Gå til innhold

Barn alene hjemme på kvelden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom hjem fra kveldsvakt i kveld og der finner jeg 3 barn i alderen 2-11 år alene. De to minste sov, mens mitt stebarn på 11 var våken enda. H*n kunne fortelle at far hadde dratt for en halvtime siden, til verkstedet sitt (1 minutt med bil herifra)

Jeg ble sjokkert og sint! Jeg mener at sånt gjør man bare ikke. Jeg ringte min samboer, som først prøvde seg med at han hadde dratt 2 minutter før han viste jeg skulle komme hjem. (Dette viste jeg ikke var mulig, jeg dro 10 minutter tidligere fra jobb i kveld... ) Da spør jeg hvorfor han ikke kunne vente de 2 minuttene da.... Så sier han at han faktisk hadde dratt for nesten en time siden (stemte det stebarn hadde sagt, jeg ringte han ikke med en gang) og at tanta deres skulle være med barna til jeg kom. Men det var hun altså ikke. Så endrer han forklaring og sier at stebarnet hadde fått beskjed om å RINGE tante hvis det var noe (tante bor 2 hus borti veien)

11-åringen er veldig utrygg og ikke kapabelt til å ta seg av noen som helst situasjon som kan oppstå (2-åringen våkner f.eks) H*n var veldig utrygg da jeg kom hjem. Og hadde mellomste våknet til et hus uten voksen hadde h*n også blitt redd! 

Jeg ble sint da jeg snakket med samboer på telefon! Han la seg flat og beklaget seg. Overreagere jeg nå, eller hadde jeg rett til å bli sint??

Anonymkode: 19073...a00

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet

Du forlater ikke en utrygg 11 åring alene på kvelden punktum. Iallefall ikke med en 2 åring.

Skrevet

Det største problemet her er at du er sammen med en fyr som synes det er helt ok å lyve til deg. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Her ville det blitt månelyst. Idioten ville måttet finne seg et annet sted å sove i natt for og si det sånn!

Anonymkode: c6eec...32d

• Liker 7
Skrevet (endret)
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom hjem fra kveldsvakt i kveld og der finner jeg 3 barn i alderen 2-11 år alene. De to minste sov, mens mitt stebarn på 11 var våken enda. H*n kunne fortelle at far hadde dratt for en halvtime siden, til verkstedet sitt (1 minutt med bil herifra)

Jeg ble sjokkert og sint! Jeg mener at sånt gjør man bare ikke. Jeg ringte min samboer, som først prøvde seg med at han hadde dratt 2 minutter før han viste jeg skulle komme hjem. (Dette viste jeg ikke var mulig, jeg dro 10 minutter tidligere fra jobb i kveld... ) Da spør jeg hvorfor han ikke kunne vente de 2 minuttene da.... Så sier han at han faktisk hadde dratt for nesten en time siden (stemte det stebarn hadde sagt, jeg ringte han ikke med en gang) og at tanta deres skulle være med barna til jeg kom. Men det var hun altså ikke. Så endrer han forklaring og sier at stebarnet hadde fått beskjed om å RINGE tante hvis det var noe (tante bor 2 hus borti veien)

11-åringen er veldig utrygg og ikke kapabelt til å ta seg av noen som helst situasjon som kan oppstå (2-åringen våkner f.eks) H*n var veldig utrygg da jeg kom hjem. Og hadde mellomste våknet til et hus uten voksen hadde h*n også blitt redd! 

Jeg ble sint da jeg snakket med samboer på telefon! Han la seg flat og beklaget seg. Overreagere jeg nå, eller hadde jeg rett til å bli sint??

Mann med barn her. Han dreit på draget, og du har all rett til å være forbannet. Dette er uhørt og barnevern føde om de får nyss i det. Håper du lot han høre det og at du samtidig avskrekket ham fra nye forsøk. For en komplett idiot, han burde få sove på verkstedet. Hadde nektet han å komme hjem om jeg var deg.

Endret av Luciddreamer
  • Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her ville det blitt månelyst. Idioten ville måttet finne seg et annet sted å sove i natt for og si det sånn!

Anonymkode: c6eec...32d

Garasjen.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 11 åringen vært trygg så hadde det vært ok, særlig siden tanten bor like ved. Men når han ikke er det så er det absolutt ikke greitt

Anonymkode: ee41e...f49

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde 11 åringen vært trygg så hadde det vært ok, særlig siden tanten bor like ved. Men når han ikke er det så er det absolutt ikke greitt

Anonymkode: ee41e...f49

Å la to smårollinger være alene hjemme med en 11 åring er ikke greit. Hvis noe skjer så er det ikke sikkert en 11 åring greier å ta de riktige avgjørelsene. Du skal være ganske moden for så mye ansvar. Det er ikke lenge siden det var en baby som døde av kvelning da han ramlet ut av barnevognen. Alt kan potensielt skje.

• Liker 2
Gjest Bilbao7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde all grunn til å bli (veldig) sint! Og han la seg flat og beklaget det (rimelig nok) Du må nok gi veldig klare beskjeder neste gang. Ikke lett når det er slike ting man tar som en selvfølge at folk ikke gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Dette var ikke greit. Og er overhoooode ikke ok at mannen lyver heller! Dere må ha en snakk med 11åringen også om at dette ikke skal skje mere. Barnet må være trygt + ikke ha ansvar for så små barn alene, og ikke minst uforberedt. 

Vet mange tenker at "i gamle dager" kunne en 8åring sitte barnevakt for babyer og det gikk da så fint så. Og så videre. Men det var mye ansvar som ble lagt på barn før som vi nå vet at ikke nødvendigvis burde bli gitt. 

Anonymkode: 5c200...5b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke greit. 

Anonymkode: e8c95...b02

AnonymBruker
Skrevet

For det første burde han jo kontaktet deg og sagt i fra at han dro bort, det er jo normalt å gjøre selv uten barn. Man sier i fra hvor man er. 

For det andre så juger han deg midt opp i ansiktet? OG drar fra en utrygg 11-åring? Hva slags mann er dette?

Anonymkode: 96b7a...33a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Luciddreamer skrev:

Mann med barn her. Han dreit på draget, og du har all rett til å være forbannet. Dette er uhørt og barnevern føde om de får nyss i det. Håper du lot han høre det og at du samtidig avskrekket ham fra nye forsøk. For en komplett idiot, han burde få sove på verkstedet. Hadde nektet han å komme hjem om jeg var deg.

Det er jo ikke «barnevernsføde» da! Ærlig talt. Selv om det ikke var greit. 

Jeg kunne fint ha latt en 11-åring passet småsøsken på den måten, men ikke alle 11-åringer er modne nok, men noen er faktisk det. 

Anonymkode: 96b7a...33a

• Liker 2
Skrevet

Dette hørtes veldig dramatisk ut, og i tillegg er du sjokkert og sint!

Så grusomt!

Så sjokkert og sint.. Så fryktelig sjokkert og sint.. 

Hvor var forresten samboer når du snakket med han om dette på telefon, og hvorfor har dere ikke snakket mer om dette nå som han burde ha kommet hjem for lengst?

AnonymBruker
Skrevet

En 11 åring er ikke moden nok til og ta ansvar for en 2 åring. En 11 åring skal heller ikke ha det ansvaret. Her er det snakk om tre barn under 11 år.  Er overrasket av din partner ikke skjønner sitt ansvar her. 

Anonymkode: 41548...263

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ok. Et barn på 11 år kan ikke ha ansvaret for en 2-åring. Punktum

Anonymkode: 90f61...9c7

AnonymBruker
Skrevet

Ikke det verste jeg har hørt. 11 år er ganske modent.

Anonymkode: 71b1e...d12

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke når du slutter på jobb. Men kveldsvakt pleier å slutte på et tidspunkt når 11 åringen skulle sovet trygt i sengen sin og blitt passet på av voksne❤

Ta en prat med mannen din om dette...

Anonymkode: 6d6e7...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Han kom hjem med halen mellom bena en halvtime etter jeg ringte han. Han la seg langflat og beklaget seg. Forhåpentligvis var dette en engangsforeteelse!

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine arbeidet en god del, så jeg var veldig ofte alene hjemme i ett par timer hver ettermiddag / kveld etter skolen. 

Jeg overlevde jo på en eller annen merkelig måte. :ac:          

Anonymkode: 682aa...65f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...