry deg om den sure kjerringa. En fem år gammel gutt i følge med moren sin er helt greit på dametoalettene. Det er tross alt adskilte båser som kan låses, så det er ikke sånn at gutten glor på de som sitter og gjør fra seg. Jeg vet ikke helt når jeg vil si man bør slutte å ta gutter med på dametoalettet, men...kanskje 7-8 år? Endret 8. mars 2019 av Million 1
exictence Skrevet 8. mars 2019 #19 Skrevet 8. mars 2019 Selvfølgelig gjør ikke det noe. Hun som reagerte negativt på det, er nok en som reagerer på negativt mange ting. Uansett liksom. Så bare smil og si at det synes du han skal. Ferdig.
Jadzia Skrevet 8. mars 2019 #20 Skrevet 8. mars 2019 Jeg synes det er stor forskjell på store offentlige "skumle" steder som feks Oslo s, og et kjøpesenter og. En femåring ville jeg aldri tenkt på uansett på en damedo. Har med min femåring og. Men jeg hadde nok ikke sluppet en seksåring eller sjuåring alene inn på do på oslo s heller jeg altså. De gangene han selv sier han vil gå på herredoen når vi er ute, så får han selvfølgelig lov, mens jeg venter utenfor. Men han synes jevnt over herredoene lukter så vondt at han ikke orker å gå inn der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå