Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som ofte påberoper seg å være nerd. Jeg anser henne som helt normal. 

Hadde et par studievenninner som også omtalte seg som nerder. Da er vel sikkert jeg nerd også da?

Hvorfor bruke den betegnelsen om seg selv?

Anonymkode: 8e645...97b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt dem om hvorfor de kaller seg selv for nerd?

Anonymkode: 6bc69...0a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør det noe da? Og hun tror hun er så smart? Er hun ikke det? Mine venninner er smarte folk, og jeg er smart som har funnet dem. Plages du med selvhat? 

Anonymkode: 0d9e2...5a1

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor orker du å bruke tid på å gruble over dette?

Anonymkode: 1e94d...d97

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke nødvendigvis smart selv om man er nerd

Anonymkode: 93472...4fb

• Liker 17
Skrevet

Er nerd det samme som å være smart? En nerd er noen som er veldig interessert i og kan mye om enkelte tema. Jeg er skikkelig Harry Potter-nerd, uten at det sier noe om intelligensen min ellers. Kan da være nerd og likevel dum som et surdeigsbrød.

• Liker 29
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Min erfaring er at mange av dem som kaller seg/identifiserer seg som nerder ikke egentlig er det, men mer har det som et image.

Synes det er rart at det de siste årene tydeligvis har blitt kult å være nerd. Da jeg ble kalt det på ungdomsskolen på 90-tallet var det definitivt ikke noe kompliment, for å si det sånn... Jeg kaller aldri meg selv det, dårlige assosiasjoner/minner :P 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor orker du å bruke tid på å gruble over dette?

Anonymkode: 1e94d...d97

Fordi det er en provoserende form for snikskryt. (Du pakker inn skryten i noe " negativt")  Det de egentlig sier " jeg kan utrolig mye og er stolt av å være kunnskapsrik og unik" , men vil ikke si det direkte, så sier heller at jeg er nerd.

Tenker ikke da på de som leser Harry-Potter eller er fan av en artist osv. Tenker på de som generelt tenker at de er nerder og må påpeke det. 

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er en provoserende form for snikskryt. (Du pakker inn skryten i noe " negativt")  Det de egentlig sier " jeg kan utrolig mye og er stolt av å være kunnskapsrik og unik" , men vil ikke si det direkte, så sier heller at jeg er nerd.

Tenker ikke da på de som leser Harry-Potter eller er fan av en artist osv. Tenker på de som generelt tenker at de er nerder og må påpeke det. 

TS

Bare spør dem enkelt og greit om hvorfor de mener de er nerd...no big deal...:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Du høres ikke ut som en veldig god venninne. Hva med å feire hverandre? Heie på hverandre? Du driver med snikhat, du..

Anonymkode: 0d9e2...5a1

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Men hvorfor plager det deg at de er smartere enn deg? Føler du at du burde være smartest? Det burde da være helt greit at noen er bedre på noe enn deg, og at de selv liker at de er flinke på noe

Anonymkode: 47377...dd2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Dette er SÅ rart å lese for en som var ungdom på 90-tallet! Da var nerd det verste man kunne være. Det betydde ufiks, klønete, dårlig i alle idretter og en sosial taper, muligens lynende smart i f eks matte, men totalt uten draget på det motsatte kjønn osv.

Anonymkode: 2edb4...c58

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er SÅ rart å lese for en som var ungdom på 90-tallet! Da var nerd det verste man kunne være. Det betydde ufiks, klønete, dårlig i alle idretter og en sosial taper, muligens lynende smart i f eks matte, men totalt uten draget på det motsatte kjønn osv.

Anonymkode: 2edb4...c58

Hadde mange nerdete venner på nittitallet. Det var utelukkende positivt. Mange særinger med egne interesserer og jeg kunne være meg selv fullt og helt. De var absolutt ikke uten draget! Ingen idrettsorienterte, men med interesse for musikk, litteratur, teater og politikk. Sosiale vinnere vil jeg si! Ufiks, det kommer an på hva slags stil du liker :)

Anonymkode: 643a3...0ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Jeg blir ofte kalt nerd av andre. Pakker de da noe positivt inn i noe negativt når jeg omtales? 

Hva er galt med å identifisere seg som smart? 

Anonymkode: 4bd3a...5e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blir ofte kalt nerd av andre. Pakker de da noe positivt inn i noe negativt når jeg omtales? 

Hva er galt med å identifisere seg som smart? 

Anonymkode: 4bd3a...5e3

Du får andre til å føle seg lite smarte og det er DIN SKYLD!

:sarkasme:

Anonymkode: afe03...901

• Liker 4
Skrevet

Nerd handler mer om interesser enn egenskaper.

• Liker 3
Skrevet

Hvem trenger fiender med venner som deg! 

Selv digger jeg nerder, det er forfriskende og interessant å omgi seg med de som har en lidenskap og kanskje anses som litt sære. Ser på meg selv som en av grunner jeg ikke gidder å gå inn på. En nerd kan være intelligent, og er ofte det, men selvsagt ikke nødvendigvis.

Men om jeg forstår deg riktig er de selverklærte nerdete venninnene dine skoleflinke og opptatt av studiene? Følgelig er vel sannsynligheten stor for at de ikke er dumme iallfall. Føler du deg like truet som det fremstår i denne tråden? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Coraline skrev:

Er nerd det samme som å være smart? En nerd er noen som er veldig interessert i og kan mye om enkelte tema. Jeg er skikkelig Harry Potter-nerd, uten at det sier noe om intelligensen min ellers. Kan da være nerd og likevel dum som et surdeigsbrød.

Som kostholdsnerd må jeg påpeke at surdeigsbrød faktisk er det smarteste av alle brød. 🧐

😜

Er Harry Potter nerd også. 

Allways. ❤️

Anonymkode: 6a5ce...1f8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg omtaler meg selv og blir omtalt som primært datanerd, uen at jeg tror det betyr at jeg er eksepsjonelt smart. Statistisk sett? Antakelig helt gjennomsnittlig. Jeg er bare glad i data! Min venninne er spillnerd/gamer vil dog påstå at hun er smartere enn meg generelt sett. En kompis er dødsgod til å bake, men bake-nerd klinger ikke like godt:P

Anonymkode: 81699...234

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som kostholdsnerd må jeg påpeke at surdeigsbrød faktisk er det smarteste av alle brød. 🧐

😜

Er Harry Potter nerd også. 

Allways. ❤️

Anonymkode: 6a5ce...1f8

Beklager, beklager, jeg tar det tilbake. Rettelse: dum som en loff. Av brødmat må da loff være av de mindre intelligente? 😂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...