Gå til innhold

Kastrert katten idag, nå bare gjemmer hun seg.. har hun vondt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var og kastrerte hunnkatten min på 9 mnd idag. Alt gikk bra. Hun bæsja i transportburer etter at jeg hentet henne stakar. Når vi kom hjem så var hun veldig sløv og pga bodyen hun har på seg, så klarte hun først ikke stå oppreist, hun bare datt og ble liggende litt før hun prøvde å komme seg opp igjen. Har tatt henne bort til matskålen og vannskålen for å få henne til å drikke/spise men hun vil ikke ha noe. Hun har gått å gjemt seg noen ganger bak sofaen, noe hun aldri gjør. Kan der være at hun har smerter? Jeg fikk med meg snertestillende til henne men skulle ikke gi henne det før imorgen, siden hun allerede har fått smertestillende idag hos dyrlegen. Er bare litt bekymra😅 vil hun skal spise/drikke siden hun ikke har hatt noe idag pga kastreringen. Og håper ikke hun he smerter 😕 

Anonymkode: e3ffc...a90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kastrere en hunnkatt? Sterilisere, mener du vel. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Muskath skrev:

Nei man kastrerer hunnkatter i dag. 

Kastrering= fjerner alt av eggstokker, livmor, testikler 

sterilisering= kapper eggledere og sædledere 

Sistnevnte fører til at katten fortsatt får løpetid. 

Anonymkode: 3f2f6...714

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun føler seg utafor på grunn av medisinering og fordi hun er medtatt, og da er det naturlig for mange dyr å søke skjerming. Det går nok over, skal du se.

Anonymkode: 68f2e...118

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei man kastrerer hunnkatter i dag. 

Kastrering= fjerner alt av eggstokker, livmor, testikler 

sterilisering= kapper eggledere og sædledere 

Sistnevnte fører til at katten fortsatt får løpetid. 

OK.   Visste ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ganske vanlig for en katt å gjemme seg litt når de ikke er komfortable. I tilleg er hun nok fremdeles groggy, her var ikke katten seg selv før utpå kvelden dagen etter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Men ikke gi henne mat før i morgen, hun kan bite av seg tunga om hun fortsatt har bedøvelse i kroppen.

Anonymkode: 050de...670

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Muskath skrev:

Nei heter faktisk ikke det lenger. Leste meg en del opp på kastrering og sterilisering av hunnkatt før hun ble det, og «sterilisering» som de gjorde før i tida var kun et snitt i egglederen (eller noe sånnt) mens kastrering da fjernes på eggstokker og livmor. Sterilisering gjøres ikke lengre da hunnkatt fortsatt får løpetid selv om den ikke blir gravid med paring. Jeg ringte inn til dyrlegen for å «sterilisere» katten min, men nå brukes bare ordet kastrering. Det står også «kastrering av hunnkatt» på papiret jeg fikk med meg etter katten var ferdig. :)

TS

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei heter faktisk ikke det lenger. Leste meg en del opp på kastrering og sterilisering av hunnkatt før hun ble det, og «sterilisering» som de gjorde før i tida var kun et snitt i egglederen (eller noe sånnt) mens kastrering da fjernes på eggstokker og livmor. Sterilisering gjøres ikke lengre da hunnkatt fortsatt får løpetid selv om den ikke blir gravid med paring. Jeg ringte inn til dyrlegen for å «sterilisere» katten min, men nå brukes bare ordet kastrering. Det står også «kastrering av hunnkatt» på papiret jeg fikk med meg etter katten var ferdig. :)

TS

OK. Fikk med meg det. Håper hun blir «seg selv» igjen etter hvert, kan jo hende hun er blitt litt forvirret og utenfor.  Veldig bra at du gjør dette, tar ansvar for katten din. 🙂

Endret av Muskath

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...